Gå til innhold

Bekjent har mistet begge sine samboere i ulykker på sjøen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den første døde for over 15 år siden og den andre døde nylig i en annen ulykke på sjøen. Begge i uforskyldte ulykker(ingen rus eller høy fart ol.) Jeg kjenner at jeg får en fysisk reaksjon bare jeg tenker på det(jeg kjente ingen av samboerne personlig men jeg har flere kjente som var nære med de alle.) Begynner å kaldsvette, blir svimmel og får høy puls. Det skulle jo ikke være mulig å være så uheldig? Samtidig så vet jeg jo at det er snakk om tilfeldigheter og maks uflaks. Jeg føler vel bare at dette er i en helt annen liga enn det å miste to nære i kreft, eller i trafikkulykke. For det er ikke like uvanlig. Dette blir mer som å vinne storpremien i lotto to ganger, eller bli angrepet av bjørn i skogen to ganger liksom. Sjansen er så mikroskopisk at det går bare ikke.

Noen som vet hvorfor jeg får en fysisk reaksjon på dette? 

Anonymkode: 011e4...2eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kun to kvinner har druknet i år. Ingen på sjøen. 

Anonymkode: 2e65a...8ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kun to i Norge. Det kan ha skjedd i utlandet på ferie eller lignende.

Anonymkode: 10e0a...a15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor skriver ts at den bekjente er en mann og at det er kvinner som skal være de to samboerne som har omkommet på sjøen?

Anonymkode: 3c4fe...17d

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Den første døde for over 15 år siden og den andre døde nylig i en annen ulykke på sjøen. Begge i uforskyldte ulykker(ingen rus eller høy fart ol.) Jeg kjenner at jeg får en fysisk reaksjon bare jeg tenker på det(jeg kjente ingen av samboerne personlig men jeg har flere kjente som var nære med de alle.) Begynner å kaldsvette, blir svimmel og får høy puls. Det skulle jo ikke være mulig å være så uheldig? Samtidig så vet jeg jo at det er snakk om tilfeldigheter og maks uflaks. Jeg føler vel bare at dette er i en helt annen liga enn det å miste to nære i kreft, eller i trafikkulykke. For det er ikke like uvanlig. Dette blir mer som å vinne storpremien i lotto to ganger, eller bli angrepet av bjørn i skogen to ganger liksom. Sjansen er så mikroskopisk at det går bare ikke.

Kjente du de to avdøde ?

Kjenner du den etterlatte som mistet begge sine partnere?

Hvis du ikke gjorde det, synes jeg det er rart at dette oppleves så voldsomt for deg, selv om det er fint å være empatisk.

Anonymkode: 232ca...356

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som veldig livlig fantasi som gir deg de fysiske reaksjonene. Du skremmer deg selv opp med tanker om at du er den eneste som "vet" (hvordan?) at en i omgangskretsen er seriemorder, så får du adrenalin i kroppen og symptomer på dette (kaldsvette, svimmelhet, høy puls). 

Det er ikke rart å dø i ulykker ved sjøen hvis man bor eller har hytte ved sjøen, driver med hobby som fiske e.l. En liten håndfull stryker med på sjøen der vi har hytte hver eneste sommer. Er man ikke båtvant er risikoen enda større.

Anonymkode: ba2e9...2a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 22.14):

Jeg vet om to personer som har vunnet førstepremien i lotto to ganger. Jeg vet også om en som er blitt angrepet av bjørn to ganger, i tillegg til at jeg leste om en person for bare kort tid siden. Tilfeldighetene slår på stortromma sånn innimellom. 

Anonymkode: c6c27...730

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt innbrudd 4 ganger, to av gangene tok jeg tyven på fersken. 

Anonymkode: 9bf59...181

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vet om to personer som har vunnet førstepremien i lotto to ganger. Jeg vet også om en som er blitt angrepet av bjørn to ganger, i tillegg til at jeg leste om en person for bare kort tid siden. Tilfeldighetene slår på stortromma sånn innimellom. 

Anonymkode: c6c27...730

Ja, det hender at tilfeldigheter slår til med fullt trøkk. Jeg kjenner til en som har opplevd forferdelige ting i flere omganger. Så grusomme og uforutsigbare at man ikke kan tenke seg det. At hun står i det og holder ut, synes jeg er utrolig.

Anonymkode: 73c27...d27

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tar faktisk feil, TS. I fjor var det flere som druknet enn som døde i trafikken.

Anonymkode: 12f1d...c81

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 22.44):

Iflg. Sjøfartsdirektoratet har 10 personer omkommet på sjøen iår. Ingenting i TS sitt innlegg som tilsier at disse samboerne er kvinner. Hvorfor betviler du det TS skriver?

Anonymkode: 38469...509

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...