AnonymBruker Skrevet 23. juli #1 Skrevet 23. juli Jeg føler meg helt omringet av fullstendig inkompetente hundeeiere her. Det bjeffes, glefses, slikkes, stinkes og bæsjes til overalt her. Av ørten hundeeiere i blokka mi er det én leilighet der hundeeierne har kontroll og dyra ikke bjeffer konstant, klarer å holde seg ved siden av eierne, og der eierne plukker opp skikkelig etter dem. Ellers er det en vilt sprø lydforurensning med bjeffende hunder som gjør meg gal. Jeg forstår heller ikke alle disse posene med hundebæsj i som ligger rundt omkring - og som blir liggende. Det er jo, faen meg, mye verre enn å ikke pakke inn bæsjen i plast. På toppen av det hele bruker beista enorme mengder kjøtt. Det drives hele fabrikker til å produsere tonnevis med forurensende hundefôr hvert år. Til slutt skjønner jeg altså ikke at folk gidder. Når jeg blir gal av all bjeffinga, hvor ille må det være inne i leilighetene der hundene faktisk bor? Hvor ille er det for dyra å være helt alene? Hva er vitsen med å skaffe seg et dyr der man må bestandig plukke opp bæsj og omgås bokstavelig talt lukten av våt hund? Der sofa, tepper, bilen er full av stinkende hår? Og hvorfor er det ikke noe "førerkort" for hund - hvorfor kan enhver idiot skaffe seg et dyr og mishandle det med ensomhet og malplassering i byen etter eget forgodtbefinnende? Anonymkode: a9598...e0d 5 2 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli #2 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg føler meg helt omringet av fullstendig inkompetente hundeeiere her. Det bjeffes, glefses, slikkes, stinkes og bæsjes til overalt her. Av ørten hundeeiere i blokka mi er det én leilighet der hundeeierne har kontroll og dyra ikke bjeffer konstant, klarer å holde seg ved siden av eierne, og der eierne plukker opp skikkelig etter dem. Ellers er det en vilt sprø lydforurensning med bjeffende hunder som gjør meg gal. Jeg forstår heller ikke alle disse posene med hundebæsj i som ligger rundt omkring - og som blir liggende. Det er jo, faen meg, mye verre enn å ikke pakke inn bæsjen i plast. På toppen av det hele bruker beista enorme mengder kjøtt. Det drives hele fabrikker til å produsere tonnevis med forurensende hundefôr hvert år. Til slutt skjønner jeg altså ikke at folk gidder. Når jeg blir gal av all bjeffinga, hvor ille må det være inne i leilighetene der hundene faktisk bor? Hvor ille er det for dyra å være helt alene? Hva er vitsen med å skaffe seg et dyr der man må bestandig plukke opp bæsj og omgås bokstavelig talt lukten av våt hund? Der sofa, tepper, bilen er full av stinkende hår? Og hvorfor er det ikke noe "førerkort" for hund - hvorfor kan enhver idiot skaffe seg et dyr og mishandle det med ensomhet og malplassering i byen etter eget forgodtbefinnende? Anonymkode: a9598...e0d å DA ER VEL RETT SVAR FLYTT PÅ LANDET LANGT FRA FOLK`? Anonymkode: acb7d...f9a 4 5
mommyaka Skrevet 23. juli #3 Skrevet 23. juli Som hunde eier har du rett på noe.. men ditt syn på hunder er litt rart Ok..det er mange som ikke plukker opp etter hunden og veldig mange som ikke vet hvordan de skal kontrollere eller trene hunden. Men...hvor har du fra at det finnes fabrikker som masse kjøtt og fabrikker? Hunder spiser tør for og vår for..både med kjøtt,fisk,fugl, hjort,kanin, lam etc. Altså ikke enorme mengder med kjøtt som kommer fra en fabrikk Ingen skaffer hund for vi liker å ta opp bæsj..blir som å si hvorfor skaffe barn når vi må bytte bleier og tørke rumper. Dette er noe som følger med. Og tror du at hunder er våte 24 timer i døgnet? Når de våte pga regn eller dusj lukter de kanskje litt...men de tørker og lukten forsvinner Vi har hund pga dette er et fantastisk dyr, denne hunden hjelper meg p kommer ut, barna elsker hunden sin og lærer og respektere og ta vare på dyr. 9 2
Carrot Skrevet 23. juli #4 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): å DA ER VEL RETT SVAR FLYTT PÅ LANDET LANGT FRA FOLK`? Anonymkode: acb7d...f9a nope, rett svar er at ikke alle burde hatt hund, det er et ansvar å sørge for at hunden får riktig stimulering, god nok trening og at eieren er påkoblet nok til å møte behovene til hunden. Eiere som ikke klarer dette burde ikke hatt hund. 5 7
