AnonymBruker Skrevet 23. juli #1 Skrevet 23. juli Jeg er i midten av 20 årene kronisk syk og arbeidsledig. Jeg søker og søker men det går ikke. Jeg har utdannelse, dessverre lite erfaring da jeg har gått på skole og universitet. Som kronisk syk har jeg ikke kunnet både jobbe og studere. Jeg har kronisk hodepine, epilepsi og endometriose. Legen mener jeg må ha tilrettelegging i arbeidslivet med hjemmekontor, ikke turnus arbeid, mye ro og lite stress, og fleksibilitet. Mange jobber jeg er kvalifisert til tilbyr allerede disse tingene fra før av. Og jeg har fått intervjuer men de velger alltid de med 10-40 års arbeidserfaring fremfor meg en nyutdannet. Noe jeg skjønner, og har full forståelse for men noen må jo også kunne ta en sjanse på oss som er nyutdannet å. Jeg har søkt jobber i 1 år nå. Og lever på økonomisk sosialhjelp fra nav da jeg ikke kvalifiserer til noe annet. Noe som betyr 5300 kroner å leve på i måneden. Når man ikke får seg relevant jobb blir man jo nødt å bare ta noe i mellomtiden. Som kronisk syk merker jeg dette er vanskelig. Jeg har prøvd dette, og prøvd å stå i disse typiske yrkene som ansetter alle men jeg klarer kun 1-2 måneder med disse arbeidsoppgavene før jeg er ute igjen og er arbeidsledig. Disse jobbene har også begynt å stille strengere krav enn hva den eldre generasjonen var vant med. Her om dagen søkte jeg en 10% stilling i butikk. Sendte inn CV og søknad som vanlig. Så mottok jeg en automatisk email med ansettelsesprosessen. 1. Sende inn CV og søknad 2. Personlighetstest (for å i det hele tatt bli vurdert med til intervju, og for at de skal vurdere søknad og cv) 3. 1 intervju 4. 2. gangsintervju med case 5. Sjekk av referanser • Alt i alt virker det helt umulig å få en jobb i dag. Jeg er på venteliste på et nav tiltak arbeid med støtte hvor man får en jobbspesialist. Men dette er jo 6 måneders venteliste, så da må man jo søke selv i mellomtiden. Er det flere som sliter med å få seg jobb om dagen, hvordan er deres prosess? Man blir så lei og oppgitt over at det aldri går. Anonymkode: beeea...5a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå