Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En mann i 50 årene gikk på do mens båten hans, en cabincruiser gikk i full fart. Resultatet ble at han traff en seilbåt og ble liggende oppå denne. Det var bare flaks at ekteparet i 70 årene ikke ble drept. Mannen trodde at det var trygt for det var ikke noen på fjorden da hendelsen fant sted,  midt i fellesferien?  Vi var der i seilbåt litt syd for hendelsen. Det kunne vært oss…Får litt angst av båtfolk med så liten forståelse og innsikt når det gjelder sjøvett! Så, nei, jeg mener at enkelte folk ikke burde ha båt. Vis sjøvett…..c’’,)

Endret av Rødstrupa
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne mannen burde aldri få lov å eie båt igjen. Burde også få fengselsstraff for dette. 

• Liker 6
Skrevet
Lillikill skrev (13 minutter siden):

Denne mannen burde aldri få lov å eie båt igjen. Burde også få fengselsstraff for dette. 

Ja, enig. Med en holdning som ble utøvet her hører ingen sted hjemme…Han burde stanset båten og latt den drive. Det er litt risikabelt men mye bedre enn det han faktisk gjorde. Synes veldig synd på det eldre ekteparet….

AnonymBruker
Skrevet

nå er jo dette brudd på reglene om hensynsfull og varsom ferdsel så jeg vil tro han får en reaksjon på dette, men jeg er av den mening at alle som skal ferdes motoriser bør ta båtførerprøven og at det bør innføres på linje med førerkort for bil, Mc, moped osv. jeg da. Det er alt for mange tullinger med båt, slik det er alt for mange som kjøper bobil uten å ha kjørt større bil enn en fiat tidligere i sitt liv liksom :P

Anonymkode: 8efb9...350

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

nå er jo dette brudd på reglene om hensynsfull og varsom ferdsel så jeg vil tro han får en reaksjon på dette, men jeg er av den mening at alle som skal ferdes motoriser bør ta båtførerprøven og at det bør innføres på linje med førerkort for bil, Mc, moped osv. jeg da. Det er alt for mange tullinger med båt, slik det er alt for mange som kjøper bobil uten å ha kjørt større bil enn en fiat tidligere i sitt liv liksom :P

Anonymkode: 8efb9...350

Det skjedde en liknende ulykke i fjor og vedkommende mann i den seilbåten døde av skadene han pådro seg pga. uvettig kjøring fra en motorbåt. Vedkommende fikk ubetinget fengselsstraff. Helt på sin plass! Om vedkommende får mulighet for å føre en båt senere vites ikke, men spør du meg er svaret nei.

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på båtfolk og folk i båt. Det er for mange av sistnevnte utpå nå. 

Anonymkode: 5368e...edf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det burde innføres dødmannsknapp som man må trykke på med jevne mellomrom så man ikke kan gå fra konsollen i fart lik som på tog.

Anonymkode: 03ca3...dbd

AnonymBruker
Skrevet

Mye rart man ser på sjøen om sommeren. Jeg tar aldri for gitt at andre båter ser meg.

Jeg synes det burde innføres sertifikat for båt på lik linje med bil. 

Anonymkode: 39314...610

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mye rart man ser på sjøen om sommeren. Jeg tar aldri for gitt at andre båter ser meg.

Jeg synes det burde innføres sertifikat for båt på lik linje med bil. 

Anonymkode: 39314...610

Burde være promillegrense som for bil, og det burde være fartsgrense og store miljøavgifter på store motorer. Flere som bruker mer bensin på en søndagstur en hva jeg gjør med min bil på et helt år. Venstre sier aldri noe om forurensing her, bare på biler.

Anonymkode: 6e44c...524

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...