AnonymBruker Skrevet 23. juli #1 Skrevet 23. juli Hei alle sammen, håper dere har en fin onsdag! Jeg er på venteliste til studier, har skrevet her før, men nå lurer jeg på litt andre ting. Jeg har hørt mye forskjellig, folk som har kommet inn fra ventelister og folk som ikke har kommet inn. Klart kan man ikke forutse hva som skjer, men jeg blir ofte litt roligere når jeg hører om andres erfaringer. Jeg var opprinnelig på 6 og 7 plass på venteliste til to studier (sykepleie). 1,1 poeng unna førstevalg, og 0,6 unna andrevalget. Var på 6 og 7 siden 17. juli, før jeg i går rykket opp en plass på begge, altså 5 og 6. Jeg vet sykepleierstudiet har hatt en tendens til å overbooke, men så så jeg på oppmøte tall at kun 0,5 møtte opp per studieplass. Så jeg har mine håp, og krysser fingrene. Dette gjør meg gal! Spørsmålet mitt er da, hva tipper dere er sjansene mine? Er du selv på venteliste? Isåfall, hvilken plass og hvor mye har dere rykket opp/ned? Har du, eller kjenner du noen som har kommet inn via venteliste, enten i suppleringsopptaket, etterfyllingsopptaket eller senere etter studiestart? Hvilken plass stod du/de på? Takk for svar! Anonymkode: 16d61...a71
AnonymBruker Skrevet 23. juli #2 Skrevet 23. juli Hvor mange tråder og innlegg skal du opprette? Vi kan ikke vite om du kommer inn i bygda eller ikke. Anonymkode: b28bd...b33 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli #3 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor mange tråder og innlegg skal du opprette? Vi kan ikke vite om du kommer inn i bygda eller ikke. Anonymkode: b28bd...b33 Nå lurer jeg jo spesifikt på andres erfaringer. Anonymkode: 16d61...a71
AnonymBruker Skrevet 23. juli #4 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå lurer jeg jo spesifikt på andres erfaringer. Anonymkode: 16d61...a71 Men det spiller ingen rolle. Du må øve deg i den krevende øvelsen ‘tålmodighet’. Vi kan ikke vite. Anonymkode: b28bd...b33 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli #5 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå lurer jeg jo spesifikt på andres erfaringer. Anonymkode: 16d61...a71 Det å opprette flere tråder om samme tema er heller ikke lov. Les forumets regler før du skriver. Anonymkode: 82e42...f2c
Anonyme6363 Skrevet 23. juli #6 Skrevet 23. juli 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei alle sammen, håper dere har en fin onsdag! Jeg er på venteliste til studier, har skrevet her før, men nå lurer jeg på litt andre ting. Jeg har hørt mye forskjellig, folk som har kommet inn fra ventelister og folk som ikke har kommet inn. Klart kan man ikke forutse hva som skjer, men jeg blir ofte litt roligere når jeg hører om andres erfaringer. Jeg var opprinnelig på 6 og 7 plass på venteliste til to studier (sykepleie). 1,1 poeng unna førstevalg, og 0,6 unna andrevalget. Var på 6 og 7 siden 17. juli, før jeg i går rykket opp en plass på begge, altså 5 og 6. Jeg vet sykepleierstudiet har hatt en tendens til å overbooke, men så så jeg på oppmøte tall at kun 0,5 møtte opp per studieplass. Så jeg har mine håp, og krysser fingrene. Dette gjør meg gal! Spørsmålet mitt er da, hva tipper dere er sjansene mine? Er du selv på venteliste? Isåfall, hvilken plass og hvor mye har dere rykket opp/ned? Har du, eller kjenner du noen som har kommet inn via venteliste, enten i suppleringsopptaket, etterfyllingsopptaket eller senere etter studiestart? Hvilken plass stod du/de på? Takk for svar! Anonymkode: 16d61...a71 Slapp av. Jeg vet at du er veldig bekymret, men jeg tror du bør finne andre aktiviteter enn å bare tenke på Samordna opptak. I tillegg er du ikke alene – mange tusen står på venteliste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå