Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Halla. 

Prøver å gå ned litt mer i vekt, men har lest om en diett utelukkende på frukt. Det skjønner jeg ikke er gjennomførbart mtp næring og at det ikke er sunt. 

Men jeg lurer på om noen har erfaring med ett måltid + frukt og grønnsaker ? 

Måltidene består av proteiner i form av bønner og kikerter, korn,grønnsaker og noen ganger kjøtt .. 

Men elsker frukt. 

Trenger litt innspill mtp økt inntak av frukt/grønnsaker fremfor andre ting. Er veldig glad i snackstomater

Anonymkode: e4f2f...d73

AnonymBruker
Skrevet

Ett måltid om dagen = One meal a day-fasting

Bare leve på frukt = spiseforstyrrelser

Anonymkode: 20d6f...326

AnonymBruker
Skrevet

Jeg endte opp med større mageproblemer.

Fikk råd av lege på sykehuset om mer kjøtt og mindre grønnsaker og det fiksa både magen og vekta desverre. Frukt og grønt i store mengder kan være for hardt for mange. Du må rett og slett prøve deg frem. Det finnes jo folk som nesten bare lever på frukt og det fungerer for de🤷‍♀️

Anonymkode: 94f24...b5c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen med slike dietter? Når du går tilbake til vanlig kosthold så legger du jo bare på deg de kiloene igjen.

For varig vektnedgang må du endre kostholdet ditt permanent.

Anonymkode: 1b1a7...1db

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg endte opp med større mageproblemer.

Fikk råd av lege på sykehuset om mer kjøtt og mindre grønnsaker og det fiksa både magen og vekta desverre. Frukt og grønt i store mengder kan være for hardt for mange. Du må rett og slett prøve deg frem. Det finnes jo folk som nesten bare lever på frukt og det fungerer for de🤷‍♀️

Anonymkode: 94f24...b5c

Ja kanskje det er litt med hva man er vant til også. Jeg spiser ikke så ofte kjøtt fordi jeg ikke liker det, men spiser jo mye annet .

Har spist nesten bare frukt og grønt siste uka fordi jeg er kvalm pga varmen, det har blitt litt take out med sushi og burger, men sistnevnte klarer jeg såvidt pga størrelse. 

Har ingen mageproblemer annet enn kvalmen.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er vitsen med slike dietter? Når du går tilbake til vanlig kosthold så legger du jo bare på deg de kiloene igjen.

For varig vektnedgang må du endre kostholdet ditt permanent.

Anonymkode: 1b1a7...1db

Ja har gjort store endringer. Sjokolade har blitt for dyrt, og jeg finner glede i grønnsakssuppe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring med rå og kokte renser bestående av frukt og grønnsaker (man kan ikke spise bare frukt, fordi man da mangler de viktige mineralsaltene som finnes i grønnsaker). Med disse rensene blir man aldri sulten, siden man spiser mange måltider i løpet av dagen, og kan spise så mye man vil. Rå er mest slankende. Her er en av dem: 
https://www.medicalmedium.com/blog/medical-medium-28-day-cleanse

Her er noen oppskrifter til rensen: https://www.medicalmedium.com/medical-medium-categories/cleanse-friendly-28-day

Anonymkode: 541e8...12a

Skrevet

er ikke helt sikker på hva du tenkte på men jeg liker for eks rista brød med bana, havregrøt med blåbær, i helga hender det jeg har dip med gullerøtter, agur, babymais. dadler kan man spise så mye man vill 

AnonymBruker
Skrevet
bryllup 2025 skrev (10 minutter siden):

er ikke helt sikker på hva du tenkte på men jeg liker for eks rista brød med bana, havregrøt med blåbær, i helga hender det jeg har dip med gullerøtter, agur, babymais. dadler kan man spise så mye man vill 

Dadler har veldig mye kalorier, men det er godt da som snacks :D

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har erfaring med rå og kokte renser bestående av frukt og grønnsaker (man kan ikke spise bare frukt, fordi man da mangler de viktige mineralsaltene som finnes i grønnsaker). Med disse rensene blir man aldri sulten, siden man spiser mange måltider i løpet av dagen, og kan spise så mye man vil. Rå er mest slankende. Her er en av dem: 
https://www.medicalmedium.com/blog/medical-medium-28-day-cleanse

Her er noen oppskrifter til rensen: https://www.medicalmedium.com/medical-medium-categories/cleanse-friendly-28-day

Anonymkode: 541e8...12a

Åå takk for link, skal se på dem :D

Skrevet

vel jeg tror ernæring eksperten vet det litt bedre om dadler er sunt eller ikke, di nye som har kommet er jo ikke sunne med godteri smaker 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser stort sett ett måltid om dagen, og frukt/grønt ellers. Men spiser yoghurt eller noe slikt til frokost/lunsj hvis jeg er sulten. 

Har gjort det i halvannet år. 

Anonymkode: 9bf23...f0b

AnonymBruker
Skrevet
bryllup 2025 skrev (25 minutter siden):

vel jeg tror ernæring eksperten vet det litt bedre om dadler er sunt eller ikke, di nye som har kommet er jo ikke sunne med godteri smaker 

Tenkte på vanlige ferske dadler. Det er ganske næringsrikt, men hvis man teller kalorier, nå man være obs på dadler. Man trenger ikke være ernæringsekspert for å skjønne det :)

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg spiser stort sett ett måltid om dagen, og frukt/grønt ellers. Men spiser yoghurt eller noe slikt til frokost/lunsj hvis jeg er sulten. 

Har gjort det i halvannet år. 

Hvordan fungerer det i forhold til vektnedgang?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenkte på vanlige ferske dadler. Det er ganske næringsrikt, men hvis man teller kalorier, nå man være obs på dadler. Man trenger ikke være ernæringsekspert for å skjønne det :)

Hvordan fungerer det i forhold til vektnedgang?

Jeg har vel gått ned 5kg på halvannet år. Men jeg har heller ikke noe mål om vektnedgang, jeg gjør det fordi kroppen min fungerer best slik. Vektnedgangen jeg har hatt kommer nok heller fra økt energinivå og dermed betraktelig økning i treningsmengde. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 16.35):

Åå takk for link, skal se på dem :D

Medical medium er en kult. Hører du ikke det av navnet? Han får helse- og kostholdsråd av en ånd. Det er ikke vitenskapsbasert i det hele tatt.

Anonymkode: 3d9dd...ca2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...