AnonymBruker Skrevet 23. juli #5 Skrevet 23. juli Kunne ikke vært mer enig! Hund i dagens samfunn er langt på vei dyreplageri. Jeg liker hunder, og har hatt hund opp gjennom hele livet, men aldri mer. Vil ikke lenger støtte opp om en industri som avler frem syke dyr og påfører 1000 vis av hunder daglig omsorgssvikt Anonymkode: 02121...e17 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #6 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): På toppen av det hele bruker beista enorme mengder kjøtt. Det drives hele fabrikker til å produsere tonnevis med forurensende hundefôr hvert år. Anonymkode: a9598. Kilde? Min hund spiser slakteavfall, altså det vi mennesker ikke vil ha. Anonymkode: 5a797...6a1 2 2
Pippi Lotta Skrevet 23. juli #7 Skrevet 23. juli (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kunne ikke vært mer enig! Hund i dagens samfunn er langt på vei dyreplageri. Jeg liker hunder, og har hatt hund opp gjennom hele livet, men aldri mer. Vil ikke lenger støtte opp om en industri som avler frem syke dyr og påfører 1000 vis av hunder daglig omsorgssvikt Anonymkode: 02121...e17 Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe mops da.... Du kan jo helt fint velge deg en frisk rase eller en blanding, og så ikke påføre den omsorgssvikt. Jeg elsker forøvrig hunder!!!! Jeg tror ikke TS hadde blit noe lykeligere om alle hundene forsvant fra blokka, hadde trolig bare funet en annen bagatel å iritere seg over.... Endret 23. juli av Pippi Lotta 8 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli #8 Skrevet 23. juli Jeg kan skjønne frustrasjonen til en viss grad. Jeg syns ikke det er greit med folk som lar hunder bjeffe 24/7, det forstyrrer jo ikke bare inne men naboene rundt. Ser også alt for mange hunder som ikke er under kontroll, skjer utallige ganger at jeg må jage bort løse hunder, og opplever at hunder både glefser og hopper mot hunden min. (Aldri opplevd at hunder gjør det kun mot meg). Når det kommer til å plukke opp drit, syns jeg det er like irriterende med eiere som ikke gidder. Syns heller ikke det er greit med dem som lar hundene være alene i 8 timer hver dag, det er ikke noe liv for en hund. Syns dog det blir hypokritisk å snakke om den industrielle delen for å lage mat. Har du en mobil? Spiser du selv kjøtt? Kjøper du importert mat? Reiser du med fly? Har du dongeribukser? Norge gir ubetydelig lite utslipp, der er det Kina som har vært den store stygge ulven. Så slapp helt av. Når det kommer til våt hund lukt så kommer dette veldig an på rase, og om eier holder den ren. Mine pudler lukter ingenting, og røyter heller ikke. Stor forskjell på lukt fra en Golden Retriever og en Whippet f.eks. Men om man er glad i hund, så er ting som hundehår, plukke dritt, og hundekyss ikke så ille. Det følger med i pakken, gledene ved å eie hund veier opp mot ulempene. Når alt kommer til stykke, så er det ikke noen hemmelighet at slettes ikke alle skulle hatt hund. Kunne sikkert redusert antall hundeiere med 50% (minst) om det hadde blitt innført et kurs om hundehold/hundespråk/hundetrening man måtte gjennomføre. Anonymkode: 3b6bd...b5e 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli #9 Skrevet 23. juli Tja, han er jo litt bråkete der han ligger og sover og drømmer at han løper, men jeg tviler på at naboene hører det ... Jeg plukker opp bæsjen, men har registrert noen ganger at fugler har vært på ferde og dratt den ut igjen av søppelkassa her! Makan til drittfugler, bokstavelig talt. Men de som legger igjen på tur, uten å ta den med på tilbakeveien, kan du få billig av meg. Jeg plukker for øvrig jevnlig opp andre hunder sin dritt også. Og mitt mål er at andre ikke skal plages av meg eller min hund. Verden hadde vært et bedre sted om alle hadde tenkt sånn, enten det var barn, voksne eller dyr. Og så må alle i tillegg vise litt toleranse overfor hverandre, og ikke klikke for den minste lille ting. Litt Kardemommeby, der altså. Anonymkode: bfb0e...7af 3 1
