Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 13.44):

Det betyr at du uansett ikke var glad nok i han fra før.

Anonymkode: 2474f...0cd

Mer det motsatte. Det er HAN som ikke er glad nok i henne.

Anonymkode: 03029...8c5

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 14.03):

Eksmannen min også

Hadde vannlekkasje på badet.

Jeg ville ringe rørlegger.

Nei, det var for dyrt og han kunne fikse det. Det var i 2016. Da jeg flyttet ut i 2021 var fortsatt vannlekkasjen ikke fikset. Måtte ha bøtte, noen provisoriske slanger og handduker på gulvet i 5 år og hvem måtte tømme bøtta og bytte handduker hver dag ??? Jeg !!! Kunne komt med en drøss av flere eksempler, men det hadde det blitt en bok av. 

Kort tid etter jeg gikk, hentet han inn rørlegger og fikset badet. Omg

Anonymkode: 2b129...596

Det er fordi han da måtte tømme bøtta og bytte handuker hver dag. Var mindre styr for han når han hadde deg.

• Liker 2
Skrevet
monican94 skrev (På 23.7.2025 den 0.57):

han vil ikke gifte seg, det må jo å respekteres så da er dere jo på ulike planeter der.. Han har ikke trodd du kommer til å gå pga det (du har jo ikke gjort det de 10 årene dere har vært sammen så... 

Men.. er du egt glad i han når du går bare pga manglende ekteskap? 

Ekteskapet er jo bare en formalisering. Hvis han hadde sagt at ekteskap var unødvendig, forholdet deres var like seriøst og godt likevel osv.,  hadde ditt argument kunnet være gyldig. Men når han ikke vil gifte seg fordi han ikke er klar, da blir det noe annet. Hva annet enn forpliktelse er det han ikke er klar for? Og hvis han ikke er klar for forpliktelse etter ti år, da blir han det aldri. 

Jeg skjønner TS godt her.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 14.24):

Tror det ligger litt fasade i dette

Alle andre er gift

Alle andre har kjøpt hvit kjole og gått opp altergangen 

Alle andre har fått en ring

Alle andre har en romantisk mann som har fridd på romantisk måte

Hun sitter der med en traust samboer som kanskje ikke er romantisk. Ikke kommer blomster, ikke forteller hvor mye han elsker henne.

Men kanskje han ikke er så verst likevel. Kanskje han viser sin kjærlighet med handling? Kanskje han er handy, gjør sin del av husarbeidet og er sammen om barneoppdragelse og  viser omsorg på sin måte ?

Ser for meg ts som en trassig liten 3 åring som sier at jeg VIL gifte meg. Jeg VIL gjøre som alle andre, bla, bla,bla

Jeg hadde ikke likt et sånt jævla mas og hadde sikkert bare jattet med, tatt på skylappene og håpt trassen gikk over. 

Just my opinion 

En respektløs måte å behandle sin partner på.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ingen skjønner hva du mener, når du bare skriver det sånn. 

Anonymkode: c0e5f...472

Neivel ?

Vi var samboere i over 20 år. Leste en artikkel om samboere som giftet seg etter et langt liv sammen og så sprakk ekteskapet alt fra 6 mnd til 2 år etter inngått giftemål.

Jeg initierte til ekteskap mtp denne artikkelen. Tenkte det var min vei ut og det gikk. Vi ble skilt kort tid etter

Selvfølgelig kom det som et sjokk for han 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 16.38):

It takes two to tango, men det var altså du som kunne stille krav i dette forholdet, og ikke han? Det er vanskelig for oss andre å vite hva egoistisk seksuelt er. Jeg skjønner du var opptatt av egen nytelse, men det var sikkert han også. 

Anonymkode: d0f43...0b8

Å "kreve" at begge synes sex er godt er forøvrig ikke et krav, det burde være absolutt selvfølgelig. 

Ja, han var KUN opptatt av sin nytelse. I så stor grad at han ikke brydde seg om at jeg ikke bare ikke fikk nytelse, men vondt. Det er ikke ok på noen måter. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det var ikke slik jeg leste innlegget. Hun likte ikke sexen etter noen år, og stilte krav om at den skulle være akkurat som da de ble sammen. Det er ganske heftige krav, at en partner ikke skal endre seg. Gjelder det for eksempel utseende også? Eller at damen skal være like fyrrig med sex fem dager i uken, også etter barn? Aldri endre seg på det området?

Nei er ikke nedsnødd, tenker bare litt lenger enn deg.

(Regner med du nå løper for å klippe akkurat den ene setningen ut av kontekst fra et langt innlegg)

Synes du er ganske nedsnødd jeg også. Om det ikke er selvfølgelig for deg at begge to skal ha nytelse og glede av sex går det vel den gale veien i ditt forhold også. 

Jeg stilte ikke krav om at sexen skulle være nøyaktig som da vi ble sammen, men da vi ble sammen brydde han seg også om at sex var deilig for meg også, og iallefall ikke ubehagelig til vondt for meg. Han utviklet seg til å bli så egoistisk og hensynsløs at jeg ikke lenger kunne ha noe glede av det seksuelle. Enten måtte jeg ensidig gi ham seksuelle nytelse, mens han bare lå der, eller så var han så hardhendt og brutal at sex ikke var det minste deilig for meg. Ofte ubehagelig til direkte smertefullt.

