Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det en utdannelse/kurs for å bli dragartist? De vi ser er som regel ekstremt gode på sminke, har scenetekke og går på heler lett som en lek. Er det et miljø der man hjelper nybegynnere, eller utvikler man seg som regel hjemme? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet foreldrene dine om det?

Anonymkode: 634dd...a34

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Finnes det en utdannelse/kurs for å bli dragartist? De vi ser er som regel ekstremt gode på sminke, har scenetekke og går på heler lett som en lek. Er det et miljø der man hjelper nybegynnere, eller utvikler man seg som regel hjemme? 

Ja, faktisk... du har høyskolelinjer... samt Oslo Dragskole... med småkurs hvor man lærer sminke, sceneteknikker, osv... men, mange, inkludert meg selv, har vel tatt "opplæringen" hjemme... mye sminketutorials på youtube, osv... jeg har nok noen mil på høye hæler hjemme i bagasjen...😅

Anonymkode: e0dd7...901

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet foreldrene dine om det?

Anonymkode: 634dd...a34

Ja

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

1. Skjønner du at mange kvinner, meg inkludert finner drag artister svært krenkende? Her skal vi som mødre jobbe for å oppdra våre døtre til å stå på for likestilling, selvfølelse hos jenter, at jenter kan like mye naturfag som gutter osv osv. så hypes drag i samfunnet der folk jubler frem at menn ! Får lov til å karikere kvinner på en svært så nedverdigende måte. Kvinnerollen blir ensbetydende med en overfladisk skrulle. Man kan kalle seg misogynistisk. At ma. kler på deg et kjønn for å nedverdige det. 

2. hvorfor tror en rekke drag artister at de ka. Oppføre seg truende mot biologiske kvinner når de er i drag. Jeg har vært i settinger der de tar meg på puppene og «forventer» at jeg skal tillate at de oppfører seg ganske så truende bare fordi de har kledd seg opp. Mens sannheten er at det de gjør er direkte truende. En gang ble jeg presset opp i et hjørne av en mann i høye heler på sikker 192 og jeg kom meg ikke ut av grepet. Var livredd. Det var ingen tvil om kvinnehatende hans i alle fall. Hvorfor oppfører dere dere slik? Det er jo forbudt! 

Anonymkode: a4159...53f

Her kjenner jeg meg ikke igjen i det hele tatt. Vondt å lese det du skriver. Jeg truer ingen. Min visjon og ledestjerne er hyllest av kvinnen, det du skriver høres jo ut som det totalt motsatte... hvor har du opplevd dette?❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. Skjønner du at mange kvinner, meg inkludert finner drag artister svært krenkende? Her skal vi som mødre jobbe for å oppdra våre døtre til å stå på for likestilling, selvfølelse hos jenter, at jenter kan like mye naturfag som gutter osv osv. så hypes drag i samfunnet der folk jubler frem at menn ! Får lov til å karikere kvinner på en svært så nedverdigende måte. Kvinnerollen blir ensbetydende med en overfladisk skrulle. Man kan kalle seg misogynistisk. At ma. kler på deg et kjønn for å nedverdige det. 

2. hvorfor tror en rekke drag artister at de ka. Oppføre seg truende mot biologiske kvinner når de er i drag. Jeg har vært i settinger der de tar meg på puppene og «forventer» at jeg skal tillate at de oppfører seg ganske så truende bare fordi de har kledd seg opp. Mens sannheten er at det de gjør er direkte truende. En gang ble jeg presset opp i et hjørne av en mann i høye heler på sikker 192 og jeg kom meg ikke ut av grepet. Var livredd. Det var ingen tvil om kvinnehatende hans i alle fall. Hvorfor oppfører dere dere slik? Det er jo forbudt! 

Får så vondt av å lese dette... Du skriver "en rekke" dragartister har truet og antastet deg uten ditt samtykke, og at det gjorde deg livredd. Så forferdelig! Hvor i all verden skjedde alt dette?😬🤨 

• Liker 2
Skrevet

Det har vært situasjoner tidligere hvor drag artister har kommet rundt på barneskoler og hatt show. Føler du at drag er noe som passer for barn eller tenker du at de kan få vite hva dette er litt senere i livet? 

AnonymBruker
Skrevet
Sinnanordlendig skrev (5 timer siden):

Det har vært situasjoner tidligere hvor drag artister har kommet rundt på barneskoler og hatt show. Føler du at drag er noe som passer for barn eller tenker du at de kan få vite hva dette er litt senere i livet? 

Sikkert noen som er uenig med meg, men ja, så lenge det fremføres på en ikke-vulgær måte, så mener jeg at det passer. Barn elsker jo å kle seg ut. Og jeg mener det er flott at barn lærer tidlig at det meste er lov her i verden (selvom foreldre og besteforeldre kanskje mener noe annet)... ☺️ at jenter kan kle seg som gutter, at gutter kan kle seg som jenter, at man kan elske den man vil, osv...

Noen av de flotteste stundene jeg har hatt med drag har vært foran barn...❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Får så vondt av å lese dette... Du skriver "en rekke" dragartister har truet og antastet deg uten ditt samtykke, og at det gjorde deg livredd. Så forferdelig! Hvor i all verden skjedde alt dette?😬🤨 

Virker å være helt vanlig mange steder men mest statene. Det skal dog sies at min venninne opplevde det samme senest for bare noen måneder siden i Oslo, så at dere toner ned misogynismen i drag og spiller uvitende er jo litt rart.

og hvorfor må man portrettere kvinner som skrullete, dumme prostituerte? Hva er det slags tull?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Virker å være helt vanlig mange steder men mest statene. Det skal dog sies at min venninne opplevde det samme senest for bare noen måneder siden i Oslo, så at dere toner ned misogynismen i drag og spiller uvitende er jo litt rart.

og hvorfor må man portrettere kvinner som skrullete, dumme prostituerte? Hva er det slags tull?

Du har min støtte her! 🫶 

AnonymBruker
Skrevet

Flere spørsmål?☺️

AnonymBruker
Skrevet

Andre som lurer på noe?☺️

AnonymBruker
Skrevet

En siste dytt... ☺️

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ingen flere spørsmål?☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...