Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei veldig god venninne som har en kjæreste. Han er ikke så god til å ta initiativ til ting og hun må alltid minne han på det     - vær dag nesten. Hun må og ta en prat med han om det og det ender alltid at han sier unnskyld. Men det hjelper ikke så særlig virker det som. Han sliter med depresjon også. Hva bør venninnen min gjøre? Jeg synes det er vondt å se at hun har det sånn. Hun fortjener bedre synes jeg. 

Anonymkode: cc256...1e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det første hun kan gjøre er å støtte ham i hans depresjon. Det er for mye for langt at han skal kunne ta masse initiatvi når han sliter med depresjon.

Går han til behandling? Medisiner? 

(Også heter det "Kjærlighetsproblemer" i ett ord).

Anonymkode: 9da04...b1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det første hun kan gjøre er å støtte ham i hans depresjon. Det er for mye for langt at han skal kunne ta masse initiatvi når han sliter med depresjon.

Jeg tror han snakka med noen før, men vet ikke nå. Hun støtter han ja. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror han snakka med noen før, men vet ikke nå. Hun støtter han ja. 

Ved å kun forholde meg til det du har skrevet, så virker det ikke særlig støttende å mase om å ta initiativ og gjøre masse mot en som lider av depresjon. Da er fokuset på hva hun vil og hva hun vil like, ikke på hva han har behov for, for å bli bedre.

Men det blir jo litt rart og sitte her og snakke om din venninne. Du vet jo heller ikke egentlig hva de sier og gjør bak lukkede dører, eller hva de selv begge føler om hverandre og situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Til en viss grense ja. Dersom hans depresjoner bryter henne ned bør hun tenke på seg selv før ham. Lett å bli ufrivillig sovepute for mennesker med psykiske utfordringer, og slikt kan ingen løse for deg, siden endringene må komme innenfra, av egen innsats og profesjonell hjelp. 

Jeg måtte selv forlate psykisk syk partner. Det var tøft, men vi hadde barn, og han holdt på å slite meg ut og bryte meg ned også, så det var nødvendig for barnas skyld. Før jeg også gikk under av hans problemer. Også for ham var det det beste. Uten partner som fikset, ordnet og gjorde det mulig å fortsette slik fikk han endelig skikkelig motivasjon til å søke hjelp. 

Vi er fremdeles gift, og han har holdt seg frisk videre. (Går også fremdeles i terapi, flere år senere.) Hadde jeg ikke gått da jeg gjorde det kunne barna ha endt opp med to foreldre som ikke fungerte lenger. Jeg var utslitt av hans psyke.

Anonymkode: 16b21...a58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...