Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eksmannen min også

Hadde vannlekkasje på badet.

Jeg ville ringe rørlegger.

Nei, det var for dyrt og han kunne fikse det. Det var i 2016. Da jeg flyttet ut i 2021 var fortsatt vannlekkasjen ikke fikset. Måtte ha bøtte, noen provisoriske slanger og handduker på gulvet i 5 år og hvem måtte tømme bøtta og bytte handduker hver dag ??? Jeg !!! Kunne komt med en drøss av flere eksempler, men det hadde det blitt en bok av. 

Kort tid etter jeg gikk, hentet han inn rørlegger og fikset badet. Omg

Anonymkode: 2b129...596

Hva i herrens navn! Du skulle ha ringt rørlegger uansett! 5 år?!?!! Helt seriøst,  det er helt nedsnødd av dere begge..

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi skulle på samme campingplass hvert år og nesten hver helg vår, sommer og høst 

Han drakk øl og sosialiserte seg med andre likesinnede, jeg sprang rundt som barnepasser, hushjelp og kokke. Følte meg som en slave. Det var en "død" campingplass, ihvertfall for barna, men han var steil og skulle dit. Tenkte bare på seg selv

Wow da skjønner jeg at du aldri mer vil campe😅 fastboende på boring campingplass , grøss.

Skrevet
Macro skrev (3 timer siden):

Man er jo på ville veier om man tror ekteskap er en kjærlighetserklæring. Det er en juridisk kontrakt ang økonomi. Alle med vettet i behold vet at dette løftet kan brytes når som helst. Jeg kunne giftet meg om det gagnet oss juridisk. Jeg hadde aldri turt å gifte meg med noen som trodde det hadde med kjærlighet å gjøre.

Oi , dette hørtes jo ut som noe fra 70 år tilbake i tid. Nå som samboerskap også har sterkere juridiske rettigheter så vil jo det å gifte seg handle mer om kjærlighet enn bare det økonomiske. Man står jo iallefall der og sier ja til hverandre og holder tale osv, og det tror jeg man vil slite med å stå inne for om man ikke elsker den man gifter seg med. Derav mange som tviler på om de faktisk føler nok for den andre til at man har lyst... er mine tanker iallefall...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er nok en av de kvinner du refererer til, men jeg hadde ingen krav om at han endret seg til noe han ikke hadde vært. Jeg hadde krav til at han endret seg tilbake til å være den han var de første årene sammen, som var den jeg falt for og hva jeg trengte av ham for å kunne leve med ham. 

Da vi møttes var han en god elsker, som også brydde seg om mitt utbytte av det seksuelle. Gradvis utover i forholdet ble han mer og mer egoistisk seksuelt, og jeg hadde ikke lenger glede av å ha sex med ham. Når jeg tok dette opp var han seriøs på at kravet mitt ikke var urimelig, og at han selvfølgelig ikke ønsket å komme dit at jeg ikke lenger ønsket eller orket å ha sex med ham. Likevel skjerpet han seg bare en liten stund, og gled så tilbake til egoisme, og også til mas og press på type sex jeg ikke ønsket, fordi han gjorde meg vondt. Var for utålmodig og brutalt. 

Samtale etter samtale, helt til jeg reagerte med raseri når han likevel forsatte i samme spor, det jeg hadde advart om skjedde så absolutt, og jeg hadde ingen tenning igjen ovenfor ham. Reagerte faktisk med fysisk avsky når han tok I meg. SÅ langt hadde han trukket dette. 

Han var likevel i sjokk, og dønn fortvilet da jeg gikk. Han "skulle jo endre seg ", "hadde tenkt på det, at mitt krav absolutt ikke var urimelig, men selvfølgelig, og skulle...".

To år mate! Det er mer enn tilstrekkelig med tid på å vise i handling at man faktisk bryr seg om sin partner. 

Jeg vet at han fremdeles omtaler meg som sin store kjærlighet. Som "hun som glapp".

Glapp du liksom! 😒

Du har rett. Som voksen og ansvarlig kvinne passer jeg ikke sammen med egoistisk drittsekk. Om det enn kun var på ett felt i samlivet. 

Anonymkode: 08e88...3fd

It takes two to tango, men det var altså du som kunne stille krav i dette forholdet, og ikke han? Det er vanskelig for oss andre å vite hva egoistisk seksuelt er. Jeg skjønner du var opptatt av egen nytelse, men det var sikkert han også. 

Anonymkode: d0f43...0b8

AnonymBruker
Skrevet
Ymse meninger skrev (28 minutter siden):

Hva i herrens navn! Du skulle ha ringt rørlegger uansett! 5 år?!?!! Helt seriøst,  det er helt nedsnødd av dere begge..

DA var du ikke gift med vesenet heller. Måtte for all del ikke motsi mannemannen. Var en av mange grunner til at jeg gikk

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ymse meninger skrev (33 minutter siden):

Err, ikke noe verre enn naboen vår. De har ennå ikke fått tak på huset siden det ble ført opp for 16 år siden. Mannen skal legge tak selv, sier han. Presenning funker bra det😁

Tipper kjerringa er lei

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

DDet er vanskelig for oss andre å vite hva egoistisk seksuelt er. Jeg skjønner du var opptatt av egen nytelse, men det var sikkert han også. 

Det er nok kode for, "ruller av etter 2 minutter og sovner mens hun tenker hva faen, han pleide å bry seg om min orgasme også". 

Anonymkode: c0e5f...472

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Men det kan man gjøre med andre avtaler også.

Og det er jo ikke gitt at man eier alt sammen selv om man gifter seg. Det man tar med inn i ekteskapet kan skjevdeles ved brudd, og det er jo ganske vanlig etter hvert å ha særeie og ektepakter som sier noe om fordeling av midlene som tjenes under ekteskapets varighet.

Ekteskapet i dag er en avtale som sier hva som skjer primært ved ekteskapets slutt. 

Dersom den ene plutselig faller fra eller blir akutt og alvorlig syk/skadet er det praktisk å være gift. Man trenger ikke fremskaffe masse dokumenter, banken trenger ikke fullmakt fra samboers foreldre for å åpne felleskonto som sto i den avdødes navn osv. 

Anonymkode: d5d34...db3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dersom den ene plutselig faller fra eller blir akutt og alvorlig syk/skadet er det praktisk å være gift. Man trenger ikke fremskaffe masse dokumenter, banken trenger ikke fullmakt fra samboers foreldre for å åpne felleskonto som sto i den avdødes navn osv. 

Derfor har man samboer kontrakt

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om forholdet er bra, så skjønner jeg ikke hvorfor man bryter kun fordi den ene ikke vil gifte seg

Anonymkode: b10ed...25d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om forholdet er bra, så skjønner jeg ikke hvorfor man bryter kun fordi den ene ikke vil gifte seg

Anonymkode: b10ed...25d

Ikke jeg heller, men i dette tilfellet handler det om at han ikke har spilt med åpne kort. Og i en kjærlighetsrelasjon må man nesten det. Tilliten er brutt. Kanskje like greit å ikke gifte seg.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Noe er litt mere praktisk. Og noen rettigheter er bedre. Men jeg klarer ikke å kjøpe argumentene om at man ikke er like mye familie om man ikke er gift såfremt man har andre avtaler på plass. 
Og jeg synes det er helt på trynet å avslutte et forhold til en man elsker fordi han eller hun bare vil fortsette å bo med deg og elske deg som han/hun har gjort de siste 10 årene. Hvor lett blir det da å finne ny partner? Alle vil selvfølgelig bli målt mot den man elsket (eller fortsatt elsker). Jeg klarer for så vidt ikke å forstå at noen ikke vil gifte seg med en de har bodd sammen med i 10 år. Er de redd for å tape veldig mye ved et senere brudd, får de heller kreve særeie.

Det jeg forstår er at folk går dersom det er uenighet rundt barn og hvordan man skal avtale økonomi og deling ved eventuelt brudd om man får barn. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Ymse meninger skrev (1 time siden):

Oi , dette hørtes jo ut som noe fra 70 år tilbake i tid. Nå som samboerskap også har sterkere juridiske rettigheter så vil jo det å gifte seg handle mer om kjærlighet enn bare det økonomiske. Man står jo iallefall der og sier ja til hverandre og holder tale osv, og det tror jeg man vil slite med å stå inne for om man ikke elsker den man gifter seg med. Derav mange som tviler på om de faktisk føler nok for den andre til at man har lyst... er mine tanker iallefall...

Ja mens man snakker om 70 år tilbake i tid. Om folk er samboere eller gifte sier ingenting om hvor seriøse et par er eller hvor sterk kjærligheten er mellom de to. Det er to typer som insisterer på å gifte seg i dag. Den første er de som har fått forventningen prentet inn av mor, eller de som har en økonomisk interesse av det. Romantikk har null med ekteskap å gjøre verken i 1925 eller i 2025.

Å stå love noe man ikke vet sikkert om man kan holde er jo heller ikke romantisk.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, de skjønner det etter 10 år tydeligvis.

Noen tenker kanskje at de kan leve med det, men så føles det alikevel feil etter en stund?

Anonymkode: a6ae6...472

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår mannen litt siden det er en rar grunn til å bryte opp.

Det er vanskelig å forstå at giftemål  skal være helt avgjørende hvis forholdet ellers er bra.

Det føles som om hun bruker en stor trussel til å få viljen sin i en relativt liten sak. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Isambard skrev (4 timer siden):

Jeg forstår mannen litt siden det er en rar grunn til å bryte opp.

Det er vanskelig å forstå at giftemål  skal være helt avgjørende hvis forholdet ellers er bra.

Det føles som om hun bruker en stor trussel til å få viljen sin i en relativt liten sak. 

Men saken er jo ikke liten for henne…hun har ventet i åresvis på at han skal ‘’bli klar’’, av hensyn til han. Og han har ikke kommunisert at eller hvorfor han evnt er så i mot det, men latt henne leve i håp/uvisshet. Er dette noe som er ok å gjøre mot noen man elsker? Om det er en ubetydelig sak for han, hvorfor ikke bare fri for å gjøre den man elsker glad, om alt annet er ok i forholdet?

Jeg er selv ugift med samboer over 15 år, men har fått en god forklaring på hvorfor han ikke ønsker gifte seg, samt at jeg vet han elsker meg. I tillegg til at det ikke er et sterkt ønske, mest praktisk. Det er noe helt annet enn ts sin situasjon. Er man sammen med noen i over 10 år skylder man partneren sin ærlighet. Jeg ville nok også gjort det slutt i et slikt tilfelle. 

Endret av anonymLala
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Err, ikke noe verre enn naboen vår. De har ennå ikke fått tak på huset siden det ble ført opp for 16 år siden. Mannen skal legge tak selv, sier han. Presenning funker bra det😁

Tipper kjerringa er lei

Omg! Hvordan har huset ikke råtnet??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

It takes two to tango, men det var altså du som kunne stille krav i dette forholdet, og ikke han? Det er vanskelig for oss andre å vite hva egoistisk seksuelt er. Jeg skjønner du var opptatt av egen nytelse, men det var sikkert han også. 

Er det mulig å være så nedsnødd? Hun skriver at hun fikk vondt under sexen. Liker du smerte under sex?

Anonymkode: 3692c...fd5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (På 23.7.2025 den 1.53):

Jeg er interessert i årsaken til at det er så viktig å gifte seg at man avslutter et forhold pga dette.

Greit at man har forestilt seg et liv som gift m/barn fra man var liten, men livet blir ikke alltid som man trodde/ønsket.

Man kan jo også snu på det. Hvorfor er det så viktig for mannen i dette tilfellet å ikke gifte seg?

Jeg kan kun snakke etter egen erfaring, hvor jeg også var tydelig på at ekteskap var viktig for meg. Etter 9 år med gjentatte samtaler om teamet gikk jeg til hans store sjokk. For meg handlet det over tid mindre og mindre om ekteskapet, og mer og mer om å føle meg holdt for narr og løyet til. Dette kom etter gjentatte lovnader om at han også ville gifte seg når tiden var rett og han var klar. Det var også andre arenaer i forholdet hvor jeg opplevde at han trenerte det jeg kommuniserte var viktig for meg. Det jeg virkelig savnet var en mann som i det minste kunne sagt at han ikke ville gifte seg, hadde ombestemt seg eller annet. Det kunne jeg hatt respekt for og kanskje jeg kunne endret mitt syn på saken også. Men å holdes for narr og ikke bli tatt hensyn til det gadd jeg ikke mer. 

Ekteskap er viktig for meg mht. det juridiske, arv etc. Ja dette kan også løses med andre papirer, men han var ikke interessert i dette heller.

Anonymkode: d0396...8c4

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er det mulig å være så nedsnødd? Hun skriver at hun fikk vondt under sexen. Liker du smerte under sex?

Anonymkode: 3692c...fd5

Det var ikke slik jeg leste innlegget. Hun likte ikke sexen etter noen år, og stilte krav om at den skulle være akkurat som da de ble sammen. Det er ganske heftige krav, at en partner ikke skal endre seg. Gjelder det for eksempel utseende også? Eller at damen skal være like fyrrig med sex fem dager i uken, også etter barn? Aldri endre seg på det området?

Nei er ikke nedsnødd, tenker bare litt lenger enn deg.

(Regner med du nå løper for å klippe akkurat den ene setningen ut av kontekst fra et langt innlegg)

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...