Stacy__ Skrevet 24. juli #41 Skrevet 24. juli Kan det ha noe med at damefrisyrer er mer komplekse og vanskeligere å klippe? 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #42 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 18.25): Vel, når jeg kommer med nyvasket hår som skal klippes rett av litt under skuldrene og ikke gjøres noe mer med tar det kortere tid enn en herreklipp, så det er fortsatt ikke riktig at jeg skal betale mer fordi jeg har vagina. Det var faktisk en frisør en gang som gav meg rabattert pris fordi hun brukte ti minutter fra jeg satte meg i stolen til jeg var klar for å betale. Anonymkode: 631c2...ebd Opplevd det samme. At frisøren sa hun ikke med god samvittighet ville kunne kreve full pris for bare klipp av mine slitte tupper. Har langt hår og bruker helt enkel klipp. Nå går jeg bare til Cutters og selv de sliter av og til med å bruke alle 15 min. Anonymkode: a1a0c...df8 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli #43 Skrevet 24. juli Det er vel snakk om damefrisyre og herrefrisyre, og ikke at damer betaler mer enn herrer for en maskin klipp? Snakk om å ha hodet i ræva. Anonymkode: 428a9...237
AnonymBruker Skrevet 24. juli #44 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel snakk om damefrisyre og herrefrisyre, og ikke at damer betaler mer enn herrer for en maskin klipp? Snakk om å ha hodet i ræva. Anonymkode: 428a9...237 Men hva hjelper det, når en mann betaler mindre for en intrikat herreklipp med styling enn jeg gjør for å få klippet håret rett av 30 cm kortere uten styling og bruker halve tiden av nevnte herre? Frisør burde prises etter tidsbruk og behandling, ikke type kjønnsorgan. Anonymkode: 631c2...ebd 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #45 Skrevet 25. juli Hårklipp av mannen 5 min. Hårklipp av fruen 20 min. Skulle det vert lik pris antar jeg at frisøren bare ville ha klippet menn? Anonymkode: 069c3...f42
AnonymBruker Skrevet 26. juli #46 Skrevet 26. juli Det koster jo også mer for kvinner å gå til gynekolog. Menn betaler 0 kr i egenandel hos gynekolog. Det er bare sånn naturen er. Anonymkode: 30b50...f8c
AnonymBruker Skrevet 26. juli #47 Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det koster jo også mer for kvinner å gå til gynekolog. Menn betaler 0 kr i egenandel hos gynekolog. Det er bare sånn naturen er. Anonymkode: 30b50...f8c Menn har sine underlivsproblemer også. Hva tror du det koster å gå til urolog/prostata? Anonymkode: 069c3...f42 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli #48 Skrevet 26. juli BareMay skrev (På 23.7.2025 den 17.22): Hos frisøren. Kun klipp. Hvor er rettferdigheten i det? Damene henter dette igjen i klesbutikkene Anonymkode: c1c4f...1c2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #49 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 19.31): Hvis en langhåra mann og kvinne får stussa tuppene så er det vel akkurat samme metode på alkurat det? Forskjell er at her betaler de 350 for det mens jeg må på salong og ut med minst 700.. Anonymkode: 7f239...286 Og hvis en kvinne med kort hår og en mann med kort hår skal ha samme klipp- hvorfor er det da dyrere for kvinnen? Og en kvinne med langt hår som bare skal klippe tuppene må betale mer enn en mann med kort hår men som skal kanskje bruke like lang tid/lengre tid pga en spesiell sveis barbering på sidene etc? Anonymkode: a1686...516 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #50 Skrevet 27. juli Brunello skrev (På 23.7.2025 den 18.40): Flere argumenter er allerede anført. Et siste og viktig er at kvinner mye oftere kommer tilbake og klager. Krever at noe rettes opp. Min kvinnelige frisør sier hun er sjeleglad for å ha sluttet på «unisex» salong og nå bare klipper menn. hvorfor det?? klager ikke mennene? Anonymkode: a4a83...03a
Brunello Skrevet 27. juli #51 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): hvorfor det?? klager ikke mennene? Anonymkode: a4a83...03a Svært sjelden i forhold til damer i følge min frisør.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #52 Skrevet 27. juli Helene1982 skrev (På 24.7.2025 den 23.33): Poenget er at det burde koste det samme for samme type klipp. De bør ta seg betalt etter hvor lang tid arbeidsoppgaven tar, ellers vil én klipp sponse en annen klipp. En klipp som tar 15 minutter bør koste mindre enn en som tar 20 minutter. Anonymkode: 3a6fa...462
AnonymBruker Skrevet 27. juli #54 Skrevet 27. juli Brunello skrev (4 timer siden): Svært sjelden i forhold til damer i følge min frisør. hva klager de på da? : P Anonymkode: a4a83...03a
Brunello Skrevet 27. juli #55 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hva klager de på da? : P Anonymkode: a4a83...03a For skeivt, for lite, for mye osv. Husker ikke alt hun sa. Men hun sa at det var så bra å være herrefrisør fremfor å klippe damer.
AnonymBruker Skrevet 27. juli #56 Skrevet 27. juli Brunello skrev (11 minutter siden): For skeivt, for lite, for mye osv. Husker ikke alt hun sa. Men hun sa at det var så bra å være herrefrisør fremfor å klippe damer. Når det koster 1200 kr å klippe tuppene mens menn betaler 400 for en skikkelig klipp må det vel være greit å forvente et bra resultat, eller? Anonymkode: b2a61...698 1
Ardwinna Skrevet 29. juli #57 Skrevet 29. juli Chupacabra skrev (På 23.7.2025 den 17.26): Tilbud og etterspørsel + at menn ikke prater høl i huet på frisøren. Kanskje frisørene burde ha to priser, en med samtale og en uten? Jeg hadde lett valgt billigere pris for å slippe å skravle med frisøren. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli #58 Skrevet 29. juli Mezzosoprena skrev (På 23.7.2025 den 19.41): Men klipp av tupper har som regel sin egen pris, for det er jo ingen typisk herreklipp... Det er ikke alltid tilfelle. Sist jeg var hos frisør bestilte jeg time for klipp av tuppene (langt, ikke spesielt tykt hår, og bare klipp rett av), og trodde kanskje jeg skulle slippe unna med deres "enkel klipp" til i underkant av 500 kr. Der tok jeg skammelig feil, jeg måtte betale for dameklipp til kr 840 kr. AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 23.43): Det er vel snakk om damefrisyre og herrefrisyre, og ikke at damer betaler mer enn herrer for en maskin klipp? Snakk om å ha hodet i ræva. Anonymkode: 428a9...237 Hvis ei dame og en mann har like langt hår og skal stusse tuppene, hva er da logikken i at de skal betale ulik pris? Kanskje du burde sjekke hvor hodet ditt er sjøl? Det mest logiske er å ta ulik pris for ulik behandling/klipp/hårtype, ikke for hvilket kjønn personen med håret har. Og hva gjør de om en ikke-binær skal klippe seg? Eller en transperson? Tror mange frisører trenger å få hodet ut av ræva og tenke litt. Og så burde vi damer boikotte frisører som tar pris etter kjønn. Anonymkode: 1849f...de7
AnonymBruker Skrevet 29. juli #59 Skrevet 29. juli Stacy__ skrev (På 24.7.2025 den 23.38): Kan det ha noe med at damefrisyrer er mer komplekse og vanskeligere å klippe? Ikke alle damer har komplekse frisyrer, og ikke alle menn har kort sveis som kun vedlikeholdes med en kjapp runde med klippemaskin. Det burde selvsagt prises etter type hår (tykkere hår krever mer enn tynnere hår), frisyre, eventuell ekstra behandling, og hvor lang tid det tar. Det er hår og frisyre som avgjør hvor mye arbeid det blir, ikke hvilket kjønn personen har. AnonymBruker skrev (På 26.7.2025 den 3.36): Det koster jo også mer for kvinner å gå til gynekolog. Menn betaler 0 kr i egenandel hos gynekolog. Det er bare sånn naturen er. Anonymkode: 30b50...f8c Enten er du et troll med dårlig fantasi og humor, eller så er du svært lite bevandret i anatomi. Hva er forskjellen på kvinnehår og herrehår, mener du? Anonymkode: 1849f...de7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå