Gå til innhold

katteluke

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som har katteluke trekker det mye fra den på vinteren og hvordan får man satt den inn?

Anonymkode: 450e2...d1f

Skrevet

må da vel være noen her som har katte luke når det er så mange som har katter her inne

Skrevet

En lager hull der en vil ha katteluka, i en dør f.eks. Det kan trekke kaldt derfra på vinteren, men en kan selvsagt stenge den om pus er inne. Vår er på nordsiden av huset, så den blafrer godt om det blåser. 

Anonymkode: 806b7...7ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

dere som har katteluke trekker det mye fra den på vinteren og hvordan får man satt den inn?

Nei det trekker ikke fra den i det hele tatt om du kjøper en med god kvalitet. Hvordan man får satt den inn ? Jo man må faktisk følge bruksanvisningen på katteluken man kjøper ! Så skjære hull i døren. Da bør man ikke han en branndør :)  Eller en veldig dyr dør, og så bare sette i gang. Da ville jeg fått noen fagfolk til å gjøre det, for når du har skjært ut for luken er det ingen vei tilbake. Og dyre inngangsdører ? Da må man vite hva man driver med. 

Selv valgte jeg kjellerdøren ! Kostet vel rundt 5000 kroner. Brukte en mal og skjærte ut den delen som må bort. Så er den en inne del og en utedel som man setter inn med pakning i mellom. Skrur det sammen og det funket veldig godt. Så får man noen typer som kommuniserer med "chipen" på katten, og åpnet seg for katten når den nærmet seg. Jeg kjøpte en uten. Og det var litt trening som måtte til får å få katten til å gå igjennom luken :) Brukte godbiter og etter litt trening gikk det til slutt. Andre katter forsøkte seg aldri. For katten må "trykke" inn luken med hodet, og det kreves litt "øvelse" alt etter kattens lynne. 

Så kan luken forsegles om den ikke er i bruk og er helt tett. 

Skrevet

Har sureflap og installerte den selv i terassedøren. 
Den er vendt mot nord- og det trekker litt når det er storm- men ikke noe plagsomt. 

Skrevet

Vi har sureflap. Merker ikke noe trekk fra den. Har den i vegg, så vi måtte kjøpe forlengere. 

Anonymkode: 93637...ab2

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer i en tråd.

Rhodiola, adm.

Skrevet

Anbefaler sureflap der man må ha chip for å komme seg inn. Da slipper man uønskede katter inn i huset :). Det er bare å følge bruksanvisning og man klarer det helt fint om man er en smule handy. Her tok vi luken i veggen og måtte derfor ha forlengere og jeg vil si at det er litt trekk fra luken når vinden står rett på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...