Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen sletter/blokkerer deg på Facebook uten grunn. Blokkerer du også vedkommende da? 

Anonymkode: 9528a...253

AnonymBruker
Skrevet

Nei, gidder ikke holde på med sletting og blokkering. Har mest sannsynlig ikke merka om noen har fjerna meg som venn engang, bryr meg ikke. Med mindre det er noen av de nærmeste da, det hadde jeg åpenbart merket. Men de hadde ikke holdt på sånn uansett da jeg er venner med fine folk 😊

Anonymkode: 86003...661

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg legger ikke ut noe på facebooksiden. Så for meg så har det ingen betydning. Jeg deler kun informasjon fra jobben. Er kun en person som jeg har opplevd har blokkert meg. Og det er svigermor. Hun gjorde det når ting ikke gikk helt hennes vei. Barnslig oppførsel synes jeg å blokkere folk. Jeg forstår det når man er plaget av personen. Men ikke ellers. 

Anonymkode: 82013...817

• Liker 1
Skrevet

Nei, sånt gidder jeg ikke å drive med… dvs, hvis jeg merker det i det hele tatt da

Skrevet

Hvis jeg legger merke til det, tenker jeg at de har sine grunner - og at disse grunnene neppe handler om meg. Jeg har hatt noen sletterunder, hvor jeg sletter folk jeg ikke lenger har kontakt med og ikke er en del av livet mitt av ulike grunner, ikke fordi jeg misliker eller er sure på dem.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Legger sjeldent merke til om noen sletter meg, å skulle jeg oppdage det så er det ikke så farlig siden vi da antageligvis ikke akkurat er nære. Jeg har nylig hatt en runde med å slette fra vennelista. Endte vel opp med å fjerne hvertfall 50 stk som jeg aldri kommer til å møte igjen, folk jeg aldri kommer til å ha kontakt med osv. 

Anonymkode: 44ee8...30c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man deler med giftige menn(esker) sier de fleste blokk ham. 

Det beste er å blokkere da og slette. Merkelig at folk da sier. Nei sletter og blokker ikke. 

Med enkelte mennesker må man det. 

Anonymkode: a6d46...45e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det legger jeg ikke merke til engang (hvis noen sletter meg, så blir jo uansett vedkommende slettet fra min side). Og jeg har selv lav terskel for å slette personer selv, hvis det ikke er noe interessant fra dem, eller det bare er irriterende så sletter jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, slik barnslig hevn driver ikke jeg med! Du oppnår ingenting annet enn å vise at det går innpå deg! 

Anonymkode: a1509...0d0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg lar det gå. Har slettet og blokkert en eks da, men han er ikke god. Regner med at han har fikset en profil til, men bryr meg ikke. 

Anonymkode: e8c16...b19

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blokker ikke noen hvis de sletter meg, men det har hendt at jeg har blokket folk tilbake. Hvis de først har blokket meg, så får de ikke muligheten til å komme angrende tilbake.

Anonymkode: 68c55...47b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det orker jeg ikke. Aldri opplevd at noen jeg har nær kontakt med har slettet meg, men ser stadig at tidsbestemte relasjoner (f.eks. en venn av en venn, tidligere kollega, noen jeg har gått på skole med etc.) har slettet meg på Facebook eller sluttet å følge meg på snap. 

Det har vært folk jeg har så lite kontakt med at det stort sett har vært tilfeldig at jeg har oppdaget det og ikke tenkt mer over det annet enn at de sikkert har hatt en opprydding av vennelisten sin/hvem de følger. Har lagt merke til at flere venner av meg som tidligere la til «alt og alle» har gått fra f.eks. 700 facebookvenner til et par hundre. 

Jeg har ikke følt det samme behovet for å slette folk på Facebook da jeg bruker det sjeldent og aldri legger ut noe nytt.

Hender at jeg har sluttet å følge noen bekjentskap på snap/insta fordi de legger ut masse og det oppleves som litt rotete

Anonymkode: 3dd7c...a75

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke fått med meg at noen slettet meg som venn på Facebook🙈 Hvordan oppdager du det?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke fått med meg om noen hadde slettet og/eller blokkert meg 

Anonymkode: a7cbe...2f1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis noen sletter/blokkerer deg på Facebook uten grunn. Blokkerer du også vedkommende da? 

Anonymkode: 9528a...253

Det går ikke, hvis den person har blokkert deg kan du ikke blokkere den person på grunn du finner ikke den person mer.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke at det gikk an å "blokkere tilbake". Jeg aner ikke om jeg er blitt blokkert av noen, så det betyr i alle fall at ingen nærstående har gjort det. Noen ganger har jeg tilfeldigvis oppdaget at jeg ikke lenger er venn med noen jeg vet jeg har hatt på vennelista tidligere, men da er det alltid noen jeg ikke har hatt det minste kontakt med på mange mange år. Helt greit det; mange vil ha mer kontroll over informasjonen som deles, og i gamle dager la man jo til omtrent hvem det skulle være som venner på Facebook. 

Likevel må jeg innrømme at jeg var smålig nok til å bli litt snurt (men mest fnisete) den gangen jeg oppdaget at jeg hadde blitt slettet av ei som jeg en gang kjente litt gjennom en hobby. Greit nok at vi ikke har noe kontakt lenger, men hun har ikke slettet en felles facebookvenninne av oss. Den personen er en av mine nærmeste venninnerer, så jeg vet at de heller ikke har noe som helst kontakt lenger. Det er bare det at min venninne er kjendis. Å ha kjente personer på vennelista er tydeligvis greit, selv om man liksom rydder og sletter folk man ikke har kontakt med. :fnise: 

Anonymkode: 2f878...52f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Q2012 skrev (8 timer siden):

Det går ikke, hvis den person har blokkert deg kan du ikke blokkere den person på grunn du finner ikke den person mer.

Joda, det går fint. Under blokkering skriver man inn navnet og det kommer opp selv om du er blokkert, så er det bare å blokkere.

Anonymkode: 3b859...e7f

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke uten grunn. Den som sletter har jo sin grunn.

Men, nei, det hadde jeg ikke kommet på å gjøre. Hvorfor skulle jeg det?

Anonymkode: a9a1e...4d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blokkere noen som har slettet deg? Hvordan går det til? Og hvorfor skulle jeg det? Er det snakk om et slags forsøk på hevnaksjon? "Du slettet meg, så nå har jeg blokkert deg, din slemming!"

Og nei. Jeg hadde ikke gjort det. Gidder ikke undersøke eller sjekke om noen har slettet meg heller på Facebook. Jeg la tilfeldigvis merke til det en gang, for en tidligere venninne (fra tenårene) postet normalt veldig mye om hobbyen sin, en livsstil. Så brått en dag la jeg merke til at de vanlige postene ikke kom, det var helt stille fra hennes kant. Så jeg sjekket, og ja, hun hadde slettet meg som venn på FB. Helt greit, det plager ikke meg. Det er 40 år siden vi var venninner, liksom.

Hvorfor hun gjorde det, vet jeg ikke, men hun ville vel rydde litt på listen da? Det er vel innafor.

Anonymkode: a345b...f93

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den som sletter har jo sin grunn til å slette deg. Jeg bryr meg ikke om folk sletter meg fra facebook, da er det i så fall folk jeg i utgangspunktet ikke har mye kontakt med eller som ikke ønsker å ha så mye kontakt med meg. Jeg kan godt forstå at folk ikke gidder at alle skal se digitale spor etter hva man liker, kommenterer, følger osv. Og jeg har selv tatt bort familiemedlemmer som ikke er bra for meg å ha i mitt liv.

Anonymkode: f4061...369

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...