Hvilken motivasjon skulle jeg da klare å beholde angående å ha et aktivt sexliv? Sex skal være godt, ikke kun å bry seg om seg selv. Vi kvinner trenger også nytelse og tilfredsstillelse ved sex. Vi har også seksuelle behov, og først og fremst er vi ikke et leketøy man kan behandle totalt hensynsløst. Slikt gjør vondt. Hvem ønsker vond sex? 

Jeg var 60 kg og han over 100 kg. Når han var brutal og hensynsløs var det ikke mye jeg kunne gjøre for å verne meg fra å få vondt. Ikke annet enn å slutte med å ha sex med ham. 

Innimellom kunne han være mer varsom og hensynsfull, men så "glemte han seg". Det tror jeg faktisk ikke på. Han utviklet seg så egoistisk at jeg tenker i etterkant at han tente på å gjøre meg vondt. Noe jeg ikke hadde ønsker om overhodet, men det brydde han seg tydeligvis ikke om. 

Anonymkode: 08e88...3fd

• Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Noen babler i vei om mye forskjellig som de kan tenke seg å gjøre, uten å mene så veldig mye med det. Starte bedrift, flytte til utlandet, få flere barn osv. Ettersom TS først nå, etter ti år, plutselig ser dette som en dealbreaker, så har hun vel ikke tatt det så alvorlig selv heller.

Hans nøling er uansett et ganske tydelig svar, synes du ikke? Hun burde jo tatt hintet før, kan man like godt si. Hun burde tatt det opp på en skikkelig måte og sagt at for meg er dette så viktig at jeg synes vi setter en dato eller så glemmer vi hele forholdet. 

Jeg tror ikke det er så mye kjærlighet i dette forholdet, verken fra TS sin side eller samboeren. Men ettersom TS har hatt utallige innlegg om dette, så tipper jeg ikke hun går nå heller.

Anonymkode: 80209...24d

Nei, hun har gitt ettertrykkelig ønske fra start for hvor viktig det er for henne, det er ikke til å misforstå en gang.  Det han har sa var at HAN trengte tid, og ikke var klar. Hun var glad nok i han til å gi han tid, nor som er forståelig, da mange ikke er klar sånn med én gang.

Men 10 år(!!). 

Nøling er ikke et tydelig svar nei. Voksne folk som er glad i hverandre bruker ord, og han burde sagt at giftemål ikke var for han med en forklaring på hvorfor (om det så er at han ikke orker styret, ikke liker henne godt nok, ikke bryr seg om hennes behov eller hva nå enn grunnen var). kanskje kunne de kommet frem til et kompromiss, men det tar to å komme frem til et. Det er ikke TS sitt ansvar alene.

Endret av anonymLala
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Hulderen skrev (På 23.7.2025 den 13.16):

Ei venninne av meg hadde samboer og felles barn. Hun fridde til ham. Han svarte at han var glad nok i henne til å få barn med henne, men ikke glad nok i henne til å gifte seg. Selvsagt forlot hun ham da. Han stod igjen som et spørsmålstegn. 

Dessverre ikke uvanlig...det er nok en del menn som trives i forhold hvor de ikke egentlig elsker dama, og er fornøyd nok til å bli værende siden forholdet gir ham såpass mye uansett. Og skulle det dukke opp "den rette" dama, så er han i det minste ikke gift og kan enkelt bare gå.

Husker den tråden om hun som ville gifte seg og han ikke ville, men han ville ikke forklare seg. Hun satte til slutt hardt mot hardt, og da kom jo bomba: han ville ikke gifte seg fordi han "hadde ikke de rette følelsene" for henne. Derfor hadde han nølt med å si sannheten, for ironisk nok ville han jo likevel ikke at hun skulle gå ifra ham...

Dessverre er det nok mye i uttrykket "at han ikke vil gifte seg betyr bare at han vil ikke gifte seg med deg" når menn ikke vil inngå ekteskap. For la meg gjette, TS: han har heller ikke vært noen pådriver for å lage en god samboerkontrakt for å sikre hverandre i fremtiden? Han har kanskje aldri nevnt noe om gjensidig testamente? De fleste som ønsker ekteskap gjør det ikke for å være "prinsesse for en dag", det er fordi de er klar over de juridiske forskjellene mellom samboende og gift. Men det er skremmende mange som ikke er klar over forskjellene og sitter i saksa når den ene blir syk eller dør. Kjenner noen som mistet sin samboer (hun døde brått). De hadde ikke barn sammen, så boligen deres måtte selges for han hadde ikke råd til å kjøpe ut arvingene hennes (hennes foreldre).

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Har lest flere steder at menn generelt ønsker forhold fordi det gjør dem lykkeligere, men kvinner er lykkeligst utenfor forhold. De vil ha en ekstra mamma, ikke en likeverdig partner å forplikte seg til…

Anonymkode: 76922...941

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, jeg har gitt deg opp. God bedring.

