Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier han noe om hvorfor han ikke er klar til å gifte seg? Er han redd for å forplikte seg? Er han motstander av store fester? Synes han det blir for kostbart?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje han ikke så på henne som en verdig kone? 

Anonymkode: 5c7f1...c2f

Hva faen gnåler du om 'verdig kone' for?

Anonymkode: 66c5b...4bd

• Liker 16
  • Nyttig 21
AnonymBruker
Skrevet

Ikke verdig kone, men verdig nok til å være samboer i mange år? Forklar meg gjerne forskjellen, for den skjønner jeg ikke?

Anonymkode: 00b6c...267

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er kvinne og jeg forstår han veldig godt i utgangspunktet. Jeg forstår ikke hvorfor han er sjokkert over bruddet, men forstår at han ikke vil gifte seg. De som vil gifte seg og vi som ikke vil er ofte på to ulike planeter.

• Liker 2
Skrevet
Macro skrev (5 minutter siden):

Jeg er kvinne og jeg forstår han veldig godt i utgangspunktet. Jeg forstår ikke hvorfor han er sjokkert over bruddet, men forstår at han ikke vil gifte seg. De som vil gifte seg og vi som ikke vil er ofte på to ulike planeter.

Det jeg ikke forstår er at man sier:"mmmm det kan vi sikkert gjøre en gang" om de store tingene om man vet at man ikke vil det samme. Han trodde at han kunne somle seg gjennom hele deres samliv. Han var den eneste som visste at de ville ulike ting og som kunne gjort noe tidligere. 

• Liker 17
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (5 timer siden):

Hvorfor dette behovet for å gifte seg om forholdet fungerer fint? Juridiske årsaker, er det press fra omgivelsene...? 

Det er da en helt vanlig  grunn til  brudd.

Min bror nekter å gifte seg på ny. For hver dame blir det brudd 2 til 3 år inn i forholdet når de innser at han ikke kommer til å endre mening. Nå er han på 4 dame, så går se hvor lenge det holder

Anonymkode: f3471...ff3

• Liker 7
Skrevet
Helene1982 skrev (8 minutter siden):

Det jeg ikke forstår er at man sier:"mmmm det kan vi sikkert gjøre en gang" om de store tingene om man vet at man ikke vil det samme. Han trodde at han kunne somle seg gjennom hele deres samliv. Han var den eneste som visste at de ville ulike ting og som kunne gjort noe tidligere. 

Du vet strengt tatt ikke om han visste det, det antar du bare. Det er godt mulig han har både håpt og trodd at han skulle komme dit hun var. 

• Nyttig 1
Skrevet
petterm skrev (50 minutter siden):

Sier han noe om hvorfor han ikke er klar til å gifte seg? Er han redd for å forplikte seg? Er han motstander av store fester? Synes han det blir for kostbart?

Hva er  meninga med å gifte seg? Hvis det handler om å sette på plass familiestrukturen før man prøver å få barn, og han ikke vil være med på  det, så er det grunn til å  bryte veldig fort. Kvinner kan ikke kaste bort år  etter år med en som ikke vil ha barnefamilie hvis det er hennes ønske.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, så dere har snakket om dette mange ganger opp igjennom. 
Men forstår han nå at dette er årsaken? 
Synes faktisk du skylder ham å si det i klartekst. 
Men er jo åpenbart så enkle at han ikke greier å koble sammenhengen. 
Og da synes jeg faktisk du skylder ham å forklare årsaken

Anonymkode: 4c5ff...dde

Skrevet
Macro skrev (12 minutter siden):

Du vet strengt tatt ikke om han visste det, det antar du bare. Det er godt mulig han har både håpt og trodd at han skulle komme dit hun var. 

I løpet av 10 år? Det er grenser for hvor lenge man kan håpe og tro før man bør handle. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ikke verdig kone, men verdig nok til å være samboer i mange år? Forklar meg gjerne forskjellen, for den skjønner jeg ikke?

Enig. Og hva ligger i verdig kone, egentlig? Absurd begrep. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har informert samboer at jeg ønsker å avslutte forholdet, og han er veldig overrasket og sjokkert. Da vi startet sammen, så sa jeg at jeg ønsket giftemål etter hvert, og at dette var viktig. Jeg sa at jeg anså samboerskap som en mellomstasjon, og at jeg har gått inn i et flere års samboerskap som kompromiss med ham. Men at jeg ønsket å gifte meg etter hvert.

Det har gått ti år. Vi har hatt samtale om giftemål flere ganger, og hver gang ba han meg om å vente fordi han ikke var klar enda. Jeg ventet tålmodig (burde ikke ha gjort det, ser jeg nå), men alt forblir det samme.

