Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 6.04):

Kanskje han ikke så på henne som en verdig kone? 

Anonymkode: 5c7f1...c2f

Wow! 1952 er her også 😅

Anonymkode: 45b84...e3f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det slår meg at menn som elsker camping og kvinner som har et så sterkt behov for å være prinsesse for en dag at de slår opp når de ikke får viljen sin sikkert passer veldig godt sammen…..

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det slår meg at menn som elsker camping og kvinner som har et så sterkt behov for å være prinsesse for en dag at de slår opp når de ikke får viljen sin sikkert passer veldig godt sammen…..

Der kommer det igjen. Prinsesse. Du kunne jo like gjerne kalt det å ville ha et stabilt juridisk forhold for...hysterisk. siden vi uansett pøser ut alle klisjeer om hvordan ting kvinner ønsker sex er bare barnslige og teite, mens menn er sååå rasjonelle på grensa til løgnaktige bare for å få det de vil ha uten å gi ting de ikke vil gi for det. 

Anonymkode: c0e5f...472

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Så alle dem som gifter seg på rådhuset ønsker å være prinsesse for en dag? Det er en brist i logikken her. Festen var det minst viktige for meg. Festen er jo bare en dag i livet, mens man forhåpentligvis er gift resten av livet.

Jeg ønsket å gifte meg av flere grunner:

1) Se at det var tak i mannen og at han i handling ville satse på oss livet ut før vi fikk barn. 

2) Ha det juridiske på plass. Denne bør ikke undervurderes!

3) Jeg synes det er fint at han er mannen min. Det gir også en trygghet og er praktisk når vi reiser verden rundt. En sikkerhet ved ulykke f.eks.

4) Og til sist det følelsesmessige. Det å virkelig kunne være mann og kone. Dette bør heller ikke undervurderes, men mange forstår ikke dette. Noen har ikke dette behovet, noen undertrykker dette behovet pga partner og noen er åpne om at dette har stor verdi for dem.

Anonymkode: 68c83...a15

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

TS har jo hatt mange tråder om dette. Det gjenstår å se om hun kommer til å gjennomføre bruddet. Det er jo ikke så rart at mannen ikke trodde hun mente det når hun har gnålt om det i ti år uten å gjennomføre et brudd. 

Jeg mener ekteskap er viktig når man har felles barn. Er man godt voksne med barn på hver sin kant så er det kanskje ryddigere å ikke være gift.

Anonymkode: 80209...24d

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Der kommer det igjen. Prinsesse. Du kunne jo like gjerne kalt det å ville ha et stabilt juridisk forhold for...hysterisk. siden vi uansett pøser ut alle klisjeer om hvordan ting kvinner ønsker sex er bare barnslige og teite, mens menn er sååå rasjonelle på grensa til løgnaktige bare for å få det de vil ha uten å gi ting de ikke vil gi for det. 

Du fikk ikke helt med deg satiren i at disse begge virker å være ganske uten evne til å kommunisere med sin partner på et nivå av gjensidig respekt og fornuftige løsninger.

Det var poenget. 
de virker begge like umodne og ute av stand til å kommunisere på en god måte med den de har valgt som livspartner. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tror det ligger litt fasade i dette

Alle andre er gift

Alle andre har kjøpt hvit kjole og gått opp altergangen 

Alle andre har fått en ring

Alle andre har en romantisk mann som har fridd på romantisk måte

Hun sitter der med en traust samboer som kanskje ikke er romantisk. Ikke kommer blomster, ikke forteller hvor mye han elsker henne.

Men kanskje han ikke er så verst likevel. Kanskje han viser sin kjærlighet med handling? Kanskje han er handy, gjør sin del av husarbeidet og er sammen om barneoppdragelse og  viser omsorg på sin måte ?

Ser for meg ts som en trassig liten 3 åring som sier at jeg VIL gifte meg. Jeg VIL gjøre som alle andre, bla, bla,bla

Jeg hadde ikke likt et sånt jævla mas og hadde sikkert bare jattet med, tatt på skylappene og håpt trassen gikk over. 

Just my opinion 

Anonymkode: 2b129...596

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For et syn dere har på kvinner og på kvinners verdier!

Jeg ønsket å gifte meg fordi jeg ville markere at det skulle være oss to for resten av livet.

Så det var jeg som fridde. Ringene kjøpte vi sammen og delte regningen. Vi gjorde ikke som «alle andre» siden vi var de første i vennegjengen som giftet oss. Jeg ønsket å bare gifte meg på kontoret til presten. Så ingen «prinsesse for en dag» her. Men da ble svigermor så sur at vi måtte arrangere bryllup. Den gang var jeg så ung og usikker at jeg ga etter. Hadde det vært i dag, så ville jeg gitt blaffen i henne. Jeg hadde brudekjole, men det var mest fordi jeg fikk overtatt en billig. Det var ikke viktig for meg.

Anonymkode: d142f...111

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvis papiret er så uviktig, hvorfor er flere uvillig til å gjøre det for å gjøre partner glad? Like legitimt spørsmål. 

Uviktig? Det er juridisk bindende.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

🤣🤣🤣

Skrevet
norw skrev (38 minutter siden):

Ja, og i tillegg offentliggjør man for slekt og venner og verden at man satser sammen, kanskje for all tid.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ønsket å gifte meg fordi jeg ville markere at det skulle være oss to for resten av livet.

Så det var jeg som fridde. Ringene kjøpte vi sammen og delte regningen. Vi gjorde ikke som «alle andre» siden vi var de første i vennegjengen som giftet oss. Jeg ønsket å bare gifte meg på kontoret til presten. Så ingen «prinsesse for en dag» her. Men da ble svigermor så sur at vi måtte arrangere bryllup. Den gang var jeg så ung og usikker at jeg ga etter. Hadde det vært i dag, så ville jeg gitt blaffen i henne. Jeg hadde brudekjole, men det var mest fordi jeg fikk overtatt en billig. Det var ikke viktig for meg.

Jeg som skrev innlegget om fasade er kvinne. Så da har jeg dårlig kvinnesyn ?

Og jeg ble gift for å bli skilt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
I Grosny skrev (3 timer siden):

Ja, og i tillegg offentliggjør man for slekt og venner og verden at man satser sammen, kanskje for all tid.

Jeg tror nettopp dette føles ganske svulstig og direkte ubehagelig for en del folk. Ikke fordi man ikke kan stå inne for det, for seg selv og partneren imellom, men fordi man ikke trives med alle andres blikk på dette. Slik er det i alle fall for meg. Jeg har absolutt null behov for å sette allverdens søkelys på vårt forhold, selv om både jeg og samboeren min vet at det er oss to for alltid.

Anonymkode: 7ccb9...1bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg tror nettopp dette føles ganske svulstig og direkte ubehagelig for en del folk. Ikke fordi man ikke kan stå inne for det, for seg selv og partneren imellom, men fordi man ikke trives med alle andres blikk på dette. Slik er det i alle fall for meg. Jeg har absolutt null behov for å sette allverdens søkelys på vårt forhold, selv om både jeg og samboeren min vet at det er oss to for alltid.

Anonymkode: 7ccb9...1bd

Denne sosiale offentligjøringen som giftemålet er  setter jo et press. Er man gift så blir jo skilsmisse et nederlag, og noe man helst vil  unngå med mindre man må. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor kjefter du på meg, av alle personer? Tror du vi er uenig? 

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (5 timer siden):

Ja? Det er jo det jeg sier. Kan ikke folk her inne lese? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og jeg ble gift for å bli skilt. 

Ingen skjønner hva du mener, når du bare skriver det sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det var ikke slik jeg leste innlegget. Hun likte ikke sexen etter noen år, og stilte krav om at den skulle være akkurat som da de ble sammen. Det er ganske heftige krav, at en partner ikke skal endre seg. Gjelder det for eksempel utseende også? Eller at damen skal være like fyrrig med sex fem dager i uken, også etter barn? Aldri endre seg på det området?

Nei er ikke nedsnødd, tenker bare litt lenger enn deg.

(Regner med du nå løper for å klippe akkurat den ene setningen ut av kontekst fra et langt innlegg)

Anonymkode: d0f43...0b8

Nei, jeg har gitt deg opp. God bedring.

Anonymkode: 3692c...fd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 5.44):

Kanskje han ikke så deg som en verdig kone? Hva hadde du bidratt med til ekteskapet? Ønsker du å bli forsørget?

Anonymkode: 5c7f1...c2f

Herregud, så teit. Ikke en verdig kone. Men en verdig samboer i 10 år???

Anonymkode: 03029...8c5

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så alle dem som gifter seg på rådhuset ønsker å være prinsesse for en dag? Det er en brist i logikken her. Festen var det minst viktige for meg. Festen er jo bare en dag i livet, mens man forhåpentligvis er gift resten av livet.

Jeg ønsket å gifte meg av flere grunner:

1) Se at det var tak i mannen og at han i handling ville satse på oss livet ut før vi fikk barn. 

2) Ha det juridiske på plass. Denne bør ikke undervurderes!

3) Jeg synes det er fint at han er mannen min. Det gir også en trygghet og er praktisk når vi reiser verden rundt. En sikkerhet ved ulykke f.eks.

4) Og til sist det følelsesmessige. Det å virkelig kunne være mann og kone. Dette bør heller ikke undervurderes, men mange forstår ikke dette. Noen har ikke dette behovet, noen undertrykker dette behovet pga partner og noen er åpne om at dette har stor verdi for dem.

Anonymkode: 68c83...a15

Dramaqueens er prinsesser. De lager oppstandelse om de ikke får det som de vil...Egner seg ikke i forhold. Kun sex.

Anonymkode: 9749e...dfa

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud, så teit. Ikke en verdig kone. Men en verdig samboer i 10 år???

Anonymkode: 03029...8c5

Akkurat dette forstår ikke jeg heller. 

Kan ha noe med å gjøre at noen menn skyr kirka og rampelyset...🤷

Noen menn har helt angst for bryllup. Tviler på de tør innrømme det...

Anonymkode: 9749e...dfa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...