Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal ditt barn ha på seg første skoledag? 

Anonymkode: 98f8a...7f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dress og slips 

Anonymkode: 7f5fd...cad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva skal ditt barn ha på seg første skoledag? 

Det endrer seg hver dag! Første dag på ungdomsskolen og da må alt planlegges 😄 

Anonymkode: a7a76...604

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her kjøper jeg alltid et nytt sett til ungene første skoledag, så i år valgte han hummel joggedress. Småtrinnet.

Anonymkode: 52749...5b7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Rene nye klær som de selv velger! og nye sko og sekk!

Anonymkode: 2b562...4c5

AnonymBruker
Skrevet

6. åring som starter i første klasse. Har tenkt at vi skal ut og handle et antrekk som hun (innenfor rimelighetens grenser) får velge selv. 🙂

Anonymkode: 730b9...f7f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser for meg kjole. Hun kommer kanskje til å finne på et eller annet sprøtt. Hun får bestemme selv.

Anonymkode: f9fad...2a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Her kjøper jeg alltid et nytt sett til ungene første skoledag, så i år valgte han hummel joggedress. Småtrinnet.

Anonymkode: 52749...5b7

Så tacky!

Anonymkode: 14598...3bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Påkledningene er ikke kjøpt enda. Alle barn skal på shopping med sin tante, noe de gjør på slutten av sommerferien hvert år. 

Anonymkode: ad003...f2d

Skrevet

Min datter på snart 13 skal ha Lois jeans og hvit Ralph lauren tskjorte.. planlagt lenge🫠 begynner å bli store disse barna…😩 kjøper alltid nytt antrekk når det er nytt skoleår👌🏻

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så tacky!

«Småtrinnet» fikk du ikke med deg eller? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så tacky!

For et merkelig svar 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alltid shopping rett før skolestart, vokste opp med det selv- at jeg fikk velge meg nytt antrekk (innen rimelighetens grenser) før første skoledag etter sommerferien, den tradisjonen viderefører jeg og synes det er koselig☺️

Anonymkode: 71bcc...39c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så tacky!

Mine unger har konsekvent nektet hummel hele oppveksten, da det visstnok er det mest ukule som finnes.
Det betyr dog ikke at de alltids har vært like stilige 😳

Nå er det spisse joggesko som virkelig er ukult. Tenk at noe kan velge air max og ikke air force?

En ting er at unger holder på sånn, noe helt annet er at du som voksen holder på sånn. Å sjenere på at 6 åringer i selvvalgte klær er tacky….

Full skjerpings ‼️

Anonymkode: 2fc99...c7e

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreløpig usikker. Er det vanlig at 6-åringene pynter seg første skoledag? Jeg vurderer kjole i så fall. Kjøper inn masse klær nå, jenta mi har vokst ut av nesten alt av det hun har fra før. Kan hende hun velger seg et antrekk selv. 

Anonymkode: 50a4b...49f

AnonymBruker
Skrevet

Skolestart i august eller når SFO starter? 

Anonymkode: 18889...44b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 11.33):

Mine unger har konsekvent nektet hummel hele oppveksten, da det visstnok er det mest ukule som finnes.
Det betyr dog ikke at de alltids har vært like stilige 😳

Nå er det spisse joggesko som virkelig er ukult. Tenk at noe kan velge air max og ikke air force?

En ting er at unger holder på sånn, noe helt annet er at du som voksen holder på sånn. Å sjenere på at 6 åringer i selvvalgte klær er tacky….

Full skjerpings ‼️

Anonymkode: 2fc99...c7e

Det handler ikke om merket, det handler om at man på første skoledag stiller i joggedress. Kan man ikke lære barn å kle seg skikkelig? Må det skrike white trash familie på sosialstønad i det ungen tropper opp på skolen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 8.19):

Så tacky!

Ærlig talt? 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det handler ikke om merket, det handler om at man på første skoledag stiller i joggedress. Kan man ikke lære barn å kle seg skikkelig? Må det skrike white trash familie på sosialstønad i det ungen tropper opp på skolen? 

Du har underliggende mindreverdighetskomplekser, skjønner jeg? Hvis du klarer å dra så mye ut av hvilke klær et lite barn velger, er jeg spent på hvor fordømmende du er i andre sammenhenger. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min venninnes  gutt på 8 år ville i vår ha på seg kjole på skolen. Han fikk ikke det, faren nektet. Nå har han brukt søster(10 år) sine kjoler og skjørt i sommerferien mot farens vilje.  Han fikk kjøpt seg 2 kjoler som han prøvde i butikken og det var ikke noe problem.  Gutten har femi trekk. Moren har ikke taklet skolestart enda, så får vi se hvordan det går.

Anonymkode: e047d...18c

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt med 0 interesse for klær, så lenge de er mykt og behagelig.  Pleier alltid å kjøpe en ny Hummel joggedress til skolestart.

Anonymkode: b2813...9af

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...