Sist jeg tok opp dette med ham, var i fjor. Da spurte jeg om han forsto hva jeg ønsket, og at jeg kun blir i samboerskapet mens det passer for meg, og avslutter hvis det ikke lenger er en aktuell samlivsform. Han sa ha forsto det.

Så har det gått ett år til. Fortsatt ingen tegn til at vi er nærmere giftemålet. Derfor valgte jeg å avslutte i dag. Skyldte ikke på ham, var ikke frekk, sa bare at vi ønsker forskjellige ting, og at det er bedre å gå hver til vårt.

Han virker overrasket og sjokkert, som om vi ikke hadde snakket om temaet flere ganger tidligere. Hvorfor er enkelte menn slik? 

Anonymkode: 500a4...541

Enig med deg. Men jeg syntes det er leit du har ventet i 10 år på å dra da.

Selv var jeg ikke  så ivrig på å gifte meg. Men etter jeg fikk barn, ble det viktigere enn jeg ante. Innså at menm som ikke vil gifte seg med deg, er også menn som ikke elsker deg og vil satse helt og fullt. De syår egentlig  med en for innafor og utenfor forholdet. 

Pga barna,  ble vippepunkt  til å gifte seg, det betydde faktisk  mye for dem også, hva den tryggheten fa dem. Spesielt  med alle rundt som ikke var gift  og gikk ifra hverandre. Så trodde også varna vi skulle det.

Jeg klarte også ta mannen min litt mer seriøst etter han fridde. Fordi han mrnte det på ordentlig  og da hadde vi ikke et tulleforhold.

Så ekteskspet vårt har betydd mye for oss begge to, men også de rundt oss også, spesielt  barna.  

Anonymkode: f3471...ff3

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Helene1982 skrev (14 minutter siden):

I løpet av 10 år? Det er grenser for hvor lenge man kan håpe og tro før man bør handle. 

Å sette grenser og handle ligger på den som er misfornøyd. I dette tilfellet er det TS som er misfornøyd, og hun har satt grenser. Hele greia er en ikke-sak slik jeg ser det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han trodde vel han skulle få forsette uten å gifte seg siden du har ventet så lenge. Noe du absolutt ikke burde ha gjort. 

Anonymkode: a769e...93d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner ikke hvorfor han er overrasket??? Dette er en mann som du elsker og vil gifte deg med, dele resten av livet ditt med. Så går du bare fordi han ikke vil skrive under på et papir?? Da kan samlivet umulig ha fungert optimalt i utgangspunktet. Hvor lenge ville et slikt ekteskap vart når du bare går på den måten? Huff, jeg synes synd på denne mannen jeg altså. Hadde ikke skjønt en dritt selv.

Anonymkode: 2cb55...bd1

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Macro skrev (1 minutt siden):

Å sette grenser og handle ligger på den som er misfornøyd. I dette tilfellet er det TS som er misfornøyd, og hun har satt grenser. Hele greia er en ikke-sak slik jeg ser det.

Spørsmålet er fortsatt: Hvorfor ble han overrasket? Jeg tror du har rett i at han jattet med så lenge som mulig, og trodde at det ville gå over. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du skjønner ikke hvorfor han er overrasket??? Dette er en mann som du elsker og vil gifte deg med, dele resten av livet ditt med. Så går du bare fordi han ikke vil skrive under på et papir?? Da kan samlivet umulig ha fungert optimalt i utgangspunktet. Hvor lenge ville et slikt ekteskap vart når du bare går på den måten? Huff, jeg synes synd på denne mannen jeg altså. Hadde ikke skjønt en dritt selv.

Men hvorfor skal det bare tas hensyn til hans ønsker? Ekteskap rommer definitivt mer enn bare en underskrift for mange. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor skal det bare tas hensyn til hans ønsker? Ekteskap rommer definitivt mer enn bare en underskrift for mange. 

Jeg skrev ikke at det bare skal tas hensyn den ene veien. Når samlivet fungerer og alt ligger til rette for at man skal dele resten av livet sammen, har det godt osv, hvorfor i all verden er den formaliteten viktigere? Hun har funnet mannen i sitt liv. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

denne kan jo fort slå tilbake motsatt vei da, hvorfor bli i ti år i et forhold man ikke føler går riktig vei? 

Anonymkode: d7854...0e8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Helene1982 skrev (14 minutter siden):

Spørsmålet er fortsatt: Hvorfor ble han overrasket? Jeg tror du har rett i at han jattet med så lenge som mulig, og trodde at det ville gå over. 

Det må man nesten spørre mennen om. Evt så svarer du på det her, han trodde hun ville sette forholdet over bryllup til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...