Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har kommet inn på sykepleie, og er usikker på om jeg skal takke ja. Jeg søkte det mest fordi det virker som et etterspurt yrke med mange muligheter, men samtidig så vet jeg ikke om det helt er for meg. Gikk helse på videregående og fikk da erfaring fra sykehjem, og det likte jeg absolutt ikke. Følte det var alt for mye stell og bare følte ikke eldreomsorgen var noe for meg. Men føler at en sykepleier kan ha andre typer jobber. Ser for meg at det er mer spennende å jobbe på sykehus feks. Et annet dilemma jeg har er turnusarbeid. Jeg vil helst ikke jobbe på nettene, og helst ikke så mye kveld heller. Er det mulig å finne sykepleie jobb som kun er på dagtid? Blir også skremt av alt man hører om yrket i media, veldig mange slutter etter kort tid osv.. noen tips?

Anonymkode: a7bdd...ce4

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke liker turnus, netter (det får du nok litt av på sykehus), styr unna.

Anonymkode: 94faa...477

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror du skal finne på noe annet. 

Anonymkode: a2711...bd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Løp.. 

Anonymkode: 4e922...f64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du startet engang. Dette slipper du ikke unna. Du må nesten ta natt og turnus osv. Men når du først er ferdig kan du bli kosmetisk sykepleier? Spesial sykepleier osv. 

Anonymkode: 1bcb0...a4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du velger ikke et turnusyrke hvis du ikke vil jobbe kveld og natt.

Får du barn kommer det til å bli mye verre. Dagjobb er det stor kamp om, pluss at det er dårlig betalt.

Anonymkode: 48929...805

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei, jeg har kommet inn på sykepleie, og er usikker på om jeg skal takke ja. Jeg søkte det mest fordi det virker som et etterspurt yrke med mange muligheter, men samtidig så vet jeg ikke om det helt er for meg. Gikk helse på videregående og fikk da erfaring fra sykehjem, og det likte jeg absolutt ikke. Følte det var alt for mye stell og bare følte ikke eldreomsorgen var noe for meg. Men føler at en sykepleier kan ha andre typer jobber. Ser for meg at det er mer spennende å jobbe på sykehus feks. Et annet dilemma jeg har er turnusarbeid. Jeg vil helst ikke jobbe på nettene, og helst ikke så mye kveld heller. Er det mulig å finne sykepleie jobb som kun er på dagtid? Blir også skremt av alt man hører om yrket i media, veldig mange slutter etter kort tid osv.. noen tips?

Anonymkode: a7bdd...ce4

Kan du ikke jobbe kveld og netter så finn deg et annet yrke.

Anonymkode: 8893d...f0a

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes rene dagstillinger, men de får man sjelden som nyutdannet. Virker ikke som at dette er yrket for deg.

Anonymkode: 16954...7b6

AnonymBruker
Skrevet

Første årene må du nok både innom eldreomsorgen, turnus og kveld/natt. Du tjener gode penger på det. Skal du ha dagjobb bør du ta videreutdanning innen feks administrasjon og ledelse eller lærer. 

Anonymkode: 85457...31e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker kanskje fysio eller noe lignende vil være mer egnet om du vil ha dagjobb men fortsatt vil jobbe innen helse? Ikke gå sykepleie om målet er og ikke jobbe turnus 

Anonymkode: 38994...a53

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...