AnonymBruker Skrevet 23. juli #1 Skrevet 23. juli Menn, Jeg trenger litt hjelp til å tenke klart. Jeg liker ikke så godt å gå i bikini. Er i 40-årene. Aldri likt faktisk. Men - fikk et bedre forhold til kroppen min i 20-årene. Jeg begynte å trene, ble god på å kle meg, blomstret, fikk mer oppmerksomhet og hadde opplevelser i seksuell setting som boostet selvtilliten enormt. Skjønte at jeg ikke trengte å være forsidepike for å være deilig. Alltid hatt fine bryster, fått puppe-orgasme av å bli slukket og sugd på, vært litt "på" i senga... - kanskje fordi jeg ikke bare har hatt perfekt kropp? Da jobber man litt for ting. Nå ser ikke puppene like fine ut lengre i badetøy, men de er myke og deilige. Fyller en god håndfull og gir meg seksuell glede. Jeg er i et langvarig forhold og er trygg på partneren min. Han synes jeg er fin. Det er det viktigste. Jeg er ikke stor, men jeg har litt ujevn fasong og er ikke supertrent. Lårene disser litt. Jeg synes selv jeg er vannvittig god å ta på. Selv om jeg har litt prikker, blodårer, appelsinhud og ikke sprettrumpe, har jeg vannvittig myk hud. Myke armer, myk rumpe, deilig, myk mage. Jeg blir lett våt. Derfor liker jeg kroppen min til BRUK. Til nærhet, mykhet, hemmelige ting i dempet belysning.... - men jeg liker ikke å sprade rundt i bikini. Da tar det dårlige selvbildet over. Da blir alt synlig. Sola kjennes sol en enorm og ubehagelig eksponerings-spotlight. Jeg er naturlig blek, og jeg kjenner meg utrygg på at folk skal dømme kroppen min. Det hjelper ikke at jeg er over 40. De tingene her sitter dypt. Må man egentlig like å gå i bikini? Jeg lurer altså på; klarer dere å se at en kropp er fin utover den typisk fysisk pene kroppen? Har dere erfaringer med å like en kvinnekroppen basert på hvordan den kjennes? Ler dere av en blek kvinnekropp med dissende lår, ikke helt flat mage og litt hengebryster etter graviditeter? Jeg vet det er usexy å være self concious, men jeg har ikke klart å komme lengre. Jeg er det bare i badesituasjoner. Ikke i senga. Det går et skille mellom generelt kroppsbilde og seksuell opplevelse av kroppen min. Vet ikke helt hvordan jeg kan jobbe videre med dette. Anonymkode: 88edf...6b6 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli #2 Skrevet 23. juli Ta blikket vekk fra deg selv og kroppen din, se opp og frem, slapp av, pust ut, kos deg i sola. Anonymkode: 99136...6cf 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli #3 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er i et langvarig forhold og er trygg på partneren min. Han synes jeg er fin. Det er det viktigste. Holder i massevis det. Hvem andre enn deg selv og partneren din trenger å synes du er fin? Slapp av, nyt livet og ikke tenk på hvordan kroppen din oppfattes av andre Folk flest har mer enn nok med sine egne kropper, ingen er perfekt eller feilfri og hvem bryr seg! Anonymkode: 99fc0...6d2 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #4 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ta blikket vekk fra deg selv og kroppen din, se opp og frem, slapp av, pust ut, kos deg i sola. Anonymkode: 99136...6cf Ikke klart det til nå. Koser meg i hagen, med familien, på båttur osv. Men blir stresset av strandliv. Anonymkode: 88edf...6b6
AnonymBruker Skrevet 23. juli #5 Skrevet 23. juli Har nok et ønske om å føle meg fin på stranda. Sprade lett og ledig rundt, være stolt av meg selv og bli studert pga beundring. Den menneskelige psyke er sammensatt. Mulig jeg forbinder kropp med seksualitet. Anonymkode: 88edf...6b6 1
Evot_i_skogen Skrevet 23. juli #6 Skrevet 23. juli Mitt tips er at du hver gang du skal til stranden (og dra gjerne ekstra ofte) så ta på deg en bikini selv om du føler deg litt uvel. Du har lært hjernen din til at bikini = jeg ser ekkel ut for andre. Og det tror hjernen din på. Men du kan lære den opp på nytt. Det vil ta tid og innsats, og tålmodighet. Når du da er på stranden i bikini, styr alle tanker bort fra deg selv. Se på alle rundt deg og se hvor mange kroppstyper, fasonger og utseender det finnes (fake it til you make it fungerer overraskende bra på slike mentale ting). Og ikke fall i den fellen at hvis noen hviler eller drar blikket over deg, at du tror det er på grunn av deg og utseendet ditt. 99,9% av oss lar blikket gli over andre mennesker rett og slik fordi vi er mennesker og mennesker liker å se på andre mennesker. De tenker nok knapt over deg i hele tatt (jeg tenker sjeldent noe om kroppene til folk, men liker å observere, for det drar meg ut fra mine egne tanker om meg selv). Mens du har på bikini, hvis det kommer slike tanker om kroppen din, spør deg selv hvorfor du tenker slike ting om din egen kropp? Hadde du tenkt slik om den kroppen hvis din kropp var f-eks din datters eller søsters kropp? Neppe, så ikke vær hardere mot deg selv en du er med andre. Elsk deg selv for den du er, hva du er og for hvordan du ønsker å utvikle deg. Tren på å være god mot deg selv. Jeg er over 40, men skjems ikke for hverken bikini eller badedrakt. Men jeg gjorde før... I åresvis så skjulte jeg meg under håndklær og store kjoler, og jeg har ikke noe annet å skjule enn litt slapp hud enkelte steder og enorme mengder strekkmerker (eneste forskjellen på meg og en zebra er at jeg har blå/hvite/lilla striper 🤣). Etter åresvis med skam, dårlig selvtillit, lav selvfølelse, et liv full av egenpålagte hindringer og masse negative tanker så tok jeg et grep om mine egne tanker. Jeg tok et valg, jeg ville ikke lengre leve i mitt indre fengsel selv om det føltes tryggere der.. Stå på, utfordre deg selv! Du kan klare å føle deg god nok i bikini også 😀 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #7 Skrevet 23. juli De aller fleste på stranda er opptatt av seg og sitt. Ta på deg noe som du føler seg fin i, og prøv å ikke bry deg om andre. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men du får ikke gjort noe med andre menneskers meninger. Jeg forsøker å tenke sånn selv, jeg er riktignok mann, men med noen kilo ekstra syns jeg faktisk det er litt ukomfortabelt å ta av seg på overkroppen. Men jeg gjør det når jeg skal bade, og jeg er der stort sett for barnas skyld. Det vil si, jeg har faktisk dratt dit alene da jeg ønsket meg en dukkert i varmen. Jeg ser jo at de aller fleste menn ser ut som meg selv. Anonymkode: 328f2...09b
AnonymBruker Skrevet 23. juli #8 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har nok et ønske om å føle meg fin på stranda. Sprade lett og ledig rundt, være stolt av meg selv og bli studert pga beundring. Den menneskelige psyke er sammensatt. Mulig jeg forbinder kropp med seksualitet. Anonymkode: 88edf...6b6 Her må du nok jobbe med å akseptere hvordan du ser ut, i stedet for å sammenligne deg og å drømme om noe som kanskje ikke er realistisk? Eventuelt gå skikkelig all in med kosthold og trening for å forbedre kroppen. Det er jo mulig. Jeg merker at min selvfølelse til kropp ikke er så knyttet til hvordan den ser ut, men til hvor mye oppriktig innsats jeg har lagt ned i den. Fordi da vet jeg at jeg har prøvd mitt beste og er stolt av hvor godt jeg har behandlet meg selv og kroppen min! I perioder hvor jeg spiser mye UP og usunnheter og ikke trener skikkelig eller har gode rutiner, så føler jeg meg deretter. Da er jeg flau over å vise kroppen. Anonymkode: 6a0a1...98a 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #9 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har nok et ønske om å føle meg fin på stranda. Sprade lett og ledig rundt, være stolt av meg selv og bli studert pga beundring. Den menneskelige psyke er sammensatt. Mulig jeg forbinder kropp med seksualitet. Anonymkode: 88edf...6b6 Jeg leste litt mer nøye her nå. Det er jo egentlig ganske trist om du har en slik forbindelse, for da vil du garantert slite dess eldre du blir. Det er bra du nøster opp i det nå på ordentlig vis, for ellers vil du bli mer og med nedtrykket. Det er jo ikke slik at folk flest ser på deg på stranden og beundrer deg eller får lyst på deg, men så klarer jeg ikke helt forstå at det er ønskelig heller... Anonymkode: 6a0a1...98a 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #10 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har nok et ønske om å føle meg fin på stranda. Sprade lett og ledig rundt, være stolt av meg selv og bli studert pga beundring. Den menneskelige psyke er sammensatt. Mulig jeg forbinder kropp med seksualitet. Anonymkode: 88edf...6b6 Høres mer ut som du forbinder kroppa med din selvfølelse ognselvbilde, du vil bli studert pga beundring er ikke helt sunt . Anonymkode: 99136...6cf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå