Gå til innhold

Deodorant til tiåring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mye bedre at du lar barnet velge hva hun ønsker å bruke av deo og hvilken duft, samt hvilken prisklasse dere vil legge dere på enn å spørre her, om saken er reel da. 
Tiåringer vet godt hva de vil ha og ikke ha på området. Rart hun ikke selv har gitt beskjed om hva hun ønsker skal kjøpes? 

Anonymkode: e07c4...6a1

Hvorfor skulle ikke saken være reell? Hun har ikke så mye forhold til dette, virker ikke som hun kjenner lukten selv. Jeg spør fordi jeg ikke aner hva slags produkter barn bør bruke? Er det typ egne produkter for barn? Men kommer til å finne noe mildt, psrfymefritt på apoteket

Anonymkode: 267c2...d7b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skulle ikke saken være reell? Hun har ikke så mye forhold til dette, virker ikke som hun kjenner lukten selv. Jeg spør fordi jeg ikke aner hva slags produkter barn bør bruke? Er det typ egne produkter for barn? Men kommer til å finne noe mildt, psrfymefritt på apoteket

Min niese på nå 11 måtte også ha litt hjelp der. I starten brukte hun deo når hun skulle være ekstra aktiv, og mor måtte instruere. Helt oppegående, men et barn som ikke tenkte på sånn enda. Aner ikke om hun bruker fast deo nå. Dette var i fjor sommer når vi var på ferie i sammen. (Merket ingen lukt på jenta, bare så det er sagt, og vet mor bare kjøpte en vanlig butikkdeo og gjorde det enkelt.)

Palmolive og Sterilan har milde lukter, mens Cosmica er dyrere, men mener en kan få parfymefri. Aner ikke med parabener, og det er mye gode tips her i tråden. Ville bare gi litt støtte på at du ikke er eneste mamma som har stått i dette. Det går seg til 💛

Anonymkode: 3789c...7b6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Min (snart) tiåring har begynt å lukte markant svette i det siste. Vi snakker åpent om det og har fokus på å vaske seg daglig og skifte tøy hyppig.  Men med varmen nå så blir det likevel skjemmende lukt. Er det innafor at hun starter med deo? I såfall, hvilken?

Vossabia har en uten gift.

Anonymkode: 2494c...6f6

AnonymBruker
Skrevet

Ja la henne begynne med deo! Husker jeg, i slutten av barneskolen fikk en kommentar høyt av en av jentene i klassen at jeg lukta og måten hun sa det på viste at hun hadde reagert på det lenge. Det var ikke gøy og jeg husker ennå i hvilken setting og hva hun sa ordrett selvom jeg nå er 48 år. Jeg var ikke urenslig, men var nok ekstra lukt/svette pga endring i hormoner og pubertet. 

Anonymkode: c933b...789

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vossabia har en uten gift.

Anonymkode: 2494c...6f6

Uten gift, og uten effekt. 

Anonymkode: 3d312...54d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Følger denne, da min 9 åring også har begynt å lukte svette, når han er veldig aktiv. 

Anonymkode: 2375a...3ba

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg og svar til dette.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en hjemmelaget av en venninne, funket godt.

Anonymkode: 7c898...765

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Bare slutt...ikke påfør barn mer syntetiske ting og parabener før de er minst 13-14.    

Anonymkode: d9332...411

Tror du har gått glipp av mobbing på barneskolen.

Og til mor: så bra at du tar tak i det og har et åpent dialog med barnet ditt! 

Anonymkode: caf22...755

AnonymBruker
Skrevet

Neutral parfymefri. Bruker den selv

Anonymkode: 724d9...a5e

AnonymBruker
Skrevet

Ta henne med på butikken og så får hun velge selv. Det har jeg gjort med alle mine. Stas å få velge selv og da husker de også å bruke deo

Anonymkode: a4a9d...2a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei, mye bedre å la de stinke så mye at de mister venner og blir mobbet!

:ironi: 

Ærlig talt. Det finnes gode deoer som ikke inneholder dette, og som hjelper tiåringen. Lukter vedkommende, så er det på tide med deo! Som et voksent menneske! 

Anonymkode: 3d312...54d

Jeg kjøpte deodorant på apoteket til datteren min, husker ikke hvilket merke det var . Den skal være fin mot huden og uten alkohol og parfyme etc ..

Men vil du ha noe virkelig naturlig , er alum stein visstnok effektivt mot svettelukt. Det er en stein som skylles i vann og påføres huden etter dusj. Har en selv, luktet ingenting etter en hel dag, så det er jo noe å bli vant til.. 

Anonymkode: b7990...8d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 21.27):

Min (snart) tiåring har begynt å lukte markant svette i det siste. Vi snakker åpent om det og har fokus på å vaske seg daglig og skifte tøy hyppig.  Men med varmen nå så blir det likevel skjemmende lukt. Er det innafor at hun starter med deo? I såfall, hvilken?

Ta en deo til sensitiv hud uten parabener,parfyme osv.  Vaske seg under armene når hun har vært ute og ellers om det lukter. Solen og varmen kan fremkalle svettelukt. Jeg svettrr aldri,men får jeg sol under armene og det er veldig varmt lukter det(kan trene ,løpe osv uten at jeg svetter og lukter ikke). Vasker meg da godt under armene og tar på deo.

Anonymkode: 15bc3...2fb

Skrevet

Det er forskjellig når barn og ungdom begynner å komme i puberteten, det kan ikke følges ut ifra alder, men må følges ut ifra behov. Det finnes masse aluminiums- og parfymefrie deodoranter. Finnes også naturlige på helsekost osv. Jeg kjøper parfymefri på apotek, men må ha en som funker litt ordentlig 😅 Men har også likt naturlige som f.eks Soapwalla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...