AnonymBruker Skrevet 25. juli #41 Skrevet 25. juli Bamseklemmer skrev (På 23.7.2025 den 17.47): Det hører faktisk til sjeldenheten at kvinner 50+ har sydommer🪄 "Vi" tester oss alltid før sex i nye sexforhold, og vi venter i 15 minutter spenning på resultatet.. Om noen av oss har hatt sex i mellomtiden, tester vi oss på nytt👏Heldigvis blir det alltid "grønt lys" og uten den turnoff kondomen🫡 Kilde? Anonymkode: 195e3...745 2
Bamseklemmer Skrevet 25. juli #42 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kilde? Anonymkode: 195e3...745 Hva skal du med en kilde som aldri er helt korrekt? Dette er ren erfaring som gir et mye bedre bildet🫡 Jeg tror kjønnsykdommer ligger hos yngre byfolk med masse ONS, det er jeg ganske så skråsikker på.. Vi har ikke ONS.. og vi kommer fra bygda og prater sammen før sex🫡
AnonymBruker Skrevet 25. juli #43 Skrevet 25. juli Kjønnssykdommer har en tendens til å "eksplodere" i 50-60 åra, så dette er mye vanligere en hva du tror. Mye av grunnen er jo att redselen for graviditet er fraværende, og en blir nok mer løssluppen av den grunn. En snakker bare ikke høyt om det. Livet slutter ikke selvom en fyller 50. Anonymkode: 346eb...424 1 1
Irak Skrevet 25. juli #44 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 9.45): Men blir det ikke kleint for en dame i femtiårene å be om kondom da? Trenger ikke prevensjon og glad bare hun får seg noe Anonymkode: 51f4d...802 Om man verdsetter seg selv så lite så er det best å bare droppe det. Sikkerhet og helsa først tenker nå jeg.
AnonymBruker Skrevet 25. juli #45 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 15.09): Bør man føle seg dum og flau da? At man ikke har hatt bedre vett som godt voksen? Anonymkode: 51f4d...802 Ja det er nesten som å bli forbannet over å bli filmet blandt publikum på en Coldplay konsert. Anonymkode: 5237e...ac5
AnonymBruker Skrevet 25. juli #46 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 15.45): Var dum og nevnte det for et par venninner. Blir ikke lagt bak seg så fort da. Anonymkode: 51f4d...802 Da har du større problemer enn en kjønnssykdom. Du må finne nye venninner også, om de er så dårlige. Kan dere ikke bare le litt av det sammen og be better? Anonymkode: 2fd13...80c 1 1
TLR Skrevet 25. juli #47 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 16.41): Så om du pådrar seg HIV i en alder av 50 pluss så er du bare en erfaring rikere? Hvor har vi kommet når alt skal aksepteres og normaliseres? Dette blir for tullete, det er forventet at man gjør mange feil i barndommen, andre feil i tenårene, og andre feil igjen gjennom livet, feil man tar til etterretning og lærer av. Å pådra seg kjønnssykdommer bør ikke være noe man pådrar seg i femtiårene.. Da skal fornuften gå foran iveren etter å ligge når man ikke har beskyttelse. Anonymkode: f9734...67d Håper at det ikke er hiv da. Det må være et mareritt
AnonymBruker Skrevet 25. juli #48 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjønnssykdommer har en tendens til å "eksplodere" i 50-60 åra, så dette er mye vanligere en hva du tror. Mye av grunnen er jo att redselen for graviditet er fraværende, og en blir nok mer løssluppen av den grunn. En snakker bare ikke høyt om det. Livet slutter ikke selvom en fyller 50. Anonymkode: 346eb...424 Kunne ikke sagt det bedre selv. Kvinner over 50 er så drittlei piller og spiralbruk i 30+ år at kondom er det siste de tenker på. De lar det heller stå til. Resultat: mange er smittet, og mange vil bli det og de vil smitte andre igjen. Anonymkode: 51f4d...802
AnonymBruker Skrevet 25. juli #49 Skrevet 25. juli Bamseklemmer skrev (2 timer siden): Hva skal du med en kilde som aldri er helt korrekt? Dette er ren erfaring som gir et mye bedre bildet🫡 Jeg tror kjønnsykdommer ligger hos yngre byfolk med masse ONS, det er jeg ganske så skråsikker på.. Vi har ikke ONS.. og vi kommer fra bygda og prater sammen før sex🫡 Så din bygdeerfaring er vitenskap i din bok. (eller påstand som det kalles) Anonymkode: 195e3...745 2 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli #50 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Så din bygdeerfaring er vitenskap i din bok. (eller påstand som det kalles) Anonymkode: 195e3...745 Ja det er jo helt tullete, men overrasker meg ikke siden min erfaring er at så mange menn i godt voksen alder sier noe av samme. Det er nesten sjokkerende at de ikke har fått med seg helt grunnleggende kunnskap om kjønnssykdommer og hvordan de smitter. Anonymkode: 652a7...f46
AnonymBruker Skrevet 25. juli #51 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 16.33): Ikke noe å skamme seg over. De fleste kvinner har pådratt seg et par kjønnssykdommer i løpet av livet. Anonymkode: 03d41...8c4 De fleste? Snakk for deg selv. Verken jeg eller mine nærmeste venninner har noen gang hatt en. Anonymkode: 49158...033 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli #52 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 8.33): Ikke hiv, hepatitt og syfilis heller. Masse muligheter for å få noe, selv om man tester seg. Kanskje nest å være avholds. Anonymkode: 0e631...0ae Alt dette kan testes for, på olafia er standard test klamydia/gonoré i urin/skrapeprøve og hiv/syfilis i blod. Hepatitt og herpes ved symptomer/risko. Anonymkode: d9006...c34
AnonymBruker Skrevet 25. juli #53 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 24.7.2025 den 7.48): Ja, og man testes ikke for herpes Anonymkode: 00314...79a Jo, det gjør man dersom man ber om det. Og det burde man, for kjønnsherpes er ikke noe å ta så lett på som det mange gjør. Anonymkode: 49158...033 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #54 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 16.26): Få som tester seg for HVP. Kan få den uansett. Anonymkode: 0e631...0ae Dette har vært standard å teste for hos gynekolog i snart ti år, fordi det er sikrere og slår ut tidligere enn de gamle celleprøvene som skulle tas hvert tredje år. For oss som er for gamle til å være vaksinert da. Anonymkode: d9006...c34
AnonymBruker Skrevet 25. juli #55 Skrevet 25. juli https://www.med.uio.no/klinmed/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/2024/ogsa-eldre-kan-fa-kjonnssjukdommar.html Økning av sos blant eldre. De er over fruktbar alder, og når de blir single kommer de rett fra lange og stabile forhold, og tenker ikke risiko og prevensjon på samme måte som de yngre. Anonymkode: d9006...c34 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #56 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.med.uio.no/klinmed/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/2024/ogsa-eldre-kan-fa-kjonnssjukdommar.html Økning av sos blant eldre. De er over fruktbar alder, og når de blir single kommer de rett fra lange og stabile forhold, og tenker ikke risiko og prevensjon på samme måte som de yngre. Anonymkode: d9006...c34 Tallene er for de mellom 60 og 89. Rart at man skal prøve å normalisere at kjønnssykdommer er en del av livet. Hadde jeg blitt singel etter 20 år samboerskap så ville nok jeg også søkt uforpliktende spenning hos det andre kjønn.. Ikke noe galt i det, men jeg ville også tatt sikte på å finne meg en ny partner å dele de siste 20 til 30 årene med. Mener dere da at jeg bare skulle akseptert at hun bar på Hiv, syfilis, hvp, gonore og what not - for det kan skje den beste? Beklager altså, men det er helt uaktuelt. Anonymkode: f9734...67d 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli #57 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (25 minutter siden): https://www.med.uio.no/klinmed/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/2024/ogsa-eldre-kan-fa-kjonnssjukdommar.html Økning av sos blant eldre. De er over fruktbar alder, og når de blir single kommer de rett fra lange og stabile forhold, og tenker ikke risiko og prevensjon på samme måte som de yngre. Anonymkode: d9006...c34 Hvor har du det fra at alle blir single etter lange og stabile forhold? Hvis det er langt og stabilt, hvorfor gå fra hverandre da? Vi har snart gullbryllup, og takke for at jeg har sluppet å vært ei "flagrende mus". Alltid hatt en, vil alltid bli han ene, og aldri noen kjønnssykdom. Anonymkode: 51f4d...802
AnonymBruker Skrevet 25. juli #58 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 17.45): Veeel, i dag er jo ikke HIV noe stress da Klart det er. Blir som å si at kreft ikke er stress, bare fordi det finnes behandlingsmuligheter. HIV er smittsomt som det alltid har vært, utvikler seg til AIDS på samme måte som det alltid har gjort, og er (potensielt) dødelig som det alltid har vært. Anonymkode: 7e909...334 2 1
Bamseklemmer Skrevet 25. juli #59 Skrevet 25. juli (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så din bygdeerfaring er vitenskap i din bok. (eller påstand som det kalles) Anonymkode: 195e3...745 Så du tilhører felleskapet i samfunnet, som ikke har din egen erfaring i sexlivet å referere til? Jo.. jeg påstår min egen erfaring, så ikke bruk mine erfaringer som fasit👏 Endret 25. juli av Bamseklemmer ..små justeringer bare..
AnonymBruker Skrevet 25. juli #60 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Klart det er. Blir som å si at kreft ikke er stress, bare fordi det finnes behandlingsmuligheter. HIV er smittsomt som det alltid har vært, utvikler seg til AIDS på samme måte som det alltid har gjort, og er (potensielt) dødelig som det alltid har vært. Anonymkode: 7e909...334 Lever du under en stein? Nye medisiner forhindrer smitte med omtrent 100% sikkerhet, og hindrer utvikling til aids. Dette har gjort at innenlands smitte er en sjeldenhet og hiv er noe man lever med, uten å dø av det Anonymkode: d9006...c34 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå