Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var heldig og kom inn på drømmestudiet i Bergen, men jeg finner ikke sted å bo…… Jeg fortviler over dette🙈 Hva i alle dager skal jeg gjøre?? Og hvorfor sletter ikke folk annonser der det allerede er utleid? Jeg sender så mange meldinger hver dag, og får bare “takk for din henvendelse, men den er utleid….” 
Er det noen som klarte å få hybel i siste liten her? Jeg er så redd for at jeg bare må si fra meg studieplassen🥺🥺

Anonymkode: 94a0f...ade

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var heldig og kom inn på drømmestudiet i Bergen, men jeg finner ikke sted å bo…… Jeg fortviler over dette🙈 Hva i alle dager skal jeg gjøre?? Og hvorfor sletter ikke folk annonser der det allerede er utleid? Jeg sender så mange meldinger hver dag, og får bare “takk for din henvendelse, men den er utleid….” 
Er det noen som klarte å få hybel i siste liten her? Jeg er så redd for at jeg bare må si fra meg studieplassen🥺🥺

Har du lagt ut annonse på feks Bergen grupper på facebook at du trenger bolig?

Anonymkode: a72b4...1f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du lagt ut annonse om at du ønsker å leie? 

Anonymkode: dd5f4...464

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd kolektiv? 

Anonymkode: 33f69...c32

AnonymBruker
Skrevet

Det ordner seg til slutt,og studentsamskipnaden pleier å tilby nødløsninger til dem som ikke finner et sted før studiestart. 

I hvilke bydeler søker du? Sjekk kollektivtilbudet til studiestedet i Bergen og søk også i utkantene der busslinja eller bybanen har endestasjon. 

Anonymkode: 71a60...62c

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tenk bredere, bruk sosiale medier. Vurder også å sette noe inn i avisa, mange eldre kan ha hybler men bruker ikke sosiale medier.

Anonymkode: 6d5dd...76b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Legg ut annonse på Facebook i en gruppe/side som er for studenter og se om dere kan gå sammen å leie en større bolig og lage deres egne kollektiv.

Anonymkode: 29f10...1b1

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene med det. Har ungdom som prøver å få hybel der det har lærlingplass. Enten er de ute etter høyskole studenter,  eller så er leie så høy at ungdommen vil ikke kunne klare det med lærling lønn. Så her virker det snart som vi må vurdere campingvogn.

Ser og i fylket vi bor i står nå mange videregående elever og uten bosted pga skoler ble lagt ned. Var alt lite boliger til høyskolene. Og nå skal og videregående elever sloss om samme steder. Vet im flere som nå tar ufrivillige fri år pga reise veg osv

Anonymkode: 4e836...fee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart du finner et sted å bo. Du må for all del ikke si fra deg plassen, det må du ikke tenke på en gang. Folk legger ut annonser hele tiden, også etter at studiene har begynt, for det er alltid noen som flytter eller ombestemmer seg eller et eller annet. Og du kan sette inn annonse også. Jeg har alltid funnet noe med å sette inn annonse selv, kun en gang har jeg fått hybel ved å ringe på en annonse, og det var rett når skolen begynte og jeg var i byen til studiestedet, fordi jeg ikke kunne bo der jeg hadde tenkt.

Anonymkode: f0495...98c

AnonymBruker
Skrevet

Sett på hybel.no?

Anonymkode: 10cc7...496

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å etterlyse hybel selv i en lokal gruppe. Skriv litt om interesser mm. 

Anonymkode: 10cc7...496

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har du lagt ut annonse på feks Bergen grupper på facebook at du trenger bolig?

Anonymkode: a72b4...1f9

Ikke særlig behagelig. Jeg gjorde det en gang. Resultatet var mange gamle menn som svarte og sa jeg kunne betale in natura. 

Anonymkode: 16a0a...13d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke annonsert selv på desse sidene, ser at de som gjør det ikke får noe respons….. Jeg har faktisk hørt med arbeidsgiver om jeg kan få jobbe der frem til neste høst sånn i tilfelle🥺 Det kjennes bare ut som et nederlag at når jeg har jobbet så hardt for å få karakterer, så er det hybel som skal stoppe meg🙈🙈 Hva gjør dere andre? Kjøper dere leilighet? Jeg får nok ikke lån til noe sånt dersom jeg skal studere🤯

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hva med studentsamskipnaden?

Anonymkode: d2f6c...8b8

AnonymBruker
Skrevet

Alle forventer å bo på Nygårdshøyden, det går ikke. Leter du lenger ut og er villig til å ta buss/bane til skolen finner du lettere noe. Du må også regne med å bo i kollektiv selv om du har lyst på hybel. Legg ut annonse selv på finn og hybel, mange som heller plukker passende kandidater fremfor å få hundrevis av henvendelser de må svare på. Folk er for kresene, derfor får de ikke bosted. 

Anonymkode: 7b16e...0e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du er ikke alene med det. Har ungdom som prøver å få hybel der det har lærlingplass. Enten er de ute etter høyskole studenter,  eller så er leie så høy at ungdommen vil ikke kunne klare det med lærling lønn. Så her virker det snart som vi må vurdere campingvogn.

Ser og i fylket vi bor i står nå mange videregående elever og uten bosted pga skoler ble lagt ned. Var alt lite boliger til høyskolene. Og nå skal og videregående elever sloss om samme steder. Vet im flere som nå tar ufrivillige fri år pga reise veg osv

Anonymkode: 4e836...fee

Lærlinglønn + bostøtte? 

Hadde leilighet til 5500 alt inkl og 8900 inn som lærling, samt 2000 inn i bostøtte. Mange år siden nå, lærlingønna har jo blitt mye bedre  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med studentsamskipnaden?

Har søkt, fullt der og😬 Skulle ønske at folk fjernet hybler som allerede er utleid fra nettsider, for nå bruker jeg mye tid og energi på steder som allerede er utleid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke annonsert selv på desse sidene, ser at de som gjør det ikke får noe respons….. Jeg har faktisk hørt med arbeidsgiver om jeg kan få jobbe der frem til neste høst sånn i tilfelle🥺 Det kjennes bare ut som et nederlag at når jeg har jobbet så hardt for å få karakterer, så er det hybel som skal stoppe meg🙈🙈 Hva gjør dere andre? Kjøper dere leilighet? Jeg får nok ikke lån til noe sånt dersom jeg skal studere🤯

Det blir satt opp nødløsning i verste fall. Du trwnger ikke si fra deg plassen.

Kollektiv er nok en mulig løsning 

Anonymkode: a97ea...dcb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle forventer å bo på Nygårdshøyden, det går ikke. Leter du lenger ut og er villig til å ta buss/bane til skolen finner du lettere noe. Du må også regne med å bo i kollektiv selv om du har lyst på hybel. Legg ut annonse selv på finn og hybel, mange som heller plukker passende kandidater fremfor å få hundrevis av henvendelser de må svare på. Folk er for kresene, derfor får de ikke bosted. 

Anonymkode: 7b16e...0e5

Jeg er ikke kresen, og søker i områder som er i grei pendleravstand også. Vil helst ikke bo i store kollektiv, men jeg søker der også. Prøver alt og tenker at jeg heller kan flytte på meg senere - men ikke noe napp å få.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har søkt, fullt der og😬 Skulle ønske at folk fjernet hybler som allerede er utleid fra nettsider, for nå bruker jeg mye tid og energi på steder som allerede er utleid.

Hva sa de da du ringte? Brått kan de få noen som ombestemmer seg, det er ofte nok at noen ikke møter opp og slikt. Kan du sette deg på venteliste evt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...