AnonymBruker Skrevet 23. juli #21 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva sa de da du ringte? Brått kan de få noen som ombestemmer seg, det er ofte nok at noen ikke møter opp og slikt. Kan du sette deg på venteliste evt? Anonymkode: d2f6c...8b8 Står på venteliste, og har forsåvidt gjort det en god stund. Anonymkode: 94a0f...ade
AnonymBruker Skrevet 23. juli #22 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lærlinglønn + bostøtte? Hadde leilighet til 5500 alt inkl og 8900 inn som lærling, samt 2000 inn i bostøtte. Mange år siden nå, lærlingønna har jo blitt mye bedre Anonymkode: d2f6c...8b8 Fleste i omeråde der lærlingplass ligger på 12.000 og oppover, pluss nettleie og strøm. Kan få borteboerstipend i en liten periode. Problemet er at er avhengig av buss og da blir fort prisen enda høyere. Prøvd å få plass på bofellesskap men de stedene og firmaene sier de helst vil ha høyskole studenter. For er de dem prioriterer. Derfor vi vurderer campingvogn. Evnt at ungdommen kjøper noe selv om 6 til 8 mnd når lærling lønnen har gått opp et trinn Anonymkode: 4e836...fee
TomKrus Skrevet 23. juli #23 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle forventer å bo på Nygårdshøyden, det går ikke. Leter du lenger ut og er villig til å ta buss/bane til skolen finner du lettere noe. Du må også regne med å bo i kollektiv selv om du har lyst på hybel. Legg ut annonse selv på finn og hybel, mange som heller plukker passende kandidater fremfor å få hundrevis av henvendelser de må svare på. Folk er for kresene, derfor får de ikke bosted. Anonymkode: 7b16e...0e5 Akkurat du må lenger ut, og da er muligheten større faktisk. Og med studie rabatt på transport blir ikke dette en stor utgift. Men man bor ikke direkte sentralt og må ta høyde for dette på "festligheter" men hva betyr mest for deg ? Et sted å bo og så drømme studiet eller fest og moro som kan bli litt begrenset ? Ditt valg.
AnonymBruker Skrevet 23. juli #24 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Står på venteliste, og har forsåvidt gjort det en god stund. Anonymkode: 94a0f...ade Mange flytter før og etter jul vet jeg. Kan du ta noe nettbasert frem til det da? Anonymkode: d2f6c...8b8
AnonymBruker Skrevet 23. juli #25 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fleste i omeråde der lærlingplass ligger på 12.000 og oppover, pluss nettleie og strøm. Kan få borteboerstipend i en liten periode. Problemet er at er avhengig av buss og da blir fort prisen enda høyere. Prøvd å få plass på bofellesskap men de stedene og firmaene sier de helst vil ha høyskole studenter. For er de dem prioriterer. Derfor vi vurderer campingvogn. Evnt at ungdommen kjøper noe selv om 6 til 8 mnd når lærling lønnen har gått opp et trinn Anonymkode: 4e836...fee Jeg bodde 30 min unna jobb, syklet uansett vær frem til vinteren. Først da tok jeg buss. Anonymkode: d2f6c...8b8
AnonymBruker Skrevet 23. juli #26 Skrevet 23. juli TomKrus skrev (2 minutter siden): Akkurat du må lenger ut, og da er muligheten større faktisk. Og med studie rabatt på transport blir ikke dette en stor utgift. Men man bor ikke direkte sentralt og må ta høyde for dette på "festligheter" men hva betyr mest for deg ? Et sted å bo og så drømme studiet eller fest og moro som kan bli litt begrenset ? Ditt valg. Jeg søker lenger ut i fra sentrum også. Klarer meg fint uten party-livet, vil heller ha en plass å bo…… I dag trodde jeg at jeg hadde fått napp, men så hadde de gitt tilbud til 3(!!!) andre studenter før meg og de hadde sett seg nødt til å skru opp prisen på rommet grunnet stor etterspørsel….. Anonymkode: 94a0f...ade
TomKrus Skrevet 23. juli #27 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg søker lenger ut i fra sentrum også. Klarer meg fint uten party-livet, vil heller ha en plass å bo…… I dag trodde jeg at jeg hadde fått napp, men så hadde de gitt tilbud til 3(!!!) andre studenter før meg og de hadde sett seg nødt til å skru opp prisen på rommet grunnet stor etterspørsel….. Anonymkode: 94a0f...ade Da må du ut i nabokommunene ! Det går også helt greit, du må pendle en halvtime hver vei ! Hadde lett gjort dette om jeg måtte. Og månedskortet som student i nabokommunene egentlig veldig billig. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #28 Skrevet 23. juli TomKrus skrev (2 minutter siden): Da må du ut i nabokommunene ! Det går også helt greit, du må pendle en halvtime hver vei ! Hadde lett gjort dette om jeg måtte. Og månedskortet som student i nabokommunene egentlig veldig billig. Jeg søker på alt som er pendleravstand med ok kollektivtrafikk (har ikke bil selv). Anonymkode: 94a0f...ade
AnonymBruker Skrevet 23. juli #29 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg søker lenger ut i fra sentrum også. Klarer meg fint uten party-livet, vil heller ha en plass å bo…… I dag trodde jeg at jeg hadde fått napp, men så hadde de gitt tilbud til 3(!!!) andre studenter før meg og de hadde sett seg nødt til å skru opp prisen på rommet grunnet stor etterspørsel….. Anonymkode: 94a0f...ade Men hva regner du som «lenger ut fra sentrum»? Ofte er det lettere å finne noe i Fyllingsdalen, Loddefjord, Åsane eller Arna, og man kan fint pendle derfra. Landås er populært, men inn mot Sædalen er for langt vekke for mange, så der kan du også se. Og så må du tenke gjennom hvordan du presenterer det hvis ikke du får svar. Sender du bare melding om «er det ledig.» eller «jeg er interessert», eller skriver du en presentasjon av deg selv så utleier får ett inntrykk? For det har MYE å si. Du kan lage en ferdig presentasjon som bare kan trykkes send på med en gang du ser annonsen. Antar du har på varsling for nytt som legges ut? I så fall må du bare sende med en gang, ikke vente til senere. Anonymkode: 7b16e...0e5 1
TomKrus Skrevet 23. juli #30 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva regner du som «lenger ut fra sentrum»? Ofte er det lettere å finne noe i Fyllingsdalen, Loddefjord, Åsane eller Arna, og man kan fint pendle derfra. Landås er populært, men inn mot Sædalen er for langt vekke for mange, så der kan du også se. Og så må du tenke gjennom hvordan du presenterer det hvis ikke du får svar. Sender du bare melding om «er det ledig.» eller «jeg er interessert», eller skriver du en presentasjon av deg selv så utleier får ett inntrykk? For det har MYE å si. Du kan lage en ferdig presentasjon som bare kan trykkes send på med en gang du ser annonsen. Antar du har på varsling for nytt som legges ut? I så fall må du bare sende med en gang, ikke vente til senere. Anonymkode: 7b16e...0e5 Vi snakker da om Sotra, øygarden, og ut i Fana og over i Os kommune ! Det gir litt lengre pendler tid ja, men med de fordelene skyss gir studenter er det billig å pendle ! Mange gjør dette hele tiden i forbindelse med jobb, og da bør studenter kunne gjøre det samme til omtrent 1/3 del av prisen.
AnonymBruker Skrevet 23. juli #31 Skrevet 23. juli TomKrus skrev (11 minutter siden): Vi snakker da om Sotra, øygarden, og ut i Fana og over i Os kommune ! Det gir litt lengre pendler tid ja, men med de fordelene skyss gir studenter er det billig å pendle ! Mange gjør dette hele tiden i forbindelse med jobb, og da bør studenter kunne gjøre det samme til omtrent 1/3 del av prisen. Jeg skjønner ikke hvorfor du driver og siterer meg hele tiden? En kjapp sjekk viser faktisk veldig lite til leie i sentrale deler av Øygarden (sotra er i Øygarden), og de som bor der får seg hybel i byn fordi pendling tar lang tid pga bygging av broen. I Os er det også lite som er aktuelt for en student, å bo på Halhjem uten bil er nogo, og det er faktisk helt urealistisk å forvente at en student skal pendle den avstanden på daglig basis og faktisk ha et studentliv. Du må få deg litt realisme og gangsyn, tipper du aldri har vært student. Anonymkode: 7b16e...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #32 Skrevet 23. juli En kompis av meg sov i telt første måneden på NTNU. Fant leilighet i september, heldigvis før det begynte å bli kaldt 😅 Han hadde medlemskap på SIT treningssenter, så dusjet der. Ikke si opp plassen, det ordne seg alltids! Vi hadde også en som bodde på skolen, det er jo egentlig ikke innafor. Men en mulighet om du er helt desperat… Anonymkode: 808f5...a57
AnonymBruker Skrevet 23. juli #33 Skrevet 23. juli Hva er budsjettet ditt da ts? Vi har en leilighet med tre soverom, men har ikke lagt den ut enda, da vi nettopp har overtatt den. Ligger i sentrum. Anonymkode: 1e801...388
AnonymBruker Skrevet 23. juli #34 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hva er budsjettet ditt da ts? Vi har en leilighet med tre soverom, men har ikke lagt den ut enda, da vi nettopp har overtatt den. Ligger i sentrum. Anonymkode: 1e801...388 Jeg har bare vanlig stipend/lån, men kan strekke meg til 10 000kr for å få en plass å bo. Anonymkode: 94a0f...ade
AnonymBruker Skrevet 24. juli #35 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har bare vanlig stipend/lån, men kan strekke meg til 10 000kr for å få en plass å bo. Anonymkode: 94a0f...ade Ok, hvis du legger igjen brukernavn kan jeg sende deg en melding 😊 Anonymkode: 1e801...388
AnonymBruker Skrevet 24. juli #36 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har bare vanlig stipend/lån, men kan strekke meg til 10 000kr for å få en plass å bo. Anonymkode: 94a0f...ade Ok, hvis du legger igjen brukernavn kan jeg sende deg en melding 😊 Anonymkode: 1e801...388
AnonymBruker Skrevet 24. juli #37 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har bare vanlig stipend/lån, men kan strekke meg til 10 000kr for å få en plass å bo. Anonymkode: 94a0f...ade Hva er galt med den her? https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=415902354 Anonymkode: 243b4...f5c
AnonymBruker Skrevet 24. juli #38 Skrevet 24. juli Thon hotell har på mange av sine hoteller tilbud om inntil 3 mnd overnatting for studentpris. Sjekk om noen av hotellene i Bergen har det. Vet Oslo har. Det er i alle fall en start. Anonymkode: 60bb8...01d
AnonymBruker Skrevet 24. juli #39 Skrevet 24. juli Bergen har en nødløsning: https://sammen.no/no/artikkel/sovesal Den tida du leter i nå er ofte den mest kaotiske, det roer seg gjerne ila august. Anonymkode: 772b9...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #40 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er galt med den her? https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=415902354 Anonymkode: 243b4...f5c Har ikke fått svar fra den annonsen😬 Anonymkode: 94a0f...ade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå