Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kålrota skrev (11 minutter siden):

Men hvorfor skal det bare tas hensyn til hans ønsker? Ekteskap rommer definitivt mer enn bare en underskrift for mange. 

Det er bare mulig at en av de får sitt ønske innfridd. Han vil være samboer og hun gift. Ingen av de bør være utro mot egne ønsker og behov. Hvorfor mener du at bare hun skal få sitt ønske innfridd?

• Nyttig 1
Skrevet
Macro skrev (1 minutt siden):

Det må man nesten spørre mennen om. Evt så svarer du på det her, han trodde hun ville sette forholdet over bryllup til slutt.

Jeg tror han var lat og tok henne for gitt. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (6 timer siden):

Hvorfor dette behovet for å gifte seg om forholdet fungerer fint? Juridiske årsaker, er det press fra omgivelsene...? 

Det er forskjell på å være gift og å være samboer. Når man gifter seg gir man "beskjed" til verden at man skal være sammen resten av livet. Er man samboere er det mye løsere, ligger en usikkerhet i det, joda, vet mange sier det spiller ingen rolle, men tror de innerst inne ikke mener det.

Anonymkode: ca7b0...2aa

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skrev ikke at det bare skal tas hensyn den ene veien. Når samlivet fungerer og alt ligger til rette for at man skal dele resten av livet sammen, har det godt osv, hvorfor i all verden er den formaliteten viktigere? Hun har funnet mannen i sitt liv. 

Anonymkode: 2cb55...bd1

Det er jo det som er poenget, du ser på det som en formalitet. For TS er det en grunnleggende trygghet og et bevis på at forholdet ikke er flyktig. Det ene synspunktet er ikke bedre enn det andre, men det er verdier som kan gjøre det svært vanskelig å fortsette forholdet. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan du jammen spørre om.

Minner om min exit fra ekteskapet

I flere år sa jeg ved flere anledninger og barna sa ved flere anledninger: vi vil ikke reise på camping lenger. 

Siste diskusjon gikk slik:

Han sa: hvis jeg ikke får reise på camping, vil jeg skilles

Jeg: så camping er viktigere enn familien din

Han: ja

Jeg: da vil jeg skilles

Vi er nå separert og jeg ser fram til å bli skilt

Det rare er at jeg tok han ordet med en gang, men han hadde ikke hørt en damn shit av det jeg hadde sagt eller barna hadde sagt i flere år.

Så for han kom det jævlig brått på og påstod at han ikke skjønte hvorfor jeg ville skilles. Totalt blåst 

Og, ja det var en liten bagatell å bli skilt for, men det var nok for meg etter år med neglekt fra han.

Anonymkode: 2b129...596

Hvorfor var du sammen med en som var "totalt blåst" i flere år og fikk barn med han?

Jeg slutter aldri å overraske meg over kvinner som velger mannen i sitt liv, får barn med han, og så får de et innfall om å skille seg etter ørten år fordi man er uenig om én ting. Og da viser det jo seg at han har vært et nek hele veien må vite...

Er dere helt blinde og døve i alle disse årene?

Anonymkode: d0f43...0b8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (1 time siden):

Det jeg ikke forstår er at man sier:"mmmm det kan vi sikkert gjøre en gang" om de store tingene om man vet at man ikke vil det samme. Han trodde at han kunne somle seg gjennom hele deres samliv. Han var den eneste som visste at de ville ulike ting og som kunne gjort noe tidligere. 

Er du synsk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du synsk?

Jeg kan lese? 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da en helt vanlig  grunn til  brudd.

Min bror nekter å gifte seg på ny. For hver dame blir det brudd 2 til 3 år inn i forholdet når de innser at han ikke kommer til å endre mening. Nå er han på 4 dame, så går se hvor lenge det holder

Anonymkode: f3471...ff3

Hvorfor skjønner ikke disse damene at han ikke vil gifte seg, og lar det skure og gå? Eller har hver og en en plan om at akkurat HUN skal omvende ham? Det kan nesten virke sånn, all den tid noen lar det gå på åresvis før de finner ut at nei, løpet er kjørt, jeg får ikke omvendt denne dusten, og JEG FORTJENER å gifte meg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Jeg kan lese? 

Så da vet du akkurat hva han tenkte i alle disse årene? Wow!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så da vet du akkurat hva han tenkte i alle disse årene? Wow!

Jeg vet. Men det var ikke tankene, men ordene og handlingene hans som avgjorde. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor var du sammen med en som var "totalt blåst" i flere år og fikk barn med han?

Jeg slutter aldri å overraske meg over kvinner som velger mannen i sitt liv, får barn med han, og så får de et innfall om å skille seg etter ørten år fordi man er uenig om én ting. Og da viser det jo seg at han har vært et nek hele veien må vite...

Er dere helt blinde og døve i alle disse årene?

Selvfølgelig er det ikke et innfall. Mange menn viser ikke sitt sanne jeg før barna kommer. Og når de først er kommet prøver man så godt man kan, så lenge man kan, for barnas skyld. Men alt dette vet du jo, det er av en eller annen grunn vanlig å skylde på kvinnen når menn oppfører seg som drittsekker gjennom et helt samliv. 

Anonymkode: 8d05a...1ef

• Liker 5
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skjønner ikke hvorfor han er overrasket??? Dette er en mann som du elsker og vil gifte deg med, dele resten av livet ditt med. Så går du bare fordi han ikke vil skrive under på et papir?? 

Det er vel like sant motsatt, han er villig til å la samlivet gå fordi han ikke vil undertegne et papir.

Anonymkode: c0e5f...472

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skjønner ikke disse damene at han ikke vil gifte seg, og lar det skure og gå? Eller har hver og en en plan om at akkurat HUN skal omvende ham? Det kan nesten virke sånn, all den tid noen lar det gå på åresvis før de finner ut at nei, løpet er kjørt, jeg får ikke omvendt denne dusten, og JEG FORTJENER å gifte meg.

Fordi han ikke kommuniserer det. Hun skulle ikke omvende han - han sa ikke at han ikke ville gifte seg. Det er ikke rart at hun vil finne  en som vil det samme som henne. Mannen i historien din er jo fullstendig passiv. 

• Liker 6
Skrevet

Så lenge menn har det greit i forholdet, tror de at dama også har det, til tross for at hun gir uttrykk for noe annet. Hvis han ikke viser vilje til forandring etter den første alvorlige samtalen, kommer han sannsynligvis ikke til å gjøre det senere heller. 

Når det er sagt, er det mange kvinner som prøver å forandre en mann fra den hun falt for, til sånn hun mener drømmemannen skal være. Til og med de tingene hun falt for i utgangspunktet, kan hun prøve å forandre fordi hun etter hvert innser at det ikke passer med hennes fremtidsvisjoner. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig er det ikke et innfall. Mange menn viser ikke sitt sanne jeg før barna kommer. Og når de først er kommet prøver man så godt man kan, så lenge man kan, for barnas skyld. Men alt dette vet du jo, det er av en eller annen grunn vanlig å skylde på kvinnen når menn oppfører seg som drittsekker gjennom et helt samliv. 

Da må kvinnen få ut fingern og gå når "mannen er en drittsekk gjennom et helt samliv"

Jeg skjønner ikke at dette er vanskelig i det hele tatt.

Det er ikke å skylde på kvinnen, slutt med denne offermentaliteten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel like sant motsatt, han er villig til å la samlivet gå fordi han ikke vil undertegne et papir.

Anonymkode: c0e5f...472

Nå er det faktisk HUN som går. Hun lurer på hvorfor han er overrasket…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må kvinnen få ut fingern og gå når "mannen er en drittsekk gjennom et helt samliv"

Jeg skjønner ikke at dette er vanskelig i det hele tatt.

Det er ikke å skylde på kvinnen, slutt med denne offermentaliteten.

Det blir vanskelig når han later som han er en fantastisk fyr frem til barn er født. Det er selvfølgelig å skylde på kvinnen når hun får påpakk for at mannen er en dritt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi er i midten av førtiårene. Nå vil plutselig hun gifte seg. Jeg ser ikke poenget nå. Tviler på at hun gjør det slutt pga kun DET. Blir overrasket om hun gjør det. 

Anonymkode: f3564...4c8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (10 minutter siden):

Fordi han ikke kommuniserer det. Hun skulle ikke omvende han - han sa ikke at han ikke ville gifte seg. Det er ikke rart at hun vil finne  en som vil det samme som henne. Mannen i historien din er jo fullstendig passiv. 

Nå rører du fælt. Leste du innlegget jeg svarte på? Denne broren var da helt motsatt av passiv, og gjorde det klart at han ikke vil gifte seg. 

Du må lese bedre og gjette mindre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TI år... 😕

Anonymkode: 0767e...178

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...