Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får kun bruke strøm på visse tidspunkt, når det er på det billigste, dette gjør at for eksempel klesvask hoper seg opp. Blir gal.

Andre som er like nazi på strømforbruk?

Anonymkode: aef4b...d1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har han ingen økonomiske vaner? Kjøper seg aldri en kaffe eller mat ute, går aldri på kino, kjøper ikke utstyr til en hobby, spiser ikke snop eller drikker brus, reiser ikke på turer, bruker bilen bare når det er hundre prosent nødvendig? 

Med mindre dere lever i fullstendig fattigdom ville jeg laget en liten liste over alt han gjør som koster penger utover det å AKKURAT OVERLEVE, og så satt meg ned med ham og forklart at med mindre han virkelig skjærer alt forbruk til beinet, så kan han faktisk roe reka på dette med strøm. 

Å kunne holde seg ajour med klesvask og annet husarbeid er da virkelig ikke sidestilt med å åpne alle vinduer midt på vinteren samtidig som alle ovner står på fullt. 

Det er vel ikke bare "hans penger" som dekker strøm? 

Anonymkode: b20d2...d6a

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Største forbrukerne er oppvarming, deretter varmtvann. Moderne oppvask og vaskemaskiner bruker relativt lite strøm og vann. Faktisk så kan det være dyrere å vaske opp for hånd fordi man da bruker mer vann.

Uansett, jeg prøver å flytte forbruket noe, men ikke sånn at det går ut over komforten. Dvs, jeg gjør klar vaskemaskinen og setter på utsatt start sånn at ikke alt går samtidig kl 17. 

Brannsikkerhet og strømsparing går egentlig i konflikt med hverandre fordi førstnevnte tilsier at du skal være våken og hjemme, mens strømprisene og belastningen er ofte lavest om natten.

Anonymkode: 373f1...ffa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Uff, nei. Det hadde ikke gått her i heimen. Forstår ikke greia med å være nazi på strøm annet enn hvis det er mye som bruker strøm samtidig eller hvis man fyrer for kråka på vinterstid. Lyspærer og moderne vaskemaskiner er ikke av det som trekker mest strøm. Hva skjer hvis du "bryter" med reglene hans? Hva slags konsekvenser får det for deg? 

Anonymkode: fe9c7...534

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har han ingen økonomiske vaner? Kjøper seg aldri en kaffe eller mat ute, går aldri på kino, kjøper ikke utstyr til en hobby, spiser ikke snop eller drikker brus, reiser ikke på turer, bruker bilen bare når det er hundre prosent nødvendig? 

Med mindre dere lever i fullstendig fattigdom ville jeg laget en liten liste over alt han gjør som koster penger utover det å AKKURAT OVERLEVE, og så satt meg ned med ham og forklart at med mindre han virkelig skjærer alt forbruk til beinet, så kan han faktisk roe reka på dette med strøm. 

Å kunne holde seg ajour med klesvask og annet husarbeid er da virkelig ikke sidestilt med å åpne alle vinduer midt på vinteren samtidig som alle ovner står på fullt. 

Det er vel ikke bare "hans penger" som dekker strøm? 

Mener du at du sammenligner det å ta en kaffe (luksus) med å vaske klær (nødvendig)?

Anonymkode: 05a75...b2d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg får kun bruke strøm på visse tidspunkt, når det er på det billigste, dette gjør at for eksempel klesvask hoper seg opp. Blir gal.

He,he

Jeg tok eksmannen på ordet. Han klaget på at vi brukte for mye strøm. Han brukte ikke så mye strøm som vi andre. 

Så jeg vasket ikke hans klær, hans sengetøy eller hans kopper og fat. Generelt der han hadde vært og griset. F.eks ved hans faste sitteplass ved kjøkkenbordet. Tok ut lyspære i nattlampen hans og i garasjen. Slo av alt som kunne dra strøm som han brukte.

Da begynte han å klage. Og da sa jeg at du bruker jo ikke strøm sier du. 

Da ble han lang i maska da

Anonymkode: 8377f...61d

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Her i huset bryr vi oss ikke om det. Vi bruker strømmen når vi trenger den og forholder oss null og niks til varierende pris gjennom døgnet.

Kall det gjerne en slags protest mot dette tullete systemet ved varierende priser.

Endret av aksase
  • Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, mannen min var sånn. En periode gikk vi med lommelykt rundt i huset, for vi kunne ikke bruke strøm. Vi slo av all varme og fyrte med ved. Var iskaldt I huset. Og var strømmen høy når det var middag, ble det kald middag. 2 voksne og 2 barn. 

Tilslutt ble jeg fly forbanna og sa at dette går virkelig ikke mer. Vi kan kutte i andre ting, men ikke lys og varme. Jeg regnet også ut kostnadene på lysene i taket, og det var da virkelig ikke mye å spare på av å slå de av. Han skjønte tilslutt hvor idiotisk det var og ga seg med dette. 

Anonymkode: a2c5c...a1e

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mener du at du sammenligner det å ta en kaffe (luksus) med å vaske klær (nødvendig)?

Anonymkode: 05a75...b2d

Nei, jeg mener at hvis han skal nekte klesvask (nødvendig) så må han selv ikke ha en eneste krone med luksusforbruk selv, og de må ha ekstremt kritisk økonomisk situasjon. 

Ellers er han bare en gjerrig og/eller kontrollerende drittsekk. 

• Liker 9
Skrevet

Hadde vasket likevel når det passer meg. Er det han som bestemmer alt i huset? 

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke å leve sånn. Her i huset vasket vi når vi har tid. 

Anonymkode: 19c15...529

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor finner du deg i det? 

Anonymkode: eee11...4a8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Pøh. Hadde jeg gitt blaffen i. Jeg vasker klær når det passer meg, ikke når det passer mannen. 

Anonymkode: 315fa...222

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er sånn her også…… han tror selv at han bruker så lite strøm, men om vinteren så bruker han varme i garasjen pga en veteranbil🤯 Jeg blir så irritert på dette🤬 greit nok å spare strøm og være fornuftige, men vi kan ikke bli helt hysteriske heller.

Anonymkode: 995fe...a02

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har dere ikke et felles hushold og et samliv? Med dette pleier det å komme at man har en enighet om det som berører samlivet og felles bo og boforhold. 

At en tror den kan gi tillatelse og begrense hvordan den andre organiserer sin tid er helt bak mål. 

Anonymkode: b0712...cb3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen din kan ikke nekte deg å vaske klær. Vask klærne du, uansett hva han sier.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville passivt aggressivt laget en tipsskål og lagt en 10-er for hver vask.

I en travel hverdag må man faen meg få vaske klær når det passer. Jeg vil i hvert fall ikke ha klær liggende vått i maskina i 8 timer for å spare strøm.

Anonymkode: db444...63f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg foretrekker å vaske når det er billigst, men når strømmen er som nå, altså kun på rundt 40-60 øre, betyr det svinnende lite. 

Om han skal være så nazi, så får han overta oppgavene i huset som krever strøm. Overlat alt til han! 

Anonymkode: 956c3...d86

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber hjemmefra og liker å time vask osv til det er rimeligst strøm. Men noe av det viktigste er jo å ikke gjøre for mye på en gang, det lærte jeg først etter en stund. Men jeg får jo vasket tøy fint i løpet av uka, når det trengs, så her syns jeg bare det er en litt morsom sparehobby.

Anonymkode: 2094d...871

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er samme greia her, klager og syter om strømmen. Klager over at jeg og tenåringen tar for lange dusjer, han poengterer ofte at han “offerer” seg å tar kun en dusj på 2 minutter siden jeg og tenåringen er i dusjen mye lengre. Kommer inn på badet i det jeg har satt på vaskemaskinen og utbryter “vasker du klær nå?!” Samme greia når jeg setter på oppvaskmaskinen.. Jeg jobber ofte kveldsvakter, å er sulten når jeg kommer hjem, da klager han over hvorfor jeg må bruke komfyren nå?! Så ja ts jeg forstår frustrasjonen din..

Anonymkode: 43510...801

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...