Gå til innhold

Angsten er så tilstede om sommeren. Flere som opplever det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helseangst, og tester hele tiden muskulatur for å sjekke at jeg ikke har muskelsvakheter osv. Livrett for nervesykdommer. Er det flere som opplever økt angst om sommeren? Tror det er varmen

Anonymkode: 121ed...c93

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde perioder med angst i mine yngre dager,nå er det fri for angst.Koster så mye energi den angsten.

Anonymkode: 8ea9d...08e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tror også det er varmen, Ts.

Jeg hadde også mye angst på sommeren.

I tillegg til varmen, så var det altfor lyst for meg (sola skinner jo døgnet rundt 😄 ). Og så er det så mye lyd.. En må jo ha vinduene åpne hele døgnet.

Nervesystemet mitt trenger at det ikke er så varmt, at det er lange netter så det for roet seg. Og mulighet til å lukke mye lyd ute.

Jeg håper inderlig du får hjelp og blir helt bra igjen, Ts. For angst er helt grusomt.

(Jeg skrev at jeg hadde mye angst, for heldigvis for meg er det i fortiden. Jeg fikk stor hjelp av antidepressiva.)

Anonymkode: d54af...bea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i det. Angsten vokste om sommeren. Straks ferien begynte og jeg skulle slappe av og kose meg, startet angsten å bygge seg opp. Hadde det sånn i mange år, det samme i juleferien. Angsten fikk masse oppmerksomhet (krevde) og jeg grublet, pustet og googlet som en gal. Som AB over her, det hjalp å begynne på antidepressiva. Angsten sitter i kroppen og vanskelig «å tenke» den ut. Medisinen hjelper til med å regulere hjernekjemien din sånn at angsten slipper taket. 

Anonymkode: 2a012...d90

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Å kjenne etter og teste muskulaturen, vil bare nøre opp og mate til MER angst. 

Bestill en fastlegetime og fortell om angsten din. Helseangst er en av de enkleste angstlidelsene å behandle. 

Ingen grunn til å kaste bort livet på denne lidelsen. 

Hilsen en med et nytt liv uten helseangst. 

Anonymkode: 60043...d3a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok varmen. Hold deg unna sola og kjøl deg ned i iskaldt vann

Anonymkode: 9b5d0...ef4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mer angst rundt ferietid, altså spesielt sommerferien. Men for meg er det alt sosiale. Jeg ser at alle andre har det gøy, men jeg er fanget i angst. 

Det er tungt. Men en helt annen angst enn det du beskriver trådstarter 

Anonymkode: 9ab9d...8de

AnonymBruker
Skrevet

Kommer tidlig vår på meg,april mai her.  Startet sommeren mellom barne og ungdomsskolen.

Går mest på prestering  eller presstering.

Anonymkode: 21e8d...aca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...