mommyaka Skrevet 23. juli #10 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kunne ikke vært mer enig! Hund i dagens samfunn er langt på vei dyreplageri. Jeg liker hunder, og har hatt hund opp gjennom hele livet, men aldri mer. Vil ikke lenger støtte opp om en industri som avler frem syke dyr og påfører 1000 vis av hunder daglig omsorgssvikt Anonymkode: 02121...e17 Du e klar over at ikke alle hunder blir avlet feil? Du bør kanskje begynne å lese litt mer om forskjellige hunderaser. 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli #11 Skrevet 23. juli Jeg er helt enig, de aller fleste hundeeiere klarer ikke oppgaven på en god måte. Jeg er vokst opp med hund selv, men er fortsatt veldig nervøs ovenfor fremmede hunder ettersom man aldri vet hvordan de kan reagere på deg. Glemmer heller aldri synet av en levende svane liggende på en strand med bakkroppen revet av etter at noen bare skulle la bikkja si få løpt fra seg litt der, eller saken om ettåringen som ble drept av bestemorens hunder. Anonymkode: f4e2f...353 2 2
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 23. juli #12 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg føler meg helt omringet av fullstendig inkompetente barneeeiere her. Det hyles, løpes, forsøples og bæsjes til overalt her. Av ørten barneeeiere i blokka mi er det én leilighet der barneeierne har kontroll og barna ikke hyler konstant, klarer å holde seg ved siden av eierne, og der eierne plukker opp skikkelig etter dem. Ellers er det en vilt sprø lydforurensning med hylende unger, skråling og høy bass som gjør meg gal. Jeg forstår heller ikke alle disse bæsjebleiene som tar opp enorme mengder ressurser på å lages, håndteres og destrueres. Det er jo, faen meg, mye verre enn å ikke pakke inn bæsjen i plast. På toppen av det hele bruker beista enorme mengder ressurser. Det drives hele fabrikker til å produsere tonnevis med forurensende forbruksvarer hvert år. Til slutt skjønner jeg altså ikke at folk gidder. Skal jeg fortsette å fikse for deg, eller skjønner du tegninga? Du kan gjerne også bytte ut ordet barn med mennesker generelt i de fleste tilfellene her. God bedring! Når jeg blir gal av all bjeffinga, hvor ille må det være inne i leilighetene der hundene faktisk bor? Hvor ille er det for dyra å være helt alene? Hva er vitsen med å skaffe seg et dyr der man må bestandig plukke opp bæsj og omgås bokstavelig talt lukten av våt hund? Der sofa, tepper, bilen er full av stinkende hår? Og hvorfor er det ikke noe "førerkort" for hund - hvorfor kan enhver idiot skaffe seg et dyr og mishandle det med ensomhet og malplassering i byen etter eget forgodtbefinnende? Anonymkode: a9598...e0d
AnonymBruker Skrevet 23. juli #13 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg er helt enig, de aller fleste hundeeiere klarer ikke oppgaven på en god måte. Jeg er vokst opp med hund selv, men er fortsatt veldig nervøs ovenfor fremmede hunder ettersom man aldri vet hvordan de kan reagere på deg. Glemmer heller aldri synet av en levende svane liggende på en strand med bakkroppen revet av etter at noen bare skulle la bikkja si få løpt fra seg litt der, eller saken om ettåringen som ble drept av bestemorens hunder. Anonymkode: f4e2f...353 De aller fleste hundeeiere klarer oppgaven på en god måte jo. Men som alt annet i verden finnes det unntak. Jeg er for ordens skyld ikke hundeeier, og heller ikke noe utpreget hundemenneske. Anonymkode: a2d37...0cc 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #14 Skrevet 23. juli Må innrømme det er kun en ting som gjør at jeg misliker hunder og det er all bæsjen. Bæsj som ikke plukkes opp på fortau, tursti, i ski løypa etc. Og til opplysning, det er nesten hver gang jeg går tur jeg ser hundeposer henslengt. Anonymkode: 140ca...744 4
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 23. juli #15 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Må innrømme det er kun en ting som gjør at jeg misliker hunder og det er all bæsjen. Bæsj som ikke plukkes opp på fortau, tursti, i ski løypa etc. Og til opplysning, det er nesten hver gang jeg går tur jeg ser hundeposer henslengt. Anonymkode: 140ca...744 Ja, hvorfor kan de ikke bare trenes til å bruke vannklosettet så det kan skylles ut i fjorden.. Dog ingen spøk uten alvor- jeg har hunder selv, og synes det ikke er stas med bæsj her og der. Det er et faktum at de fleste dyr bæsjer, oss inkludert, er man på et populært utfartsted er man ikke trygg for en menneskeruke eller fem. Jeg vasser i hesteruker på tur både i skog gangvei, naboenes katter driter i alle blomsterbed og gjerne midt på plenen min. Det ligger et kloakkrenseanlegg i nærheten her, jordene sprayes med ku/sau/grisemøkk, og alt dette siver ut i fjorden med alle konsekvenser- godt supplementert av mengder urenset menneskebæsj fra alle fritidsbåtene. Men hund er visstnok den ene skapning hvis avføring er uhyre problematisk og en uendelig kilde til irritasjon og klaging.. 3 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli #16 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): å DA ER VEL RETT SVAR FLYTT PÅ LANDET LANGT FRA FOLK`? Anonymkode: acb7d...f9a Du vil le, men ved familien sitt gamle småbruk i distriktet har det flyttet inn nye naboer fra Polen. Hva gjør de? La hundene stå ute og bjeffe 24/7... Pippi Lotta skrev (13 timer siden): Jeg tror ikke TS hadde blit noe lykeligere om alle hundene forsvant fra blokka, hadde trolig bare funet en annen bagatel å iritere seg over.... Det kan du jo tro om det gir deg glede, men prøv å leve med konstant bjeffing. Du vil ikke tro hvor utrolig utmattende det er. Anonymkode: a9598...e0d 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #17 Skrevet 23. juli Dressurkurs mm. burde vært obligatorisk. Altfor mange inkompetente eiere der ute. Er bare noen få uker siden jeg kom fra en tur(uten hund) og skulle passere et boligområde. Går i normalt tempo forbi en tilsynelatende familie med hund. Den firbeinte bjeffer høylydt og bykser i grei fart mot meg og river ene barnet over ende, hvorpå far sukker dypt og sier apatisk "ååh, mååå du gjøøre detteeee igjeeen" Fikk veldig "Kaja, værsåsnill" vibber av ham 🫠 Elsker hunder selv og drømmer om å få det igjen men kjenner at akkurat nå har jeg ikke overskudd til å tilby en hund alt det den trenger og fortjener på en daglig basis og derfor er det ikke aktuelt per i dag. Anonymkode: c5709...055 4
Pippi Lotta Skrevet 24. juli #18 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): . Det kan du jo tro om det gir deg glede, men prøv å leve med konstant bjeffing. Du vil ikke tro hvor utrolig utmattende det er. Anonymkode: a9598...e0d Ttro det eller ei, jeg har hørt hunder som bjefer før.
AnonymBruker Skrevet 24. juli #19 Skrevet 24. juli VisningsnavnPÅKREVD skrev (20 timer siden): Ja, hvorfor kan de ikke bare trenes til å bruke vannklosettet så det kan skylles ut i fjorden.. Dog ingen spøk uten alvor- jeg har hunder selv, og synes det ikke er stas med bæsj her og der. Det er et faktum at de fleste dyr bæsjer, oss inkludert, er man på et populært utfartsted er man ikke trygg for en menneskeruke eller fem. Jeg vasser i hesteruker på tur både i skog gangvei, naboenes katter driter i alle blomsterbed og gjerne midt på plenen min. Det ligger et kloakkrenseanlegg i nærheten her, jordene sprayes med ku/sau/grisemøkk, og alt dette siver ut i fjorden med alle konsekvenser- godt supplementert av mengder urenset menneskebæsj fra alle fritidsbåtene. Men hund er visstnok den ene skapning hvis avføring er uhyre problematisk og en uendelig kilde til irritasjon og klaging.. Nå lukter det grusomt av hunde møkk. Hest, ku og sau har ikke den lukta Anonymkode: df23d...c1b 2
senior Skrevet 24. juli #20 Skrevet 24. juli (endret) Jeg opplever hundeeiere som gir faen i båndtvangen og slipper bikkja løs i skog utmark. Jeg får ofte besøk av oppspilte hunder i skogen, fullstendig ute av eierens kontroll Og når jeg ferdes med båten ser man stadig hundeeiere som tror at når de lander på en øy er det bare å slippe bikkja løs. Noen ganger tror jeg at eieren er hundens verste fiende . . . Men når det er sagt: Dette er unntakene som man legger merke til. De fleste som går tur med hunden oppfører seg eksemplarisk. Og da synes jeg det bare er hyggelig å hilse på hunder under veis . . . . Endret 24. juli av senior 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå