AnonymBruker Skrevet 23. juli #1 Skrevet 23. juli Jeg har en datter som er skolestarter og jeg tenkte å lære henne å strikke. Men, hun er venstrehendt og jeg er høyrehendt. Jeg har alltid strikket fra venstre og over på høyre pinne, og jeg tror alle videoer jeg sjekker for å huske teknikker gjør det samme. Bør jeg passe på at hun lærer å strikke samme retning som meg, eller styres retning man strikker av om man er høyre- eller venstrehendt? Anonymkode: 45885...e29
AnonymBruker Skrevet 23. juli #2 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har en datter som er skolestarter og jeg tenkte å lære henne å strikke. Men, hun er venstrehendt og jeg er høyrehendt. Jeg har alltid strikket fra venstre og over på høyre pinne, og jeg tror alle videoer jeg sjekker for å huske teknikker gjør det samme. Bør jeg passe på at hun lærer å strikke samme retning som meg, eller styres retning man strikker av om man er høyre- eller venstrehendt? Anonymkode: 45885...e29 Venstrehendte pleier å klare å bruke samme strikkemetode som høyrehendte. Begynn med å prøve å lære bort som høyrehendt. Ofte er hekling lettere å finne ut av enn strikking for nybegynnere. Å sy for hånd gir meg utfordringer, fordi stingene blir motsatt vei av høyrehendte, selv om jeg syr med høyre hånda så tenker jeg venstrehendt. Fikk ikke lov til å bruke venstrehånda som barn, men har i voksen alder sluttet å bry meg og bruker venstrehånda der hånda vil. Anonymkode: 4b5fb...b96
AnonymBruker Skrevet 23. juli #3 Skrevet 23. juli De venstrehendte strikkerene jeg kjenner strikker likt som høyrehendte, fordi det var det de lærte. Min oldemor, som egentlig var venstrehendt, ble tvunget til å skrive og strikke høyrehendt. Senere lærte hun seg å strikke begge veier, slik at hun kunne strikke glattstrikk frem og tilbake uten å snu arbeidet. Anonymkode: 146a3...20c
AnonymBruker Skrevet 23. juli #4 Skrevet 23. juli De fleste strikker likt uavhengig av hånd. Å strikke baklengs er mye mer knotete siden du må kaste garnet du henter på pinnen og strikke i bakre ledd. Mange strikker begge veier, men det er helt klart enklest å strikke i framre ledd og plukke fram garnet. Det er bare en bevegelse og har ikke så mye med finmotorikken å gjøre slik som skriving. Anonymkode: 3d1cb...e1a
Tiramy Skrevet 21. august #6 Skrevet 21. august Jeg er venstrehendt og strikker på vanlig måte. Hekling gjør jeg motsatt, men strikking går helt fint.
AnonymBruker Skrevet 24. august #7 Skrevet 24. august Har to venninner som er venstrehendte. Den ene strikker lik meg som er høyrekant, mens den andre strikker motsatt vei. Anonymkode: 871de...e9c
AnonymBruker Skrevet 24. august #8 Skrevet 24. august Unnskyld - dette blir litt off topic. Jeg er venstrehendt selv, og ser for meg følgende scenario: vi starter med en ferdigstrikket genser og ender opp med garnrullene 😂 Fordi vi strikker omvendt vei 😉 Anonymkode: 38dfd...705
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå