Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg som skrev innlegget om fasade er kvinne. Så da har jeg dårlig kvinnesyn ?

Og jeg ble gift for å bli skilt. 

Anonymkode: 2b129...596

Å være kvinne hindrer deg åpenbart ikke fra å ha dårlig kvinnesyn.

Anonymkode: d142f...111

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 0.49):

Jeg har informert samboer at jeg ønsker å avslutte forholdet, og han er veldig overrasket og sjokkert. Da vi startet sammen, så sa jeg at jeg ønsket giftemål etter hvert, og at dette var viktig. Jeg sa at jeg anså samboerskap som en mellomstasjon, og at jeg har gått inn i et flere års samboerskap som kompromiss med ham. Men at jeg ønsket å gifte meg etter hvert.

Det har gått ti år. Vi har hatt samtale om giftemål flere ganger, og hver gang ba han meg om å vente fordi han ikke var klar enda. Jeg ventet tålmodig (burde ikke ha gjort det, ser jeg nå), men alt forblir det samme.

Sist jeg tok opp dette med ham, var i fjor. Da spurte jeg om han forsto hva jeg ønsket, og at jeg kun blir i samboerskapet mens det passer for meg, og avslutter hvis det ikke lenger er en aktuell samlivsform. Han sa ha forsto det.

Så har det gått ett år til. Fortsatt ingen tegn til at vi er nærmere giftemålet. Derfor valgte jeg å avslutte i dag. Skyldte ikke på ham, var ikke frekk, sa bare at vi ønsker forskjellige ting, og at det er bedre å gå hver til vårt.

Han virker overrasket og sjokkert, som om vi ikke hadde snakket om temaet flere ganger tidligere. Hvorfor er enkelte menn slik? 

Anonymkode: 500a4...541

Du har tatt utrolig viktig grep. 

I seg selv kan jeg undres samholdet dere har hatt over lang tid, og på hvilken måte kjærlighetserklæringer som har blitt uttrykk ovenfor hverandre. Det er spenstig når han virker overrasket og sjokkert. Det som er åpenbart er at for disse type menn som ikke forstår om ekteskap eller tar sikte om å gifte seg, er at de har behov for å få en touch fra andre kulturer og land, hvordan de viser sin kjærlighet til kvinnen han bor og lever med. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 7.29):

Du skjønner ikke hvorfor han er overrasket??? Dette er en mann som du elsker og vil gifte deg med, dele resten av livet ditt med. Så går du bare fordi han ikke vil skrive under på et papir?? Da kan samlivet umulig ha fungert optimalt i utgangspunktet. Hvor lenge ville et slikt ekteskap vart når du bare går på den måten? Huff, jeg synes synd på denne mannen jeg altså. Hadde ikke skjønt en dritt selv.

Anonymkode: 2cb55...bd1

For oss som ikke bryr oss om ekteskap så er det kun et papir. Men han lurte henne.

Anonymkode: 03029...8c5

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For oss som ikke bryr oss om ekteskap så er det kun et papir. Men han lurte henne.

Kan understreke at ekteskap ikke er kun papir, det langt bedre vilkår å være gift selv økonomisk. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (På 23.7.2025 den 7.46):

Det er bare mulig at en av de får sitt ønske innfridd. Han vil være samboer og hun gift. Ingen av de bør være utro mot egne ønsker og behov. Hvorfor mener du at bare hun skal få sitt ønske innfridd?

Men han skulle ikke lurt henne. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du avslutter et forhold for noe som du snakket om for et år siden, og du ikke oppgir årsak, så er det ikke rart han blir overrasket.

Var det viktigst for deg å få det juridiske på plass, det religiøse, eller er det drømmen om et stort hvitt bryllup? 

Jeg har vært gift, kan gjøre det igjen, men da blir det ikke en stor fest. Det er en fest mest for alle andre. En tur til rådhuset og signere papirer er nok, og så er det bedre å bruke både tid og penger på en reise eller noe annet.

Anonymkode: ec6ad...76f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 0.49):

Jeg har informert samboer at jeg ønsker å avslutte forholdet, og han er veldig overrasket og sjokkert. Da vi startet sammen, så sa jeg at jeg ønsket giftemål etter hvert, og at dette var viktig. Jeg sa at jeg anså samboerskap som en mellomstasjon, og at jeg har gått inn i et flere års samboerskap som kompromiss med ham. Men at jeg ønsket å gifte meg etter hvert.