Anonymkode: 3692c...fd5

Tusen takk, jeg har det helt topp, men takk for omtanken 🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neppe, når han ikke har taklet det de siste 10 åra, og attpåtil ikke vært ærlig om det som et voksent menneske. 

Anonymkode: 76922...941

Ser jo ut som det går utmerket med mannen, men TS har et problem.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (1 time siden):

Hvis man skal ta TS bokstavelig så snakket hun om dette sist for ett år siden.

Nå sier hun bare at de "vi vil forskjellige ting" og regner med at han kan forstå at det handler om en samtale for et år siden. Hun har gått og ventet på at han skal fri.

Jeg håper for hans skyld at det blir slutt. Han forstår hva hun sier, men han er kansje uenig. En reell samtale kunne ryddet opp i det, men nei. TS er for stolt. 

Ja her er det NM i dårlig kommunikasjon fra hennes side.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 13.43):

Vi skulle på samme campingplass hvert år og nesten hver helg vår, sommer og høst 

Han drakk øl og sosialiserte seg med andre likesinnede, jeg sprang rundt som barnepasser, hushjelp og kokke. Følte meg som en slave. Det var en "død" campingplass, ihvertfall for barna, men han var steil og skulle dit. Tenkte bare på seg selv

Jeg hadde latt mannen dra på camping alene. Og så hadde jeg tatt med barna på en ferie som vi hadde lyst på. Han kunne ha campet så mye han bare orket, men jeg hadde nektet å bli med. "Barna og jeg vil på x ferie. Vil du være med eller vil du på campingen alene?"

Anonymkode: c17ab...25e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde latt mannen dra på camping alene. Og så hadde jeg tatt med barna på en ferie som vi hadde lyst på. Han kunne ha campet så mye han bare orket, men jeg hadde nektet å bli med. "Barna og jeg vil på x ferie. Vil du være med eller vil du på campingen alene?"

Anonymkode: c17ab...25e

Prøvde, var tidlig ute og sa: i år kan vi vel reise en annen plass eller reise til syden eller noe. Han ble pottesur og da mener jeg SUR. Helt umulig å leve med, surska gikk utover hele familien og da ga jeg til slutt etter. 

Det verste er likevel at han mente camping var livet hans og viktigere enn familien. Tok jeg det fra han, så ødela jeg livet hans. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (1 time siden):

Nei, hun har gitt ettertrykkelig ønske fra start for hvor viktig det er for henne, det er ikke til å misforstå en gang.  Det han har sa var at HAN trengte tid, og ikke var klar. Hun var glad nok i han til å gi han tid, nor som er forståelig, da mange ikke er klar sånn med én gang.

Men 10 år(!!). 

Nøling er ikke et tydelig svar nei. Voksne folk som er glad i hverandre bruker ord, og han burde sagt at giftemål ikke var for han med en forklaring på hvorfor (om det så er at han ikke orker styret, ikke liker henne godt nok, ikke bryr seg om hennes behov eller hva nå enn grunnen var). kanskje kunne de kommet frem til et kompromiss, men det tar to å komme frem til et. Det er ikke TS sitt ansvar alene.

Vel, nå får jo begge det som de vil da. Han slipper å gifte og hun slipper å være samboer.

Men jeg tror nok egentlig dette er TS sin passiv-aggressive måte å presse frem et frieri på. Vi får se om det virker.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vel, nå får jo begge det som de vil da. Han slipper å gifte og hun slipper å være samboer.

Men jeg tror nok egentlig dette er TS sin passiv-aggressive måte å presse frem et frieri på. Vi får se om det virker.

11 år er drygt. 

Ren teknisk så er det grunnen til at man gifter seg, FØR man flytter sammen, det gjør det så mye enklere. Det er sånn kvinner bør gjøre det for å sikre at de blir gift før man flytter i felles bolig. 

• Liker 2
Skrevet

TS har ikke uttalt om de har felles barn....

Skrevet
Egenskap skrev (8 minutter siden):

11 år er drygt. 

Ren teknisk så er det grunnen til at man gifter seg, FØR man flytter sammen, det gjør det så mye enklere. Det er sånn kvinner bør gjøre det for å sikre at de blir gift før man flytter i felles bolig. 

Alle burde bo sammen før de gifter seg. Det er noe helt annet å være på date med noen og å bo sammen 24/7. Par burde snakke sammen om forventingar og intensjoner tidlig i forholdet (som TS gjorde) slik at man ikke bruker tid på et forhold her man ikke vil det samme. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
norw skrev (På 23.7.2025 den 0.59):

Hvorfor dette behovet for å gifte seg om forholdet fungerer fint? Juridiske årsaker, er det press fra omgivelsene...? 

Hvorfor dette behovet for absolutt å ikke gifte seg om forholdet fungerer fint?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
petterm skrev (På 23.7.2025 den 6.08):

Sier han noe om hvorfor han ikke er klar til å gifte seg? Er han redd for å forplikte seg? Er han motstander av store fester? Synes han det blir for kostbart?

Å gifte seg er gratis. Man er ikke pålagt å bruke flere tusen på bryllupsfest

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...