Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Akhenaton skrev (13 minutter siden):

Mer eller mindre unge mennesker i dag har jo stort sett ikke hørt om en dritt med mindre det har blitt trøkt opp i trynene deres gjentatte ganger på Instagram eller TikTok, eller via en eller annen fullstendig tomhodet reality-serie på TV. Med Ozzy så blir det sånn "Åh ja, er det han gamle i The Osbournes?" 

Jeg har aldri opplevd noe i nærheten av den kunnskapsløsheten og generelle intellektuelle kapasiteten hos folk som vi har nå. Som sivilisasjon nærmer vi oss gradvis nivået til en gjennomsnittlig brunsnegle. Og da er nok det faktum at mange ikke har hørt om Ozzy Osbourne noe av det minst bekymringsverdige vi står overfor, vil jeg påstå. 

(Uansett, fantastisk musiker og herlig fyr. Vi var heldige som hadde ham. Hvil i fred.)

De har helt sikkert greie på mye du ikke aner noe om. 

Nedlatende mennesker er ikke noe særlig.. 

Endret av Sur sitron
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

RIP Ozzy 🌹 Avskjedskonserten var rørende.

Ellers ser jeg ikke poenget med å henge seg opp i om folk har hørt om han eller ikke.. Hva godt skal det liksom gjøre for noe?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde hørt navnet, og sett personen men visste ikke hva han gjorde. Hørte på noen sanger av ham idag tidlig, kjente igjen en fra reklame for mange år siden. Om noen hadde spilt ti sanger og bedt meg plukke ut ozzy-sangen, hadde jeg ikke klart det.

Vokste opp i en kristen sekt, så kanskje det er derfor jeg ikke var kjent med ham. Er 44. Visste hvem Ambjørnsen var, men ble overrasket denne uken fordi jeg trodde han døde for lenge siden.

Hvem "bestemmer" (i mangel av et bedre ord) at dette skal være almennkunnskap? At noen insuinerer at man er på grensen til utviklingshemmet fordi man ikke vet hvem en avdanket narkoman er?

Dette er bare nok et eksempel på hvor anglifisert nasjonen har blitt. Da Johnny Halliday døde for noen år siden visste få hvem han var, men han er på linje med Elvis i den franskspråklige verden.

Anonymkode: 2382b...8be

• Nyttig 4
Skrevet
Akhenaton skrev (14 minutter siden):

Jeg har aldri opplevd noe i nærheten av den kunnskapsløsheten og generelle intellektuelle kapasiteten hos folk som vi har nå. Som sivilisasjon nærmer vi oss gradvis nivået til en gjennomsnittlig brunsnegle. 

Sånn har det vært i alle tider, men nå da alle har en ting som kan gjøre alt i lomma til enhver tid, kommer vel de såkalte "brunsneglene" mer fram i lyset. Nok av eksempler opp gjennom årene som viser at menneskene står på stedet hvil intellektuellt.

Blir litt som da folk ser på intervjuer på gata fra Amerika der folk ikke vet hvem presidenten er, og dømmer utfra dette "hvor dumme ALLE amerikanere er". De viser jo bare de som ikke vet det, ikke alle de som vet det.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

The Osbournes kanskje...

Anonymkode: b7523...b32

Jaaa! 😁

Anonymkode: 8f033...4df

AnonymBruker
Skrevet

Har visst hvem han er siden 10 års alderen ca. Det er 20 år siden. Søstera mi på 25 vet selvfølgelig også hvem han er. Alle har vel hørt Crazy Train eller Dreamer?

Anonymkode: 47886...51f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det handler ikke om samme interesse, men allmennkunnskap.

Allmennkunnskap er at nazi-Tyskland invaderte Norge og okkuperte oss under krigen. En eller annen artist fra en tid tilbake er virkelig ikke allmennkunnskap.

Anonymkode: 8ec33...ff5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Verden er full av verdenskjente mennesker jeg sldri har hørt om, siden de opererer på områder jeg ikke er interessert i eller kommer borti i hverdagen. Det sier ingenting om noen allmennlunnskap eller intellektuelle kapasitet at de ikke kjenner til tilfeldige enkeltpersoner. 

Jeg kjenner til Ozzy primært på grunn av all oppmerksomheten realityserien fikk, men hans musikk ligger milevis fra alt jeg noensinne har hørt på - hvorfor skulle det være en selvfølge at alle kjenner til akkurat ham?

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Verden er full av verdenskjente mennesker jeg sldri har hørt om, siden de opererer på områder jeg ikke er interessert i eller kommer borti i hverdagen. Det sier ingenting om noen allmennlunnskap eller intellektuelle kapasitet at de ikke kjenner til tilfeldige enkeltpersoner. 

Jeg kjenner til Ozzy primært på grunn av all oppmerksomheten realityserien fikk, men hans musikk ligger milevis fra alt jeg noensinne har hørt på - hvorfor skulle det være en selvfølge at alle kjenner til akkurat ham?

Fordi han er like kjent som for eksempel, Madonna og Michael Jackson. 

Anonymkode: 3a631...641

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Cantona aner jeg faktisk ikke hvem er. Messi - da hadde jeg kunnet sagt "fotball", jeg ville gjettet Italia, men det er kun på grunn av navnet. 

Anonymkode: e36ee...305

Franskmann som spilte i Manchester United. Regnes som selve symbolet på Manchester Uniteds fremgang på 90-tallet.

Alle har hørt om Messi eller Ronaldo fordi de har vært soleklare enere på sin ting. Alle har hørt om Elvis eller Michael Jackson. Selv om jeg ikke er musikkekspert kan man ikke si at Ozzy er en soleklar ener i musikkens verden. Han er en av mange, mange kjente artister. Ikke noen direkte skam å ikke ha hørt om han, selv om jeg personlig har det tross lite musikkinteresse.

Det er utrolig mange viktigere personer man BURDE ha hørt om. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Bigote skrev (2 timer siden):

RIP Ozzy 🌹 Avskjedskonserten var rørende.

Ellers ser jeg ikke poenget med å henge seg opp i om folk har hørt om han eller ikke.. Hva godt skal det liksom gjøre for noe?

Ja gud forby at folk undrer seg over stort og smått.

Anonymkode: 6c4e2...700

Skrevet
Fant80 skrev (4 timer siden):

Er du 40+ Og ikke har hørt om Ozzy forteller det meg ALT det jeg behøver å vite om den personen.

Ja, ingen venn av meg 😊

AnonymBruker
Skrevet

Her var det 15 åringen som først hørte at han var død.

Ozzy var den største innen sin sjanger. 

Anonymkode: 5d2f2...834

AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Det er mer nærliggende å anta at de som er 40+ vet at det finnes en artist som heter Ozzy enn at 20-åringene gjør det selv om musikken ligger milevis unna det man hører på.

Hører folk aldri på f.eks radioen? Der spilles jo det jo mye forskjellig musikk.

Får ikke folk med seg at det er konsert med verdenskjente artister i en by nær seg? (Da mener jeg ikke at man MÅ være på selve konserten for å få det med seg).

Ser ikke folk på en musikkdokumentar en eller annen gang? Mener ikke en dokumentar spesifikt om Black Sabbath eller Ozzy.

Får ikke folk med seg nyheter av og til? Plutselig er det jo en sak om en eller annen verdenskjent artist.

Så ja, det er litt spesielt og ikke ha hørt om Ozzy i det hele tatt når man har levd en stund og levd når artisten har vært aktiv i en eller annen liten eller stor sammenheng,

Anonymkode: 6c4e2...700

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (19 minutter siden):

Franskmann som spilte i Manchester United. Regnes som selve symbolet på Manchester Uniteds fremgang på 90-tallet.

Alle har hørt om Messi eller Ronaldo fordi de har vært soleklare enere på sin ting. Alle har hørt om Elvis eller Michael Jackson. Selv om jeg ikke er musikkekspert kan man ikke si at Ozzy er en soleklar ener i musikkens verden. Han er en av mange, mange kjente artister. Ikke noen direkte skam å ikke ha hørt om han, selv om jeg personlig har det tross lite musikkinteresse.

Det er utrolig mange viktigere personer man BURDE ha hørt om. 

Noen av oss har kun hørt om Messi, Ronaldo og Cantona, fordi navnene står på så mange skjorter at det er lett skjønne at de er fotballspillere.

Gutten jeg var forelsket i på barneskolen hadde skjorte det sto Cantona, og derfor vet jeg at han spilte på United også. 

Anonymkode: 26bf1...af5

AnonymBruker
Skrevet

Om du er 40pluss og ikke hørt om Ozzy så er det helt i orden.. Offisielt.

Men innerst inne så tenker vi du burde bli brukt til å fore grisene. 😂

Anonymkode: 0fc76...0ea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nabogutten vår på 23 år har aldri hørt om Åge Aleksandersen. Det reagerte jeg på.

Men "Lys og varme" har han hørt da, i det minste ;) uten at han visste hvem som sang. 

Anonymkode: 7c1a7...58b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😂

Anonymkode: 2b8cf...e48

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ikke er noe særlig musikkinteresserte, og kanskje ikke har brydd seg med å høre eller lese om rock/heavy metal musikk.

Da min sønn var ett år gammel gikk "Hjemme hos the Osbournes" på tv,og han stod og danset til intromusikken hver gang det var på, så han visste hvem Ozzy Osbourne var allerede som toåring.

I går sendte han meg en melding og skrev at Ozzy Osbourne var död, og syntes det var litt trist, selvom han kun hører på rap og popmusikk

Anonymkode: 6e067...349

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

🤣

Anonymkode: 6e067...349

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...