Det har gått ti år. Vi har hatt samtale om giftemål flere ganger, og hver gang ba han meg om å vente fordi han ikke var klar enda. Jeg ventet tålmodig (burde ikke ha gjort det, ser jeg nå), men alt forblir det samme.

Sist jeg tok opp dette med ham, var i fjor. Da spurte jeg om han forsto hva jeg ønsket, og at jeg kun blir i samboerskapet mens det passer for meg, og avslutter hvis det ikke lenger er en aktuell samlivsform. Han sa ha forsto det.

Så har det gått ett år til. Fortsatt ingen tegn til at vi er nærmere giftemålet. Derfor valgte jeg å avslutte i dag. Skyldte ikke på ham, var ikke frekk, sa bare at vi ønsker forskjellige ting, og at det er bedre å gå hver til vårt.

Han virker overrasket og sjokkert, som om vi ikke hadde snakket om temaet flere ganger tidligere. Hvorfor er enkelte menn slik? 

Anonymkode: 500a4...541

Om han har holdt deg på gress så lenge så er det fordet han egentlig ikke vil gifte seg med deg men ser etter noe bedre

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du avslutter et forhold for noe som du snakket om for et år siden, og du ikke oppgir årsak, så er det ikke rart han blir overrasket.

Anonymkode: ec6ad...76f

Hun skriver i HI at hun sa det fra starten, og tok det opp med han flere ganger, sist for et år siden, før nylig igjen.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dramaqueens er prinsesser. De lager oppstandelse om de ikke får det som de vil...Egner seg ikke i forhold. Kun sex.

Anonymkode: 9749e...dfa

Det er mannen som er dramaprins og ikke takler at han ikke fikk fortsette forholdet uten å gifte seg. 

Anonymkode: c0e5f...472

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er mannen som er dramaprins og ikke takler at han ikke fikk fortsette forholdet uten å gifte seg. 

Anonymkode: c0e5f...472

Det står bare at han var overrasket, ikke at han ikke takler det.

Han takler det nok helt fint.

Anonymkode: 80209...24d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det står bare at han var overrasket, ikke at han ikke takler det.

Han takler det nok helt fint.

Neppe, når han ikke har taklet det de siste 10 åra, og attpåtil ikke vært ærlig om det som et voksent menneske. 

Anonymkode: 76922...941

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neppe, når han ikke har taklet det de siste 10 åra, og attpåtil ikke vært ærlig om det som et voksent menneske. 

Anonymkode: 76922...941

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Det er først nå TS har satt hardt mot hardt og ment det. Hun har jo ikke ment det før (og jeg tviler faktisk litt på at hun mener det nå også, hun prøver nok bare å tvinge frem et frieri.)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Egenskap skrev (1 time siden):

Du har tatt utrolig viktig grep. 

I seg selv kan jeg undres samholdet dere har hatt over lang tid, og på hvilken måte kjærlighetserklæringer som har blitt uttrykk ovenfor hverandre. Det er spenstig når han virker overrasket og sjokkert. Det som er åpenbart er at for disse type menn som ikke forstår om ekteskap eller tar sikte om å gifte seg, er at de har behov for å få en touch fra andre kulturer og land, hvordan de viser sin kjærlighet til kvinnen han bor og lever med. 

Norge er verdens beste land å bo i fordi kvinner har det så bra her. Slutt med dette tullet om at utenlandske menn behandler kvinner bedre enn norske.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men han skulle ikke lurt henne. 

Han har ikke lurt henne. Hvor leser du det?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Exinferis skrev (På 23.7.2025 den 10.31):

At han ikke tok forholdet seriøst er iallefall noe av det dummeste jeg har hørt.

Alle liker å kaste bort 10 år av deres liv på noe useriøst? Ærlig talt.

Det finnes menn (sikkert damer også) som er sammen med noen mange år mens de venter på at den rette eller at noen andre skal dukke opp. Jeg har opplevd dette. Og jeg vet at andre har opplevd det. Håper jo at det ikke er normalen, men det skjer.

Det finnes et utrykk som heter. "Du har Mr. Right. Og du har Mr. Right now."

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Det er først nå TS har satt hardt mot hardt og ment det. Hun har jo ikke ment det før (og jeg tviler faktisk litt på at hun mener det nå også, hun prøver nok bare å tvinge frem et frieri.)

. Man ytrer ikke ønske om å gifte seg uten å mene det, og nå har det nok gått så langt at hun går. Derav ‘’sjokket’’ fra mannens side, som ikke klarer å forstå direkte kommunikasjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
anonymLala skrev (1 minutt siden):

. Man ytrer ikke ønske om å gifte seg uten å mene det, og nå har det nok gått så langt at hun går. Derav ‘’sjokket’’ fra mannens side, som ikke klarer å forstå direkte kommunikasjon. 

Hvis man skal ta TS bokstavelig så snakket hun om dette sist for ett år siden.

Nå sier hun bare at de "vi vil forskjellige ting" og regner med at han kan forstå at det handler om en samtale for et år siden. Hun har gått og ventet på at han skal fri.

Jeg håper for hans skyld at det blir slutt. Han forstår hva hun sier, men han er kansje uenig. En reell samtale kunne ryddet opp i det, men nei. TS er for stolt. 

• Liker 1
Skrevet
Isambard skrev (12 minutter siden):

Hvis man skal ta TS bokstavelig så snakket hun om dette sist for ett år siden.

Nå sier hun bare at de "vi vil forskjellige ting" og regner med at han kan forstå at det handler om en samtale for et år siden. Hun har gått og ventet på at han skal fri.

Jeg håper for hans skyld at det blir slutt. Han forstår hva hun sier, men han er kansje uenig. En reell samtale kunne ryddet opp i det, men nei. TS er for stolt. 

Sist for et år siden ja, etter å gjentatte ganger initiert samtaler om det og ytret sitt behov over flere år (om du leser hva hun skriver er det snakk om fra start, og de har vært sammen i 10 år). Dette er både ekstrem tålmodighet og direkte kommunikasjon fra hennes side, og fullstendig ansvarsfraskrivelse fra hans. Skulle hun liksom tatt det opp månedlig for at han skulle forstå? Ukentlig? 

Dette er hvorfor noen menn blir overrasket når kvinner gjør det slutt. De ignorerer direkte kommunikasjon om ting som betyr noe for partneren sin.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (17 minutter siden):

Sist for et år siden ja, etter å gjentatte ganger initiert samtaler om det og ytret sitt behov over flere år (om du leser hva hun skriver er det snakk om fra start, og de har vært sammen i 10 år). Dette er både ekstrem tålmodighet og direkte kommunikasjon fra hennes side, og fullstendig ansvarsfraskrivelse fra hans. Skulle hun liksom tatt det opp månedlig for at han skulle forstå? Ukentlig? 

Dette er hvorfor noen menn blir overrasket når kvinner gjør det slutt. De ignorerer direkte kommunikasjon om ting som betyr noe for partneren sin.

Noen babler i vei om mye forskjellig som de kan tenke seg å gjøre, uten å mene så veldig mye med det. Starte bedrift, flytte til utlandet, få flere barn osv. Ettersom TS først nå, etter ti år, plutselig ser dette som en dealbreaker, så har hun vel ikke tatt det så alvorlig selv heller.

Hans nøling er uansett et ganske tydelig svar, synes du ikke? Hun burde jo tatt hintet før, kan man like godt si. Hun burde tatt det opp på en skikkelig måte og sagt at for meg er dette så viktig at jeg synes vi setter en dato eller så glemmer vi hele forholdet. 

Jeg tror ikke det er så mye kjærlighet i dette forholdet, verken fra TS sin side eller samboeren. Men ettersom TS har hatt utallige innlegg om dette, så tipper jeg ikke hun går nå heller.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (På 23.7.2025 den 13.16):

Ei venninne av meg hadde samboer og felles barn. Hun fridde til ham. Han svarte at han var glad nok i henne til å få barn med henne, men ikke glad nok i henne til å gifte seg. Selvsagt forlot hun ham da. Han stod igjen som et spørsmålstegn. 

Svarte han virkelig så ordrett som mulig akkurat dette?

Jeg er bare sjokkert.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...