AnonymBruker Skrevet 23. juli #1 Skrevet 23. juli Instagrammen min syder av reklame av og med mennesker som sier opp jobbene sine for å jobbe nettbasert et par timer i uka for å få tid til familie og hobbyer. Men man kan da umulig tjene nok til å leve av dette her? De skriver ikke HVA de faktisk gjør når de jobber nettbasert, det er alltid diffust svada og «ta kontakt for mer informasjon så hjelper jeg deg i gang». De spiller på følelser og samvittighet om at 8-4-livet er kvelende og at barna bare er små én gang. Jeg er en utslitt sykepleier som drømmer om å ha en 8-4 jobb, er lei turnus. Hva om alle skulle gjort dette, hva ville skjedd med samfunnet da? Har nettopp vært på ferie i utlandet og sett alle de herlige og hardtarbeidende menneskene både på hotell og restauranter, det er ingen som klager og de har vanligvis lenger arbeidsdager enn oss bortskjemte nordmenn. Hvor er egentlig samfunnet på vei? Er det et mål om at alle skal sitte med nesen sin nedi pc-en 3 timer om dagen eller i uka og ikke bidra til å holde samfunnets hjul i gang? Jeg bare lurer. Er rett før jeg sletter hele Instagram, er så lei. Et lite hjertesukk fra meg🫶🏼 ps. Jeg kan selvsagt forstå at noen yrker er harde og at man i visse perioder i livet ønsker og trenger å jobbe redusert, og det er selvsagt helt greit. Dette innlegget er ikke myntet på de:) Anonymkode: dc50f...7eb 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #2 Skrevet 23. juli Og ikke minst, hva lærer vi barna våre? De vokser opp i den tro at å jobbe er farlig for man blir sliten av det. Bare en tanke. Anonymkode: dc50f...7eb 4 2
Snublefot62 Skrevet 23. juli #3 Skrevet 23. juli Du forstår vel at det er forsøk på å lure deg? De viser deg et avslappet og rikt liv, og får deg til å lengte etter det. Så sier de at du kan kontakte de så hjelper de deg i gang. Mot penger naturligvis. Og vipps - sånn finansierer de livet sitt. Så må du gjøre det samme så du og får inn penger. 14 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli #4 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er rett før jeg sletter hele Instagram, er så lei. Det du ser på IG er ikke den virkelige verdenen, det er nok det korte svaret her. Jeg gjorde det du vurderer for flere år siden, og har ikke angret et sekund. Går ikke glipp av noe som helst! Anonymkode: 37944...6ed 2 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli #5 Skrevet 23. juli Det er jo bare tull. Hva lærer du barna dine når du ikke innser scam på nettet? High ticket affiliate marketing. Anonymkode: 7a248...cca 1 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli #6 Skrevet 23. juli Det finnes ingen gratiskonsert lunsj. Disse som jobber hjemmefra på nett, jobbet enten ræva av seg, drivet med pyramide-sceeme eller lever av noe annet. Hvis du er lei av turnus må du ta tak i det. Selvfølgelig klarer folk i utlandet over jobbene sine, de også. Spesiell de som jobber på restaurant og i hotell, bare ikke til deg, kunden. Anonymkode: af370...ca1 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli #7 Skrevet 23. juli Jeg tror du får disse annonsene fordi du klikker på dem, eller stopper opp med å scrolle og leser dem. Jeg har aldri fått en slik annonse på IG. Anonymkode: 40d3b...360 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli #8 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det du ser på IG er ikke den virkelige verdenen, det er nok det korte svaret her. Jeg gjorde det du vurderer for flere år siden, og har ikke angret et sekund. Går ikke glipp av noe som helst! Anonymkode: 37944...6ed Selvfølgelig er Instagram den virkelige verden. Akkurat som i resten av verden, velger vi selv hva vi tar inn og bruker tid på å følge... Jeg var nettopp på Instagram og så en katt som ga en sau massasje, for det er sånt jeg følger. Anonymkode: af370...ca1 1 1
mitch92 Skrevet 23. juli #9 Skrevet 23. juli Er som regel pyramidschemes der de skal selge deg noe for å tjene penger. Folk flest kan ikke slutte i jobben sin og bare jobbe online nei, og takk Gud for det. Hvem skulle da jobbet som lærere, sykepleiere ,i barnehage, butikk med mer 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli #10 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Instagrammen min syder av reklame av og med mennesker som sier opp jobbene sine for å jobbe nettbasert et par timer i uka for å få tid til familie og hobbyer. Men man kan da umulig tjene nok til å leve av dette her? De skriver ikke HVA de faktisk gjør når de jobber nettbasert, det er alltid diffust svada og «ta kontakt for mer informasjon så hjelper jeg deg i gang». De spiller på følelser og samvittighet om at 8-4-livet er kvelende og at barna bare er små én gang. Jeg er en utslitt sykepleier som drømmer om å ha en 8-4 jobb, er lei turnus. Hva om alle skulle gjort dette, hva ville skjedd med samfunnet da? Har nettopp vært på ferie i utlandet og sett alle de herlige og hardtarbeidende menneskene både på hotell og restauranter, det er ingen som klager og de har vanligvis lenger arbeidsdager enn oss bortskjemte nordmenn. Hvor er egentlig samfunnet på vei? Er det et mål om at alle skal sitte med nesen sin nedi pc-en 3 timer om dagen eller i uka og ikke bidra til å holde samfunnets hjul i gang? Jeg bare lurer. Er rett før jeg sletter hele Instagram, er så lei. Et lite hjertesukk fra meg🫶🏼 ps. Jeg kan selvsagt forstå at noen yrker er harde og at man i visse perioder i livet ønsker og trenger å jobbe redusert, og det er selvsagt helt greit. Dette innlegget er ikke myntet på de:) Anonymkode: dc50f...7eb Jeg har sett det samme, bare ikke den typen. Det blir vel mer sånn salgsgreier hvor du må ha folk under deg for å få greit betalt. Mlm shit. Men det er jo så mange andre kategorier også. Unge som satser på å bli influenser..som om verden ikke er full av mennesker som ikke kan gjøre nytte for seg på andre måter enn å reklamere for varer. Det er så idiotisk. Ja, hva skjer når barna tror at det er det som er virkelig og vi begyn er å mangle samfunnsnyttige borgere fordi alle reklamerer for happy flops, puter med lavendel og tannblekingsmiddel. Anonymkode: 1ad6c...c57 1 2
Knirke Skrevet 23. juli #11 Skrevet 23. juli Bare tull, pyramidespill og clickbait😛 Det er akkurat som de amerikanske reklamene med lykkelige familier med kritthvite tenner. -Bare du tar dette kosttilskuddet, så vil du bli akkurat som dem. De selger deg en illusjon om idyll. Jeg fikk også drøssevis med sånne reklamer en stund, men jeg gjorde det tydelig at jeg ikke er interessert. 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #12 Skrevet 23. juli Jeg forstår jo selvsagt at dette er scam og at de prøver å lure meg, jeg blir ikke lurt, men tenker på alle de stakkarene som faktisk blir lurt. ts Anonymkode: dc50f...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #13 Skrevet 23. juli Hardt arbeidende servitører klager definitivt på jobbene sine, både i utlandet og i Norge. Men i utlandet er mange av dem svært avhengig av at du som kunde er fornøyd, og hadde du vært fornøyd med en servitør som sto med bordet ditt å fortalte hvor jævlig han syntes det var å måtte servere turister hele dagen for luselønn? Angående insta-reklamer så følger de med på hva du stopper opp å ser på, og serverer deg mer av det du bruker tid på. Så hvis Instagram er overfylt av disse reklamene, så er det fordi algoritmen sier at du viser interesse for dem. Jeg har ingen slike reklamer. Anonymkode: acdb9...61b 2 2
mitch92 Skrevet 23. juli #14 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg tror du får disse annonsene fordi du klikker på dem, eller stopper opp med å scrolle og leser dem. Jeg har aldri fått en slik annonse på IG. Anonymkode: 40d3b...360 Jeg får de heletiden men ikke fordi jeg klikker eller leser på de. Tror det er fordi jeg er helsearbeider og disse er alltid relatert til det (for meg i alle fall). "Lei av turnus" osv. Relatert til andre videoer jeg har sett om turnus. Skroller videre men de dukker opp igjen
AnonymBruker Skrevet 23. juli #15 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg forstår jo selvsagt at dette er scam og at de prøver å lure meg, jeg blir ikke lurt, men tenker på alle de stakkarene som faktisk blir lurt. ts Anonymkode: dc50f...7eb Lol, så hvorfor skrev du et HI der du skrev om at ingen skal jobbe lenger? Anonymkode: 7a248...cca
AnonymBruker Skrevet 23. juli #16 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lol, så hvorfor skrev du et HI der du skrev om at ingen skal jobbe lenger? Anonymkode: 7a248...cca Fordi det virker som at det er så MANGE av dem, jeg lurer oppriktig på hvor samfunnet er på vei. ts Anonymkode: dc50f...7eb
AnonymBruker Skrevet 23. juli #17 Skrevet 23. juli De her åpenbare svindlene du referere til har eksistert på nett siden jeg var tenåring, og før det i blader, på TV-reklame og i aviser. Hvordan mener du annonser ment for å svindle lettlurte tosker «lærer barn våre» noe nytt nå som de ikke lærte barn på 1990-tallet eller 1950-tallet? Er poenget ditt at barn av 2025 er dummere og derfor mer sannsynlig lettlurte? (Løsningen på det later jo til å være å ruste opp undervisningen og kravet til oppdragelse?) Å lure lettlurte tosker er fair game, mener jeg. Vi har alle (i norge) muligheten til å søke læring. Velger du å la det være vil det ha konsekvenser. En av dem er å bli lurt og svindlet for penger. Liker du det ikke? Da kan du velge å opplyse deg selv. Staten kan ikke behandle deg som et bleiebarn uten samtidig å få lov til å umyndiggjøre deg) Anonymkode: 362c6...af2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #18 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi det virker som at det er så MANGE av dem, jeg lurer oppriktig på hvor samfunnet er på vei. ts Anonymkode: dc50f...7eb så med andre ord er du lurt da. Anonymkode: 7a248...cca 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #19 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi det virker som at det er så MANGE av dem, jeg lurer oppriktig på hvor samfunnet er på vei. ts Anonymkode: dc50f...7eb Samfunnet er på vei dit det alltid har vært på vei, at det finnes mennesker som ønsker å lure andre for penger og mennesker som blir lurt. Signerer altså på det at det går ikke å livnære seg av disse metodene. Det er pyramidespill type ting hvor man må verve andre og noen inntekt å snakke om får man bare hvis man er en av de første som blir med på leken. Resten vil tape penger. Anonymkode: ae2df...7e7 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #20 Skrevet 23. juli mitch92 skrev (3 timer siden): Jeg får de heletiden men ikke fordi jeg klikker eller leser på de. Tror det er fordi jeg er helsearbeider og disse er alltid relatert til det (for meg i alle fall). "Lei av turnus" osv. Relatert til andre videoer jeg har sett om turnus. Skroller videre men de dukker opp igjen Ah....ja annonsene har blitt "smartere" nå når de bruker all informasjonen vår. Anonymkode: 40d3b...360
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå