Gå til innhold

Dere som har isbitmaskin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type har du og er du fornøyd? Varer isbiter lenge eller smelter de fort? Og blir isbiter hvite eller klare/blanke?

Vil du anbefale den og hva betalte du for den du har?

Anonymkode: 81b03...441

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menuett fra jula, hatt gammel og ny modell. Ny modell er bare drit. Ville ikke kjøpt isbit maskin fra jula. 
lager dårlig isbiter hvor isbitene smelter veldig fort :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvilken type har du og er du fornøyd? Varer isbiter lenge eller smelter de fort? Og blir isbiter hvite eller klare/blanke?

Isbiter blir klare/blanke hvis du koker vannet før det fryses.

Anonymkode: 8b37b...bd1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fra Biltema, ikke den de har nå, men tidligere versjon. 

Slår vi den av når vi legger oss og den er full, er det litt småbiter igjen når vi står opp. Så den bruker i hvert fall seks timer på å smelte hvis den er full. 

Tror vi ga 700 eller 800 for noen år siden og jeg ville kjøpt akkurat den samme igjen. 

Anonymkode: 95a28...d2f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vi har fra Biltema, ikke den de har nå, men tidligere versjon. 

Slår vi den av når vi legger oss og den er full, er det litt småbiter igjen når vi står opp. Så den bruker i hvert fall seks timer på å smelte hvis den er full. 

Tror vi ga 700 eller 800 for noen år siden og jeg ville kjøpt akkurat den samme igjen. 

Anonymkode: 95a28...d2f

Lager den isbiter med hull i eller er de helt tette og kompakte?

Hi

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lager den isbiter med hull i eller er de helt tette og kompakte?

Hi

Har aldri sett en isbitmaskin som lager kompakte isbiter.

Anonymkode: 32fc7...65b

Skrevet

Jeg har isbitmaskin. F&B fra Elkjøp. Den lager firkanta isbiter, klare i fargen og uten hull. Isbitene holder overraskende lenge. 

Koster en god del mer å få klare isbiter uten hull i midten, men de ser best ut i drinker. 
Veldig fornøyd. Ser at den er på tilbud nå til 1988kr. Det er 500kr lavere enn normalt 
https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kjokkenapparater/isbitmaskin/fb-isbitmaskin-solv/637683?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO - Shopping - AO - SDA - Home%2C cleaning and kitchen - Branded - LIA&utm_id=16502338794&gad_source=1&gad_campaignid=16502338794&gbraid=0AAAAAD-SSgS8YpO0Nz6svA7igfa7gA6O_&gclid=Cj0KCQjws4fEBhD-ARIsACC3d29DbW9LOGUsb7jsx2u_Cxz96L5W36jPcBKWr223hD6W7Vmu12VQqysaAnxvEALw_wcB

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt en del fra jula, de bruker å vare i ca to år før de tar kvelden. Bruker de året rundt, så de varer ikke så lenge, men de står på året rundt. Har brukt å kjøpe de når de er på tilbud. Nå ble vi lei jula maskinene så kjøpte en de hadde på obs i fjor, får se hvor lenge den varer 😄

Anonymkode: 0f832...271

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (7 timer siden):

Jeg har isbitmaskin. F&B fra Elkjøp. Den lager firkanta isbiter, klare i fargen og uten hull. Isbitene holder overraskende lenge. 

Koster en god del mer å få klare isbiter uten hull i midten, men de ser best ut i drinker. 
Veldig fornøyd. Ser at den er på tilbud nå til 1988kr. Det er 500kr lavere enn normalt 
https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kjokkenapparater/isbitmaskin/fb-isbitmaskin-solv/637683?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO - Shopping - AO - SDA - Home%2C cleaning and kitchen - Branded - LIA&utm_id=16502338794&gad_source=1&gad_campaignid=16502338794&gbraid=0AAAAAD-SSgS8YpO0Nz6svA7igfa7gA6O_&gclid=Cj0KCQjws4fEBhD-ARIsACC3d29DbW9LOGUsb7jsx2u_Cxz96L5W36jPcBKWr223hD6W7Vmu12VQqysaAnxvEALw_wcB

Ser ut som denne er lettere å rengjøre?

Gjest Linneah2013
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 0.05):

Hadde fra Jula, Menuett tror jeg den het, funket veldig fint, isbitene smeltet ganske fort, men det er fordi de er små, det har ingenting med maskinen å gjøre at de smelter fort. Jeg kastet den fordi jeg ikke klarte å vaske den helt ren helt bakerst, var noen svarte flekker der det var vanskelig å komme til, hadde maskinen i noen år.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fra Jula, Menuett sin.

De lager både store og små isbiter, man kan velge. De store smelter ikke så fort, til og med i denne varmen som er nå.

Min har holdt noen år til tross for at den brukes mye, så er nok litt ulike erfaringer med den. 

Strever heller ikke med å vaske den, men jeg heller av alt vann og vasker over hver andre dag. Skifter også ut vannet hver dag.

Anonymkode: 5880f...0e4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser ut som denne er lettere å rengjøre?

Tja, børster den lett med en oppvaskkost med mildt eddikvann. Når jeg føler  for det kjører jeg den en runde med kaffetrakterrens (den blå). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har kjøpt en del fra jula, de bruker å vare i ca to år før de tar kvelden. Bruker de året rundt, så de varer ikke så lenge, men de står på året rundt. Har brukt å kjøpe de når de er på tilbud. Nå ble vi lei jula maskinene så kjøpte en de hadde på obs i fjor, får se hvor lenge den varer 😄

Ikke rart verden drukner i søppel :( 

Anonymkode: 36bab...c60

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...