AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Leser bøker og greier. Kanskje jeg legger for mye i det, men får inntrykk av at en person prøver ut ulikt innhold fra disse kildene, som å ignorere spørsmål for å heve seg over oss andre, ikke beklage, bare forsvinne i en telefonsamtale mens man snakker, ikke være for tilgjengelig selv om det er en arbeidsledig person med få nære venner og plenty med fritid. Dette fungerer ikke så bra og vi andre snakker om hvor håpløst vedkommende oppfører seg. Er dette bare dårlig oppførsel, eller kan det være at vedkommende prøver å posisjonere seg litt ved å prøve ut ulike teknikker? Anonymkode: ad720...42f
Capazitet Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Oppførselen og at hun tester ut selvhjelp trenger ikke nødvendigvis å ha noen sammenheng. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli Jeg tenker du kunne hatt godt av litt selvutvikling selv. Ikke bare lufter du dette på KG, men du skriver regelrett at dere baksnakker vedkommende. Hvis du har problemer med måten de er, så spør da vel! Anonymkode: 1cc6b...354 7
AnonymBruker Skrevet 23. juli #4 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg tenker du kunne hatt godt av litt selvutvikling selv. Ikke bare lufter du dette på KG, men du skriver regelrett at dere baksnakker vedkommende. Hvis du har problemer med måten de er, så spør da vel! Anonymkode: 1cc6b...354 Ditto 😘 Anonymkode: ad720...42f
AnonymBruker Skrevet 23. juli #5 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ditto 😘 Anonymkode: ad720...42f Takk for at du understreker poenget mitt. Anonymkode: 1cc6b...354 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #6 Skrevet 23. juli En klassisk selvutviklingsgjøk er med på Netflix is love blind, Sverige, sesong 2. Han kommer ikke helt fram før paret flytter ilag, med sine syke livsoppfatninger Anonymkode: 03e81...39e
Helene1982 Skrevet 23. juli #7 Skrevet 23. juli Jeg er skeptisk til selvhjelp generelt og selvrealiserende folk som blir som et sektmedlem når de hører noe som resonerer med dem. Jeg tipper at det er 90% søppel og at det er 10% kvalitet i denne typen litterarur, Og at det er gjerne er bøker som er skrevet av folk med kompetanse ( ikke selvopplevd eller bloggere) og som er mer spisset som er bra. ikke "hvordan bli ditt beste selv" 2 1
Knirke Skrevet 23. juli #8 Skrevet 23. juli Hun er på søken etter måter å forbedre livet sitt på. Kanskje dere andre «venninnene» skulle forsøke å støtte henne fremfor å baksnakke? 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli #9 Skrevet 23. juli Jeg tenker at selvutviklingsfolket har du tendens til å bli veldig selvopptatte/pasientaktige for seg selv. Det skjer noe ....rart når vestlig individualisme i kombinasjon med historieløshet vender blikket innover, det har lett for å bli mye meg, meg og meg. Anonymkode: c6ea2...81e 1 2
Helene1982 Skrevet 23. juli #10 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker at selvutviklingsfolket har du tendens til å bli veldig selvopptatte/pasientaktige for seg selv. Det skjer noe ....rart når vestlig individualisme i kombinasjon med historieløshet vender blikket innover, det har lett for å bli mye meg, meg og meg. Anonymkode: c6ea2...81e Jeg er skeptisk til at mange tilbyr helsehjelp de ikke har kompetanse på, basert på egne erfaringer og egne tolkninger av følelser. Jeg har sett at mange gir råd om hjernehelse og omtaler seg selv som dr, når de har doktorgrad i noe helt annet eller er fysioterapeut eller tannlege. Terapeut og coach er heller ikke det samme som psykolog/psykiater. 1 1
Helene1982 Skrevet 23. juli #11 Skrevet 23. juli Mitt andre tips om selvhjelp er: Har de som gir råd en day job? som ikke er influenser, nepo eller dj? Det er ikke relevant om de har god helse om jobben deres er å trene og å ekspimentere med å spise rar mat eller ikke spise.
AnonymBruker Skrevet 23. juli #12 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Leser bøker og greier. Kanskje jeg legger for mye i det, men får inntrykk av at en person prøver ut ulikt innhold fra disse kildene, som å ignorere spørsmål for å heve seg over oss andre, ikke beklage, bare forsvinne i en telefonsamtale mens man snakker, ikke være for tilgjengelig selv om det er en arbeidsledig person med få nære venner og plenty med fritid. Dette fungerer ikke så bra og vi andre snakker om hvor håpløst vedkommende oppfører seg. Er dette bare dårlig oppførsel, eller kan det være at vedkommende prøver å posisjonere seg litt ved å prøve ut ulike teknikker? Anonymkode: ad720...42f Når ble det feil å lese bøker for å utvikle seg? Og når i all verden måtte man være tilgjengelig for andre bare fordi man har mye fritid? For meg høres det ut som en helt normal person... Det du reagerer på derimot er helt fjernt å reagere på. Det er absolutt ikke noe som helst håpløst med oppførselen du beskriver for vedkommende, det som er håpløst er hva du/dere forventer. Anonymkode: 3c3b6...224 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå