Maia70 Skrevet 24. juli #81 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kudos til deg som tør å blottlegge deg på dette forumet. Folk kan være ekstremt ufine her. Tenkte jeg kunne opplyse deg om årsaken til dragningen du har, for jeg antar at du har undret deg over det mang en gang? Hovedtyngden av de som ikke er 100% «komfortable i egen kropp», gay, eller rett og slett føler som deg, så handler det egentlig om at man i de aller fleste tidligere liv har vært født i motsatt kjønn. Slik at hvis man blir gjenfødt i det andre kjønn, så føler man seg/identifisere man seg mot det kjønnet som sjelen har hatt hovedtyngde i. Håper det gir mening🤍 Anonymkode: b1bf8...971 Det jeg tror er at det har noe å gjøre med boksen menn blir presset inn i. Har ikke inntrykk av at det er så mange kvinner som ønsker å kle seg som menn nå - de er ikke nysgjerrige på det fordi de har hatt lov til det fra begynnelsen. Ingen ser to ganger på en kvinne i dress. I tillegg til det så tror jeg mennesker består av mer enn vi vet, og at vi blir presset inn i bokser som ikke passer for alle. 70-tallet hadde en del frihet for menn når det gjaldt å uttrykke seg feminint eller outrert. Trange bukser, utringning og langt hår kom jo da, og særlig musikkscenen kjørte på med det. Men så falt "buret" ned igjen, og menn ble sittende igjen med veldig lite bevegelsesrom igjen. Filmen Two Spirits illusterer perfekt hvordan jeg ser på alt rundt dette, alt fra drag til kjønnsskifte som går feil. Den handler om en ung mann som uttrykte seg både som gutt og jente, og som ble drept på grunn av det. I stammesamfunnet der han vokste opp (Chippewa..?), så var dette akseptert, mens i det samfunnet de levde nær eller i, som er vårt straite, tvangstrøye-samfunn, så ble jo folk provoserte, og noen ble så provoserte at de måtte ta livet av han. Hos mange "native" samfunn er det altså lov å uttrykke seg som begge kjønn. De har et eget ord for det, som er "Two Spirits", de tror at det er både en manns og en kvinnes "ånd" i en kropp - som forsåvidt ikke jeg tror, jeg tror det handler mer om en helhetlig måte å uttrykke seg på som er mer naturlig for noen enn andre og som det finnes mange grader av. Selv er jeg så guttete at noen tror jeg er lesbisk, men jeg er 100% hetero. Skrekk og gru om jeg hadde måttet gå i blomsterte kjoler hele livet liksom.. Hva syns drag artisten om teorien min? Kjenner du deg igjen i å bli presset inn i en boks? Og ikke det at jeg mener det å gjøre drag til noe "sykelig" eller "annerledes" liksom, det er jo bare noe å kle seg ut som, på samme måte som man kler seg ut på andre måter. Og jeg mener ikke det å være tiltrukket av samme kjønn er sykelig heller altså, bare for å legge til det til denne lange utgreiingen min. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #82 Skrevet 24. juli Maia70 skrev (17 minutter siden): Det jeg tror er at det har noe å gjøre med boksen menn blir presset inn i. Har ikke inntrykk av at det er så mange kvinner som ønsker å kle seg som menn nå - de er ikke nysgjerrige på det fordi de har hatt lov til det fra begynnelsen. Ingen ser to ganger på en kvinne i dress. I tillegg til det så tror jeg mennesker består av mer enn vi vet, og at vi blir presset inn i bokser som ikke passer for alle. 70-tallet hadde en del frihet for menn når det gjaldt å uttrykke seg feminint eller outrert. Trange bukser, utringning og langt hår kom jo da, og særlig musikkscenen kjørte på med det. Men så falt "buret" ned igjen, og menn ble sittende igjen med veldig lite bevegelsesrom igjen. Filmen Two Spirits illusterer perfekt hvordan