Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vel, nå får jo begge det som de vil da. Han slipper å gifte og hun slipper å være samboer.

Men jeg tror nok egentlig dette er TS sin passiv-aggressive måte å presse frem et frieri på. Vi får se om det virker.

Anonymkode: 80209...24d

Ja, dessverre. Hadde han vært klar på det tidligere hadde de begge sluppet å kaste vekk tiden, men mistenker sterkt at mannen lurte henne bevisst her, noe som er ganske bedritent. 

Hun bør ikke være et forhold med en mann som trenger å presses til noe som helst. Vil han ikke, har hun full rett til å gå, og det er akkurat det hun gjør nå. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (1 time siden):

Vil han ikke, har hun full rett til å gå, og det er akkurat det hun gjør nå. 

Vi får vel se på det.

Men ja, dette forholdet var nok ikke rett for noen av dem.

Anonymkode: 80209...24d

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt

Chantielle mod.

Skrevet
norw skrev (På 24.7.2025 den 10.42):

Uviktig? Det er juridisk bindende.

Og det er negativt fordi? Om man elsker noen og ønsker å leve livet ut med personen, hvorfor er det dumt at det blir juridisk bindende? Om man er redd for det høres det jo ut som man står med ene foten på vei ut døra....

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
HanneH1980 skrev (15 timer siden):

Dessverre ikke uvanlig...det er nok en del menn som trives i forhold hvor de ikke egentlig elsker dama, og er fornøyd nok til å bli værende siden forholdet gir ham såpass mye uansett. Og skulle det dukke opp "den rette" dama, så er han i det minste ikke gift og kan enkelt bare gå.

Husker den tråden om hun som ville gifte seg og han ikke ville, men han ville ikke forklare seg. Hun satte til slutt hardt mot hardt, og da kom jo bomba: han ville ikke gifte seg fordi han "hadde ikke de rette følelsene" for henne. Derfor hadde han nølt med å si sannheten, for ironisk nok ville han jo likevel ikke at hun skulle gå ifra ham...

Dessverre er det nok mye i uttrykket "at han ikke vil gifte seg betyr bare at han vil ikke gifte seg med deg" når menn ikke vil inngå ekteskap. For la meg gjette, TS: han har heller ikke vært noen pådriver for å lage en god samboerkontrakt for å sikre hverandre i fremtiden? Han har kanskje aldri nevnt noe om gjensidig testamente? De fleste som ønsker ekteskap gjør det ikke for å være "prinsesse for en dag", det er fordi de er klar over de juridiske forskjellene mellom samboende og gift. Men det er skremmende mange som ikke er klar over forskjellene og sitter i saksa når den ene blir syk eller dør. Kjenner noen som mistet sin samboer (hun døde brått). De hadde ikke barn sammen, så boligen deres måtte selges for han hadde ikke råd til å kjøpe ut arvingene hennes (hennes foreldre).

Sykt å ønske barn med en man ikke elsker nok til å leve resten av livet sammen med. Ikke er man spesielt smart heller mtp at barn binder en sammen livet ut uansett om man er et par eller ikke lengre. Er man kun gift uten barn er man mye mindre bundet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Prøvde, var tidlig ute og sa: i år kan vi vel reise en annen plass eller reise til syden eller noe. Han ble pottesur og da mener jeg SUR. Helt umulig å leve med, surska gikk utover hele familien og da ga jeg til slutt etter. 

Det verste er likevel at han mente camping var livet hans og viktigere enn familien. Tok jeg det fra han, så ødela jeg livet hans. 

Anonymkode: 2b129...596

Herregud seriøst? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Klassisk trolletråd som baiter hvorfor-er-det-så-viktig-å-gifte-seg-tastaturkrigene som sitter hjemme i sokkelhybelen til foreldrene og ikke har fått fitte på 10 år.. 

Anonymkode: 0eb98...792

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (På 24.7.2025 den 23.26):

Hvorfor dette behovet for absolutt å ikke gifte seg om forholdet fungerer fint?

Utgangspunktet er at dersom man ikke gjør noe, så forblir man ugift. Så det handler ikke om et "behov" for å ikke gifte seg, men om det er et must, hvorfor og om det er verdt å gjøre det slutt med de som vegrer seg for å gifte seg.

Skrevet
norw skrev (På 26.7.2025 den 2.28):

Utgangspunktet er at dersom man ikke gjør noe, så forblir man ugift. Så det handler ikke om et "behov" for å ikke gifte seg, men om det er et must, hvorfor og om det er verdt å gjøre det slutt med de som vegrer seg for å gifte seg.

Forstår ikke hva vegringen går ut på...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 0.49):

Jeg har informert samboer at jeg ønsker å avslutte forholdet, og han er veldig overrasket og sjokkert. Da vi startet sammen, så sa jeg at jeg ønsket giftemål etter hvert, og at dette var viktig. Jeg sa at jeg anså samboerskap som en mellomstasjon, og at jeg har gått inn i et flere års samboerskap som kompromiss med ham. Men at jeg ønsket å gifte meg etter hvert.

Det har gått ti år. Vi har hatt samtale om giftemål flere ganger, og hver gang ba han meg om å vente fordi han ikke var klar enda. Jeg ventet tålmodig (burde ikke ha gjort det, ser jeg nå), men alt forblir det samme.

Sist jeg tok opp dette med ham, var i fjor. Da spurte jeg om han forsto hva jeg ønsket, og at jeg kun blir i samboerskapet mens det passer for meg, og avslutter hvis det ikke lenger er en aktuell samlivsform. Han sa ha forsto det.

Så har det gått ett år til. Fortsatt ingen tegn til at vi er nærmere giftemålet. Derfor valgte jeg å avslutte i dag. Skyldte ikke på ham, var ikke frekk, sa bare at vi ønsker forskjellige ting, og at det er bedre å gå hver til vårt.

Han virker overrasket og sjokkert, som om vi ikke hadde snakket om temaet flere ganger tidligere. Hvorfor er enkelte menn slik? 

Anonymkode: 500a4...541

IKKE GJØR DET SLUTT I SAMME ROM SOM HAN!!!! En vet aldri når menn klikker!!!!! Har du serr ikke hørt om partnerdrap??

Anonymkode: ca8bd...a11

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

IKKE GJØR DET SLUTT I SAMME ROM SOM HAN!!!! En vet aldri når menn klikker!!!!! Har du serr ikke hørt om partnerdrap??

Anonymkode: ca8bd...a11

Troll.

Anonymkode: 729a3...f22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...