Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Per dags dato står bankID registert i en bank som jeg kutta ut for mange år tilbake. BankID fra den banken virker fortsatt.

Nå vil jeg skaffe BankID hos DnB, siden det er banken jeg bruker i dag. Må jeg møte opp fysisk i banken for å få BankID?

Anonymkode: e3215...ae2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neppe, men du kan jo fint bruke den du har hos DNB da. Logger meg inn der selv med den jeg har fra Sparebank1, og det holdt for å kunne legitimere meg i nettbanken da jeg har en fripolise der.

Anonymkode: 2040d...c1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Neppe, men du kan jo fint bruke den du har hos DNB da. Logger meg inn der selv med den jeg har fra Sparebank1, og det holdt for å kunne legitimere meg i nettbanken da jeg har en fripolise der.

Anonymkode: 2040d...c1c

Jeg har ingen BankID hos DnB per dags dato. Min nåværende BankID står registrert i en bank som jeg ikke har et kundeforhold til. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe grunn til at du må bytte bank id, selv om du ikke har kundeforhold der? Er det noe fordeler du får ved å ha bank id i den banken du har kundeforhold i?

Anonymkode: c39c3...6a2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ingen BankID hos DnB per dags dato. Min nåværende BankID står registrert i en bank som jeg ikke har et kundeforhold til. 

Det gjør ingenting, bare å bruke den hos DnB, og alle andre steder du måtte ønske. Jeg har kundeforhold til flere ulike banker, og har ikke forhold til banken som utstedte bankid i utgangspunktet, men det er ikke noe å bry seg om, det har ingen praktisk betydning.

Anonymkode: 42a59...a2b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det noe grunn til at du må bytte bank id, selv om du ikke har kundeforhold der? Er det noe fordeler du får ved å ha bank id i den banken du har kundeforhold i?

Ja, blant annet for å endre riktig kontaktinformasjon sånn at man kan bruke BankID-appen. Da må man ha et kundeforhold for å få endra det selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man kan risikere at banken kutter ut BankIDen din. Nordea forsøkte å kutte min BankID hos dem, fordi jeg ikke brukte dem som dagligbank, jeg hadde kun noen aksjer stående der. Jeg måtte argumentere for å beholde den. Jeg hadde i tillegg en annen BankID som jeg brukte til vanlig. Nå ser jeg de har kuttet den, faktisk. 
Nå skal det sies at jeg har BankID fra Sbanken (nå DNB 🙄🙄) som er den jeg bruker til vanlig. Jeg har to kroner på konto hos Sbanken. Byttet bank etter at den ble ødelagt. Så det kan hende det skjer igjen…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...