AnonymBruker Skrevet 23. juli #1 Skrevet 23. juli Min (snart) tiåring har begynt å lukte markant svette i det siste. Vi snakker åpent om det og har fokus på å vaske seg daglig og skifte tøy hyppig. Men med varmen nå så blir det likevel skjemmende lukt. Er det innafor at hun starter med deo? I såfall, hvilken? Anonymkode: 267c2...d7b
AnonymBruker Skrevet 23. juli #2 Skrevet 23. juli Bare slutt...ikke påfør barn mer syntetiske ting og parabener før de er minst 13-14. Anonymkode: d9332...411 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #3 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare slutt...ikke påfør barn mer syntetiske ting og parabener før de er minst 13-14. Anonymkode: d9332...411 Nei, mye bedre å la de stinke så mye at de mister venner og blir mobbet! Ærlig talt. Det finnes gode deoer som ikke inneholder dette, og som hjelper tiåringen. Lukter vedkommende, så er det på tide med deo! Som et voksent menneske! Anonymkode: 3d312...54d 22 8
AnonymBruker Skrevet 23. juli #4 Skrevet 23. juli Selvfølgelig er det greit. Og helt naturlig på et tidspunkt. Tidlig for noen, senere for andre. Merket er litt underordnet, du bør se på ingrediensene (også for egen del). Ingen alkohol, uten aluminum (men må innrømme at jeg selv tyr til disse i ekstremvarme for å hindre svette), parfymefri, allergivennlig. Aco fra apotek er et veldig fint merke som tikker alle disse boksene. Cosmica young er også bra. Eller La Roche posay. Anonymkode: b8fdb...03c 8 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #5 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare slutt...ikke påfør barn mer syntetiske ting og parabener før de er minst 13-14. Anonymkode: d9332...411 Parabener bør du unngå selv om du er 40 Finnes ingen magisk grense ved 14. Anonymkode: b8fdb...03c 4 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli #6 Skrevet 23. juli Min datter begynte med deo som tiåring, hadde en sjenerende, sterk svettelukt som andre reagerte på. Fikk det mye bedre med seg selv da hun begynte med deo. Kan ikke påstå jeg var så nøye med typen, tror hun fikk noe fra dagligvarebutikken. Anonymkode: 3ad15...54b 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli #7 Skrevet 23. juli Jeg brukte Mum21 og Date da jeg var 10-12 år. Men det finnes vel ikke mer. Anonymkode: fd120...03f
AnonymBruker Skrevet 23. juli #8 Skrevet 23. juli Jeg har slitt med at det ofte ble svettelukt i mange år. For meg fungerer Humble sine deodoranter, og de har veldig kort ingrediensliste uten parabener og aliminium. Anonymkode: 474ab...d46 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli #9 Skrevet 23. juli Vis hvordan deo brukes og la det bli op til ungdommen:) Anonymkode: 0a4ff...efd 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #10 Skrevet 23. juli Vår niåring har allerede brukt deo i ett års tid. Kjøpte en fra apoteket som var beregnet for barn. Kan sjekke etterpå hva den heter. Han får ikke valget selv, han må påføre deo etter hver dusj. Dette handler om basic hygiene og hvordan man tar hensyn til omverdenen. Anonymkode: 72db0...359 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #11 Skrevet 23. juli Det er helt greit (og nødvendig) med antiperspirant når man begynner å få svettelukt. Sterilan 72h er den som fungerer best for meg. Dessverre ikke parfymefri pr i dag. Anonymkode: 68988...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #12 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er helt greit (og nødvendig) med antiperspirant når man begynner å få svettelukt. Sterilan 72h er den som fungerer best for meg. Dessverre ikke parfymefri pr i dag. Anonymkode: 68988...ad6 Samme her. Prøvd mange forskjellige, men Sterilan Aloe Vera er den jeg trives best med. Reagerer med utslett på mange andre typer, mens Sterilan funker mot lukt og reagerer ikke på den. Vi er alle forskjellige, så jeg vil anbefale TS å prøve ut forskjellige hvis en ikke funker som den skal. Anonymkode: 5ec3b...b7f 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #13 Skrevet 24. juli Lactacyd såpe under armene er mildt og snilt til en 10-åring. og ja, deo. og at noe er fritt for parabener betyr ikke at det ikke finnes skadelige stoffer i produktet. Parabener erstattes bare med noe man har studert over en mye kortere tid/periode eller overhode ikke. Så da vet man ikke noe om langtidseffektene. Ellers syns jeg det er «skummelt» for barna våre som lever i en verden der mødre og bestemødre «bader» seg i både østrogener og testosteron uten tanke på hvor lett det tas opp i en prepubertal kropp. Anonymkode: 87e29...b71 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #14 Skrevet 24. juli Prøv å finn såpe med sitronduft. Veldig synd men den nivea kropps skrubben med lime og sitron gress car gull på hormon lukt. Hutten min stinket voldsomt en stund. Men den tok alt. Og varte lrnge utover dagen. Har ikke funnet fullgod erstatter. Men finner av og til fra samme typen med med andre dufter. Anonymkode: 09619...2a2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #15 Skrevet 24. juli Jeg kjøpte parfymefri deodorant da mine begynte rundt samme alder. Det er snillere mot huden, og de likte ikke parfymelukten. Anonymkode: 05cdb...2ce
AnonymBruker Skrevet 24. juli #16 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Prøv å finn såpe med sitronduft. Veldig synd men den nivea kropps skrubben med lime og sitron gress car gull på hormon lukt. Hutten min stinket voldsomt en stund. Men den tok alt. Og varte lrnge utover dagen. Har ikke funnet fullgod erstatter. Men finner av og til fra samme typen med med andre dufter. Anonymkode: 09619...2a2 Hvis man vasker først med lactacyd først (inneholder melkesyre som dreper bakteriene som er med på å lage lukten) så del etterpå, får du mye bedre effekt. Andre såper gjør ingenting med bakteriefloraen. Anonymkode: 87e29...b71 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #17 Skrevet 24. juli Mange god RENE deodoranter. selv bruker jeg og min datter WILD. De koster litt, men heller det og vite at de ikke får i seg masse dritt gjennom huden Anonymkode: 710f8...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #18 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bare slutt...ikke påfør barn mer syntetiske ting og parabener før de er minst 13-14. Anonymkode: d9332...411 Hvem har sagt at deodorant må være syntetisk? Her bruker både jeg og tolvåringen deodorant fra Vossabia, den er nydelig, effektiv, og helt naturlig. https://vossabia.no/products/naturleg-deodorant-sitrus-50-ml?variant=42260160217264&gad_source=1&gad_campaignid=20929548619&gbraid=0AAAAABq7fcbhiGPiN_QGjj9O8rktAFI57&gclid=Cj0KCQjwkILEBhDeARIsAL--pjxGMPWYHlW218EN64BesKdqfwSxl55D9E-7hvjAnKJZ7N_0qFxVHkYaAksvEALw_wcB Anonymkode: b0658...df8
AnonymBruker Skrevet 24. juli #19 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min (snart) tiåring har begynt å lukte markant svette i det siste. Vi snakker åpent om det og har fokus på å vaske seg daglig og skifte tøy hyppig. Men med varmen nå så blir det likevel skjemmende lukt. Er det innafor at hun starter med deo? I såfall, hvilken? Anonymkode: 267c2...d7b Mye bedre at du lar barnet velge hva hun ønsker å bruke av deo og hvilken duft, samt hvilken prisklasse dere vil legge dere på enn å spørre her, om saken er reel da. Tiåringer vet godt hva de vil ha og ikke ha på området. Rart hun ikke selv har gitt beskjed om hva hun ønsker skal kjøpes? Anonymkode: e07c4...6a1 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #20 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvem har sagt at deodorant må være syntetisk? Her bruker både jeg og tolvåringen deodorant fra Vossabia, den er nydelig, effektiv, og helt naturlig. https://vossabia.no/products/naturleg-deodorant-sitrus-50-ml?variant=42260160217264&gad_source=1&gad_campaignid=20929548619&gbraid=0AAAAABq7fcbhiGPiN_QGjj9O8rktAFI57&gclid=Cj0KCQjwkILEBhDeARIsAL--pjxGMPWYHlW218EN64BesKdqfwSxl55D9E-7hvjAnKJZ7N_0qFxVHkYaAksvEALw_wcB Anonymkode: b0658...df8 Vossabia fungerer ikke. Jeg stinka sur gammel svette da jeg brukte denne, kunne like gjerne smurt meg inn i gammel manns svette - hadde samme effekt. Er du sikker på at dere lukter så godt som du tror? Anonymkode: 3d312...54d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå