Gå til innhold

Finnes det noen ideell høyde for sykepleiere på sykehusavdeling/sykehjem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at man som sykepleier kan jobbe mange steder. Hvordan er det på avdelinger hvor det er stell og tunge løft? er det da en fordel å være 170, versus 1.58?

Vil man bli fortere sliten om man er liten av vekst enn om man er gjennomsnittlig høy eller høyere enn det?

Hva er deres erfaringer rundt dette?

Anonymkode: 8bad5...b09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo lengre armer jo mer må man bære. Folk med korte armer tar eks flere pushups enn oss med lange. Og det er en fordel å være lav mtp sengehøyde. Da slipper man å justere sengene like mye ved stell

Skrevet

Det er en fordel å være midt på tre, i forhold til å kunne stelle greit i seng med en annen pleier. Alltid litt vanskelig om en er 178 og andre er 158 i å stille inn sengen i riktig høyde for begge. Jeg har stelt med noen som var 40cm høyere enn meg, og det går, men blir ikke ideell arbeidshøyde for noen av oss. 

Så kan en liten være veldig sterk og utholden, og ha god teknikk, mens en høy kan ikke ha det. Hos oss hadde vi mye fokus på å lære gode forflytningsmetoder for å ivareta rygg, skuldre og kropp. Jeg tror gode teknikker og en god kropp har mer å si enn høyden i seg selv. Høyden kan en heller ikke styre, men det andre kan en lære seg. 

Sengene er i dag mekaniske, så ikke et problem i hverdagen hvor mye en hever sengen. Det tar kort tid. 

Skrevet

Viktigste er egentlig bare at man prøver å jobbe sammen høydemessig om mulig. Er vi tre stykker på jobb og to av oss er 170 og siste 150, er det mest gunstig at vi som er like lange tar 2-er stellene sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...