Gå til innhold

Når tilbud fra elektriker er vanskelig å forstå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal oppgradere en leilighet med komplett nytt el anlegg. Det første er strøm til et kjøkken som blir nymontert i stuen.

Får tilbud fra elektriker. Masse punkter, f eks pris på strøm til hvert produkt.  Som krets til platetopp og komfyr.

Hvorfor ikke skrive antall timer + materiell. Mye enklere å forstå. Kanskje derfor?

Anonymkode: 4b99c...06a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo be elektrikeren om et tilbud på timepris med betaling etter medgått tid + materiell med påslag. Hvis han skal gi deg et timeestimat må han jo uansett spesifisere hvilket arbeid som er inkludert i estimatet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleier å ringe og snakke gjennom det. Til jeg forstår. 

Enkelte ting trenger du, andre ting ikke. Og slik sett er et detaljert tilbud MYE bedre enn et mer ullent ett. 

Fastpris er mye bedre enn timer + materiell. Da binder de seg til en pris, og du vet hva du får. 

Anonymkode: f3a92...2dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Også be om å få prisoverslaget med momsen. Vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt til dem at dere kan ikke operere med priser uten moms til oss private kunder. Jeg hører en pris også tenker jeg ikke over at det er uten moms. Så får jeg jo sjokk når regningen kommer. Irriterer meg. 

Anonymkode: 8a9a1...877

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Også be om å få prisoverslaget med momsen. Vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt til dem at dere kan ikke operere med priser uten moms til oss private kunder. Jeg hører en pris også tenker jeg ikke over at det er uten moms. Så får jeg jo sjokk når regningen kommer. Irriterer meg. 

Anonymkode: 8a9a1...877

Hvorfor si fra?

De er pålagt å gi pris med moms. Det er lovpålagt. 

Gir de uten, så kan du kreve den prisen de har gitt som total. 

Og så gjør man det litt ekstra morsomt i det man ber om gyldig kvittering etter bokføringsloven. For da blir det virkelig dyrt for de som prøver seg på dette. 

Anonymkode: f3a92...2dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg skal oppgradere en leilighet med komplett nytt el anlegg. Det første er strøm til et kjøkken som blir nymontert i stuen.

Får tilbud fra elektriker. Masse punkter, f eks pris på strøm til hvert produkt.  Som krets til platetopp og komfyr.

Hvorfor ikke skrive antall timer + materiell. Mye enklere å forstå. Kanskje derfor?

Anonymkode: 4b99c...06a

Mulig jeg misforstår, men slik elektriker har satt det opp, med beskrivelse av de ulike punktene de skal utføre, er jo mye mer forståelig enn en liste med materiell?

Anonymkode: 64a32...db2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...