jeg ser på alt rundt dette, alt fra drag til kjønnsskifte som går feil. Den handler om en ung mann som uttrykte seg både som gutt og jente, og som ble drept på grunn av det. I stammesamfunnet der han vokste opp (Chippewa..?), så var dette akseptert, mens i det samfunnet de levde nær eller i, som er vårt straite, tvangstrøye-samfunn, så ble jo folk provoserte, og noen ble så provoserte at de måtte ta livet av han. Hos mange "native" samfunn er det altså lov å uttrykke seg som begge kjønn. De har et eget ord for det, som er "Two Spirits", de tror at det er både en manns og en kvinnes "ånd" i en kropp - som forsåvidt ikke jeg tror, jeg tror det handler mer om en helhetlig måte å uttrykke seg på som er mer naturlig for noen enn andre og som det finnes mange grader av. Selv er jeg så guttete at noen tror jeg er lesbisk, men jeg er 100% hetero. Skrekk og gru om jeg hadde måttet gå i blomsterte kjoler hele livet liksom.. Hva syns drag artisten om teorien min? Kjenner du deg igjen i å bli presset inn i en boks? Og ikke det at jeg mener det å gjøre drag til noe "sykelig" eller "annerledes" liksom, det er jo bare noe å kle seg ut som, på samme måte som man kler seg ut på andre måter. Og jeg mener ikke det å være tiltrukket av samme kjønn er sykelig heller altså, bare for å legge til det til denne lange utgreiingen min. ☺️ mange gode poenger her. Har jo vokst opp i en "boks" med relativt klare "retningslinjer" for hvordan man kler seg. I og med at det ikke har inkludert kjoler, hæler, parykker, osv, så er det jo klart at det har vært med på å øke nysgjerrigheten min mot dette. Hadde barndommen min inneholdt alt dette, så hadde nok motivasjonen til å utforske "den andre siden" vært lavere... 🤷♂️ Anonymkode: e0dd7...901
AnonymBruker Skrevet 24. juli #83 Skrevet 24. juli Har du deltatt på Miss iconic? Anonymkode: 35dee...d12
AnonymBruker Skrevet 24. juli #84 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du deltatt på Miss iconic? Anonymkode: 35dee...d12 Nei Anonymkode: e0dd7...901
AnonymBruker Skrevet 24. juli #85 Skrevet 24. juli Hvem synes du er den beste nåværende norske dragartisten? Anonymkode: ba04e...ec5
AnonymBruker Skrevet 24. juli #86 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvem synes du er den beste nåværende norske dragartisten? Anonymkode: ba04e...ec5 Pamela The Pam Anonymkode: e0dd7...901
AnonymBruker Skrevet 24. juli #87 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Pamela The Pam Anonymkode: e0dd7...901 Pamela er fantastisk. Hva synes du om Puffy? Anonymkode: ba04e...ec5
AnonymBruker Skrevet 24. juli #88 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Pamela er fantastisk. Hva synes du om Puffy? Anonymkode: ba04e...ec5 Også dyktig!🙌 men Pamela er hakket råere... Anonymkode: e0dd7...901 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #89 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Også dyktig!🙌 men Pamela er hakket råere... Anonymkode: e0dd7...901 Jaja, absolutt. Anonymkode: ba04e...ec5
AnonymBruker Skrevet 24. juli #91 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ofte 3-4 timer...😬 mye som må fikses Anonymkode: e0dd7...901 Hvor ofte gidder du det?! Hilsen dame som ikke gidder å bruke sminke… Anonymkode: 8d438...2c5
AnonymBruker Skrevet 24. juli #92 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvor ofte gidder du det?! Hilsen dame som ikke gidder å bruke sminke… Anonymkode: 8d438...2c5 5-10 ganger i året... tidkrevende tålmodighetsprøve... men absolutt verdt det..☺️ Anonymkode: e0dd7...901
AnonymBruker Skrevet 24. juli #93 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kudos til deg som tør å blottlegge deg på dette forumet. Folk kan være ekstremt ufine her. Tenkte jeg kunne opplyse deg om årsaken til dragningen du har, for jeg antar at du har undret deg over det mang en gang? Hovedtyngden av de som ikke er 100% «komfortable i egen kropp», gay, eller rett og slett føler som deg, så handler det egentlig om at man i de aller fleste tidligere liv har vært født i motsatt kjønn. Slik at hvis man blir gjenfødt i det andre kjønn, så føler man seg/identifisere man seg mot det kjønnet som sjelen har hatt hovedtyngde i. Håper det gir mening🤍 Anonymkode: b1bf8...971 For noe vissvass 😂 Hvordan forklarer du meg, en cis kvinne, er bifil og liker alle kjønn, som er super komfortabel i egn kropp, som gjør feminint drag? Folk av alle kjønn, av alle seksualiteter, gjør drag i alle slags utrykk, til opplysning. Drag har ikke noe noe med kjønn eller legning å gjøre. Ja, i mainstream drag ser man mest homofile menn som gjør feminint drag. Men det finnes cis menn som er drag kings, cis kvinner som er drag queens, heterofile menn som er drag things og alle mulige slags andre kombinasjoner. Det er å lage en karakter og opptre som den karakteren. Min drag-karakter er en karikatur av megselv, min personlighet 200%. Andre som er mer sjenerte og sky lager en persona som er stikk motsatt, noen liker å leke med kontraster i femininitet og maskulinitet. Det er SÅ mange variasjoner. Anonymkode: a4f31...88c 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #96 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjenner du "Lille Spy"? 😊 Anonymkode: ea80f...8f1 Nei ☺️ Anonymkode: e0dd7...901
AnonymBruker Skrevet 24. juli #97 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tucker du? Anonymkode: ba04e...ec5 Ja, som oftest... litt avhengig av hva jeg skal ha på meg... Anonymkode: e0dd7...901
Sinnanordlendig Skrevet 24. juli #98 Skrevet 24. juli Håper ikke dette oppfattes frekt, ikke vondt ment. Men dine andre interesser, er de mer feminine eller typiske maskuline?
AnonymBruker Skrevet 24. juli #99 Skrevet 24. juli Sinnanordlendig skrev (Akkurat nå): Håper ikke dette oppfattes frekt, ikke vondt ment. Men dine andre interesser, er de mer feminine eller typiske maskuline? Legitimt spørsmål... vil si mer typisk maskuline... jeg driver med sportsfiske, går på fotballkamper, trener, osv... Anonymkode: e0dd7...901
AnonymBruker Skrevet 24. juli #100 Skrevet 24. juli 1. Skjønner du at mange kvinner, meg inkludert finner drag artister svært krenkende? Her skal vi som mødre jobbe for å oppdra våre døtre til å stå på for likestilling, selvfølelse hos jenter, at jenter kan like mye naturfag som gutter osv osv. så hypes drag i samfunnet der folk jubler frem at menn ! Får lov til å karikere kvinner på en svært så nedverdigende måte. Kvinnerollen blir ensbetydende med en overfladisk skrulle. Man kan kalle seg misogynistisk. At ma. kler på deg et kjønn for å nedverdige det. 2. hvorfor tror en rekke drag artister at de ka. Oppføre seg truende mot biologiske kvinner når de er i drag. Jeg har vært i settinger der de tar meg på puppene og «forventer» at jeg skal tillate at de oppfører seg ganske så truende bare fordi de har kledd seg opp. Mens sannheten er at det de gjør er direkte truende. En gang ble jeg presset opp i et hjørne av en mann i høye heler på sikker 192 og jeg kom meg ikke ut av grepet. Var livredd. Det var ingen tvil om kvinnehatende hans i alle fall. Hvorfor oppfører dere dere slik? Det er jo forbudt! Anonymkode: a4159...53f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå