AnonymBruker Skrevet 23. juli #1 Skrevet 23. juli Vi er to venninner som skal ta en "billigst mulig" ferietur med barna våre til Stavanger og Sandnes. Reiser nordfra og har funnet to lekeplasser som vi tenker å fylle dagene med. Den ene er Gamlaverksparken i Sandnes, og den andre er Bølgen i Stavanger. I den anledning lurer vi på om dere lokalkjente kan tipse om: 1. De beste lekeplassene i området (foruten de to vi allerede har funnet). 2. Eventuelle andre steder vi absolutt bør ta ungene med som er gratis (unntatt badestrender, for det har vi allerede hatt nok av her hjemme). 3. Det beste bakeriet (til når vi skal slå ut håret), gjerne et som har de klassiske "sørlandsbollene" som er fylt med masssssse vaniljekrem! Anonymkode: 89439...308
AnonymBruker Skrevet 23. juli #2 Skrevet 23. juli Hva er alderen på barna deres. Har dere bil? Dersom dere har tilgang på bil så ville jeg fokusert på å komme meg ut i naturen. Spesielt Sandnes har mye å by på innen friluftsliv. Veldig flott natur der og helt gratis. Anonymkode: dadd2...ec4
Gidavmeg Skrevet 23. juli #3 Skrevet 23. juli Anbefaler dere å ta gratisbåten fra Stavanger til langøy
AnonymBruker Skrevet 23. juli #4 Skrevet 23. juli Takk for tipset. Jentene våre er langt over gjennomsnittet ute i naturen resten av året. Vi har allerede en dag med friluftsliv inkludert i reisen. Tenkte derfor mest på lekeplasser eller andre ting som ikke involverer turgåing eller fiske. Vi har to 8-åringer, en 10-åring og en 11-åring Anonymkode: 89439...308
AnonymBruker Skrevet 23. juli #5 Skrevet 23. juli Gidavmeg skrev (1 minutt siden): Anbefaler dere å ta gratisbåten fra Stavanger til langøy Tusen takk for tipset! Kan du fortelle noe mer rundt hvorfor Langøy er bra? Hva finner vi der? Hva må vi få med oss? Anonymkode: 89439...308
AnonymBruker Skrevet 23. juli #6 Skrevet 23. juli Sandvedparken og planetstien. Geoparken. Grottene på Ølberg. Buøy bakeri og Vaaland dampbakeri Anonymkode: d4cd2...6df 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #7 Skrevet 23. juli Og ja, vi har bil, men går gjerne mest mulig fra sted til sted. F.eks. fra lekeplass til lekeplass innenfor en bydel Anonymkode: 89439...308
AnonymBruker Skrevet 23. juli #8 Skrevet 23. juli Hermetikkparken og Bjerkstedparken er ganske ok. Byøyene er ikke gratis, men koster ikke mer enn en bussbillet. Langøy mindre spennende enn vassøy og lindøy. Anonymkode: 4d7d9...dc4
Gnom Skrevet 23. juli #9 Skrevet 23. juli Lekeplassen på Lervik skole skal visstnok være bra. Den finner dere i Ryfylkegata på storhaug
AnonymBruker Skrevet 23. juli #10 Skrevet 23. juli Om det er helg/ettermiddag kan jeg anbefale den som er rett ved Rema 1000 Storhaug. Ryfylkegata 61, 4014 Stavanger husker ikke hva barnehagen heter, men den er helt ny, helt rå og gigantisk. Anonymkode: 6be3d...91e
AnonymBruker Skrevet 23. juli #11 Skrevet 23. juli Geoparken er veldig populær. Min yngste er 11 nå og liker enda å ta turen innom der av og til. Anonymkode: f6d7c...55b 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #12 Skrevet 23. juli Wow, allerede mange forslag. Tusen takk! Noterer alt ned her på reiseplanen, og skal lappe det sammen til en tur senere i uka. Ankommer lørdag formiddag. Reiser igjen mandags ettermiddag/kveld. Gleder meg allerede mye mer pga alle forslagene her Anonymkode: 89439...308 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #13 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi er to venninner som skal ta en "billigst mulig" ferietur med barna våre til Stavanger og Sandnes. Reiser nordfra og har funnet to lekeplasser som vi tenker å fylle dagene med. Den ene er Gamlaverksparken i Sandnes, og den andre er Bølgen i Stavanger. I den anledning lurer vi på om dere lokalkjente kan tipse om: 1. De beste lekeplassene i området (foruten de to vi allerede har funnet). 2. Eventuelle andre steder vi absolutt bør ta ungene med som er gratis (unntatt badestrender, for det har vi allerede hatt nok av her hjemme). 3. Det beste bakeriet (til når vi skal slå ut håret), gjerne et som har de klassiske "sørlandsbollene" som er fylt med masssssse vaniljekrem! Anonymkode: 89439...308 Bølgen ligger like ved svømmehall og skole, men jeg vet ikke åpningstidene for svømmehall i sommer. Den har også gåavstand til Kjøbenhavnerbukta, en strand der man kan bade. Anonymkode: 3bda4...de5
Merlin Skrevet 23. juli #14 Skrevet 23. juli Som nevnt, Sandvedparken, der er også en bu som selger bakervarer. Vitensenteret på Sandnes er også kjekt.
AnonymBruker Skrevet 23. juli #16 Skrevet 23. juli Nylund skole har visst fått en topp lekeplass. Ostehuset Øst har god lunsj og ligger like ved en bitteliten park og heller ikke langt fra en skatebane. Kanelsnurren har gode solskinnsboller. Anonymkode: 3a084...ad5
AnonymBruker Skrevet 23. juli #17 Skrevet 23. juli Hvis det regner, anbefaler jeg en tur til Norsk barnemuseum. Supergøy for barna☺️ Anonymkode: 13dad...a47 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #18 Skrevet 23. juli Lillibetha skrev (1 minutt siden): Dra til Sørmarka arena 🙂 Ja, absolutt verdt å sjekke ut Sørmarka arena! Masse innendørs aktiviteter for barn i akkurat den alderen deres barn er i. Anonymkode: 3a084...ad5
AnonymBruker Skrevet 23. juli #19 Skrevet 23. juli Hvis det er dårlig vær så er folkhallene åpne og gratis. Anonymkode: e543a...d32
AnonymBruker Skrevet 25. juli #20 Skrevet 25. juli Vo bor 20 min gåavstand fra Stavanger dentrum. 8 åringen min elsker Barnemuseet. Og Oljemuseet , og lekeplassen som er ved siden av som heter Geoparken. Det er ikke så dyrt med museum 😊. Gutten min velger heller museum, en kino, lekeland og trampolinepark. Vitenfabrikken i Sandnes er også en favoritt. Hvis dere bare vil ha tips til lekeplass er Hermetikkparken , Geoparken, Tretoppen lekeplass ved mosvannet. Og Trones lekeplass i Sandnes, har ikke vært der selv, men den er ganske ny. Anonymkode: 33886...759
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå