AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:50 #21 Skrevet onsdag kl 17:50 Jeg hadde noen år i barndommen en steforelder som gjorde dette. Tok med eget barn, fra tidligere forhold, med flere kasser, og så raidet forelder og barn frukthager i nabolaget. Forelder gjorde dette etter at barn og et par venner fortalte at de hadde vært på slang og tatt to epler hver fra ulike hager. Foreldre ble sint, det var amatørmessig, skjelte ut barna - og ble så med for å tømme flere hager for frukt. Den personen var nok narsissist med psykopatiske trekk, og i tillegg var vedkommende lystløgner. Hadde jeg opplevd det du har gjort, Ts, så hadde jeg konfrontert nabomoren (hadde tatt med meg en annen person), gjerne så barna hørte det. Hadde vært veldig saklig, spurt først om hun hadde noe hun ønsket å si til meg. Og hvis ikke hadde jeg sagt tydelig at det å ta seg inn i andres hage og plukke bærene der er stjeling, noe som er straffbart, og at det er bekymringsfullt at mor lærer opp barna sine til å stjele fra andre. Jeg hadde sagt at jeg håper vi kan få et godt naboforhold etterhvert, men at det minste da må være en unnskyldning for det hun har gjort, og at hun for fremtiden lærer ungene sine at de ikke kan stjele fra naboene. Anonymkode: 4e684...645
TomKrus Skrevet onsdag kl 17:53 #22 Skrevet onsdag kl 17:53 jegerrinne skrev (7 timer siden): At barn gjør, men at en voksen person setter seg å plukker i annen mann eiendom er nå frekt etter min mening Det er rent tyveri, og har ikke noe med "slang" å gjøre. Det var noe barna gjorde for å ta en eple eller to Og da vi var barn var det med en viss risiko, om eier tok oss ? Det vanket en god ørefik Og det var en del av spenningen. Og vi var 100% klar over spillets regler, og var vi med på leken fikk vi også smake steken. Og vi klagde aldri de få gangene eier av buskene klarte å fakke oss, noen bare gav en skjennepreken, andre gav oss en lusing
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:56 #23 Skrevet onsdag kl 17:56 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde noen år i barndommen en steforelder som gjorde dette. Tok med eget barn, fra tidligere forhold, med flere kasser, og så raidet forelder og barn frukthager i nabolaget. Forelder gjorde dette etter at barn og et par venner fortalte at de hadde vært på slang og tatt to epler hver fra ulike hager. Foreldre ble sint, det var amatørmessig, skjelte ut barna - og ble så med for å tømme flere hager for frukt. Den personen var nok narsissist med psykopatiske trekk, og i tillegg var vedkommende lystløgner. Hadde jeg opplevd det du har gjort, Ts, så hadde jeg konfrontert nabomoren (hadde tatt med meg en annen person), gjerne så barna hørte det. Hadde vært veldig saklig, spurt først om hun hadde noe hun ønsket å si til meg. Og hvis ikke hadde jeg sagt tydelig at det å ta seg inn i andres hage og plukke bærene der er stjeling, noe som er straffbart, og at det er bekymringsfullt at mor lærer opp barna sine til å stjele fra andre. Jeg hadde sagt at jeg håper vi kan få et godt naboforhold etterhvert, men at det minste da må være en unnskyldning for det hun har gjort, og at hun for fremtiden lærer ungene sine at de ikke kan stjele fra naboene. Anonymkode: 4e684...645 I dag er der faktisk lover som regulerer at ingen har lov til å gå inn i eller oppholde seg i andres hager dersom de tydelig har til hensikt å gjøre noe kriminelt. Om handlingen er å stjele naboens mobil, bil, ta seg inn i huset eller å stjele bær og frukt, så er det straffbart. Så neste gang får ts bare ringe til politiet og håpe de har en ledig stund til å rykke ut, så er nok ett godt fremtidig naboskap i boks. Anonymkode: 03ed8...6c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå