AnonymBruker Skrevet 23. juli #1 Skrevet 23. juli Hei, har lyst til å prøve meg på menstruser, da jeg er blitt lei av at når jeg reiser nye steder jeg ikke vet hvor nærmeste do er til å skifte bind/tampong, og "stresset" dette medfører. Så her kommer noen spørsmål rundt bruken av menstruser. Takker for svar ❤️ 1. Hvilken type bruker du/hvor kjøper du fra? 2. Hvor lenge varer 1 truse (av bruk: pga. vask osv.) 3. Hvor mange har du? 4. Skifter du truse flere ganger om dagen? 5. Bruker du trusen de første dagene med mest mensen? (6. Har du prøvd bikini mens truser?) Gjerne kom med "påstander" til hvorfor du mener at menstruser er bedre? Trenger overbevisning her :)) Anonymkode: 8299e...c78
AnonymBruker Skrevet 23. juli #2 Skrevet 23. juli Jeg synes de er geniale som supplement til menskopp. Skulle det lekke er jeg trygg. Jeg har prøvd kun menstruse, men det var ikke noe for meg. Kjente liksom at blodet kom ut, var ikke så kjekt. Tror de er geniale for unge jenter eller voksne som blør lite. Anonymkode: 9cb3c...fdc 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #3 Skrevet 23. juli Heller bind enn truse full av blod. Men tampong er selvsagt best. Anonymkode: 053ee...ad7
AnonymBruker Skrevet 23. juli #4 Skrevet 23. juli Jeg kjøpte de som har lav oppsamling, pga mye mellomblødninger. Fikk heldigvis returnere på Lindex! Fytti de var ekle ha på. Det var som å ha ett bind av papp mellom beina, veldig stivt og klumpete. Anonymkode: 887a0...590 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #5 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei, har lyst til å prøve meg på menstruser, da jeg er blitt lei av at når jeg reiser nye steder jeg ikke vet hvor nærmeste do er til å skifte bind/tampong, og "stresset" dette medfører. Så her kommer noen spørsmål rundt bruken av menstruser. Takker for svar ❤️ 1. Hvilken type bruker du/hvor kjøper du fra? 2. Hvor lenge varer 1 truse (av bruk: pga. vask osv.) 3. Hvor mange har du? 4. Skifter du truse flere ganger om dagen? 5. Bruker du trusen de første dagene med mest mensen? (6. Har du prøvd bikini mens truser?) Gjerne kom med "påstander" til hvorfor du mener at menstruser er bedre? Trenger overbevisning her :)) Anonymkode: 8299e...c78 1. Jeg har kjøpt fra Lindex (tjukke). Jeg har også tynne fra Cubus. De tjukke er litt rare å ha på i starten, litt som sykkelbukse med padding, men tar enormt mye blod. De tynne kjennes som vanlig truse. 2. Jeg bruker hver truse ca 1 døgn. Skyller med såpevann og så rett i vaskemaskinen. 3. Jeg har 3 tjukke og 2 tynne. 4. Nei. Jeg tønmer derimot menskoppen flere ganger om dagen. 5. Bruker som regel den tynne dagen før mens, de tjukke de første dagene og den/de tynne til slutt. Vasker underveis i mensen. For meg som blør mye, er kopp + truse perfekt. Har også mindre pms enn da jeg brukte tamponger. Anonymkode: 3298a...53b 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #6 Skrevet 23. juli Jeg bruker de når jeg ikke rekker å skifte bind/truseinnlegg/tømme koppen. Gjerne når jeg passer barn, og de vil være med overalt. Da bare bytter jeg trusen uten noe mer fra eller til, det er fullstendig uinteressant iforhold til å hente frem en "bleie"😄 Har ofte overnatting av nieser, veldig kjekt å sove med de(altså uknirkete & usynlige truser) istedenfor bind! Samme med typen som nå straks blir samboer, veldig greit å ha de på om nettene. Bruker også disse stringene på treningssenteret. Men jeg bruker de ikke de første dagene, hvis det kommer for lite i trusen så opplever jeg de som fryktelig klam og ikke-pustende. Bruker de fra lindex, female ingeneering. De er et must i skuffen, så finner du fort ut når det passer deg best å bruke de. Anonymkode: b79cc...18e 1
Elle Melle Skrevet 23. juli #7 Skrevet 23. juli Ulempen er at de er relativt dyre, og det finnes mange ukomfortable som enten er tykke, klamme eller bare har feil snitt for min kropp. Det er best å skaffe seg noen man kan kjenne på irl før man kjøper. Jeg har noen fra Sloggi, de er komfortable og gir ikke sånn plastfølelse, men har et snitt som gjør at "blonden" ruller ned i en pølse under magen. Har high waist fra Lindex, de er grei men litt syntetisk og litt stram rundt livet. Men er fin å trene i på dager med litt blødning der bind ville vært irriterende. Leter fremdeles etter de perfekte, for å kunne bruke når man venter på mensen og ikke har lyst til å gå med noe klamt. 1
Daisy-love Skrevet 23. juli #9 Skrevet 23. juli Ikke for å kuppe tråden, men så de hadde på Normal, har noen prøvd derfra? Jeg husker ikke prisen, men tenkte det ikke var så galt.
AnonymBruker Skrevet 23. juli #10 Skrevet 23. juli Daisy-love skrev (1 time siden): Ikke for å kuppe tråden, men så de hadde på Normal, har noen prøvd derfra? Jeg husker ikke prisen, men tenkte det ikke var så galt. Ville nok ikke stolt på mens truser fra Normal. Sokker er en ting, men truser.. og spesielt menstruser.. skeptisk Anonymkode: 8299e...c78
AnonymBruker Skrevet 23. juli #11 Skrevet 23. juli Veldig fan av mine, har fra lindex, bruker de på de mest "heavy" dagene i tillegg til kopp, og på natt for å sove godt. Bruker de også alltid på jobb, men da over vanlig truse med bind, jobber på sykehus med hvite uniformsbukser og ofte ikke tid til dobesøk. 😅 Anonymkode: 34156...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #12 Skrevet 23. juli Så dere bruker bind/kopp/tampong samtidig med menstrusene? Trodde menstruser skulle være en erstatning til å måtte bruke bind/tamponger o.l. 🤔 Kanskje jeg har tenkt feil ts Anonymkode: 8299e...c78
AnonymBruker Skrevet 23. juli #13 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Så dere bruker bind/kopp/tampong samtidig med menstrusene? Trodde menstruser skulle være en erstatning til å måtte bruke bind/tamponger o.l. 🤔 Kanskje jeg har tenkt feil ts Anonymkode: 8299e...c78 Neida, du tenker ikke feil. Jeg gjør det fordi jeg som sagt bruker de på de mest heavy dagene, da lekker det uansett fordi jeg blør så mye. Ingenting holder. På trening bruker jeg bare menstruse, og på natten. Hadde fint kunnet bruke bare menstruse noen dager og, eller har gjort det flere ganger, men jeg liker kopp og brukte det i utgangspunktet. Når jeg har bind i tillegg på jobb er det som sagt fordi du ofte kan ha en hel vakt uten mulighet for dobesøk, da er risikoen for lekkasje stor. Anonymkode: 34156...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #14 Skrevet 24. juli Jeg har noen fra lindex, og vurderer å kjøpe flere. De bruker jeg gjerne hele syklusen, men jeg bytter hver kveld. De var litt stive i starten, men ble mykere. Før mensen starter kan jeg få symptomer noen dager eller timer før. Menstruser er fint som forsikring, spesielt dersom jeg ikke har mulighet til å gå på do. Første dagen kan være veldig kraftig. Da blør jeg gjennom tamponger. Truseinnlegg har klister som kan henge seg fast i snoren på tamponger, og det er ikke noe jeg ønsker å oppleve igjen. Med menstruse kan jeg også ta ut tampongen uten å umiddelbart sette i en ny. Det er ikke alle offentlige toaletter der jeg ønsker å sette inn tampong. Om natten blør jeg nesten ikke. Med mindre jeg må opp og hjelpe et barn på do eller noe. Derfor er det fint med ekstra sikring. Da jeg var yngre (og barnløs) blødde jeg også liggende, og da hadde det vært fint med en truse som lå mer stabilt enn et nattbind. Når blødningen roer seg bruker jeg bare menstruse. Tidligere kunne jeg bruke truseinnlegg i mange dager, men en tynn menstruse er mye mer komfortabelt. Anonymkode: e86e3...aa6 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #15 Skrevet 30. juli Nå er det tilbud på undertøy på Lindex, så da prøver jeg meg på 2 forskjellige typer med høy + lav/moderat type + bikini typen. Krysser fingrene 🤞🏻 Ellers skjønte jeg at man kunne sende tilbake hvis misfornøyd ts Anonymkode: 8299e...c78
Sniff76 Skrevet 30. juli #16 Skrevet 30. juli (endret) Bra tråd og tema, TS! 👍👍 Lurer på, dere som blør mye. Hvordan er det å skifte disse trusene, blir det klin nedover lårene? 🤐 Har ikke prøvd ennå men lurer på å kjøpe. Bruker grønn OB + bind og blør gjennom hvis jeg ikke skifter ca hver 2. time. Endret 30. juli av Sniff76 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #17 Skrevet 15. august Hvor ofte vasker dere trusene i vaskemaskin? Anonymkode: 8299e...c78
AnonymBruker Skrevet 15. august #18 Skrevet 15. august Sniff76 skrev (På 30.7.2025 den 16.58): Bra tråd og tema, TS! 👍👍 Lurer på, dere som blør mye. Hvordan er det å skifte disse trusene, blir det klin nedover lårene? 🤐 Har ikke prøvd ennå men lurer på å kjøpe. Bruker grønn OB + bind og blør gjennom hvis jeg ikke skifter ca hver 2. time. Vil ikke tro det blir klin da de skal absorbere mensen, ettersom jeg har skjønt det hvertfall. Men så er det kanskje forskjell på hvor mye man blør. Jeg håper ikke du har det sånn gjennom hele mensen perioden? Da ville jeg kanskje ha snakket med lege. Men igjen, alle har forskjellig mens så ikke sikkert legebesøk er nødvendig Anonymkode: 8299e...c78
Sniff76 Skrevet 15. august #19 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vil ikke tro det blir klin da de skal absorbere mensen, ettersom jeg har skjønt det hvertfall. Men så er det kanskje forskjell på hvor mye man blør. Jeg håper ikke du har det sånn gjennom hele mensen perioden? Da ville jeg kanskje ha snakket med lege. Men igjen, alle har forskjellig mens så ikke sikkert legebesøk er nødvendig Anonymkode: 8299e...c78 Takk for svar 😊 Er sånn to dager. Så er par dager med bare litt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #20 Skrevet 16. august De fra libresse er ihvertfall bra 😊 Anonymkode: 4aff8...64a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå