Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har møtt noen voksne som ikke kan svømme. Den ene kommer fra et land i øst-Europa uten kystlinja, den andre sier at hun har vannskrekk og derfor ikke har lært det. Jeg tenker at det må være veldig skummelt for dem å bevege seg nær sjø. Hva om de faller uti, kan de da klare å komme seg til land igjen eller drukner de?

Jeg har hørt at det å lære å svømme som voksen er vanskelig. Stemmer dette? Er en voksen kropp mindre rustet til å lære svømmebevegelser enn hos barn, eller handler dette mest om frykten for vann og at det skaper problemer med å lære det?

Anonymkode: 4d7ae...d36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er frykten. Man flyter jo i sjøvann uansett, og det finnes hjelp for å lære å svømme. Bare å se på en youtube-video og begynne å øve på grunna. Om det er vanskeligere for voksne vet jeg ikke, men man trenger jo ikke kunne så mye. Om man bare står opp og ned i vannet og legger hodet bakover så flyter man jo med munn og nese over vannet allerede. Tror hovedsaken er å lære seg å flyte, da blir jo alt så mye tryggere med en gang og man kommer ikke til å drukne om man faller uti.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...