AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Er det bare meg eller er det mindre rusmisbrukere og tiggere i Oslo Sentrum? Var i fjor sommer at jeg så en som tigget utenfor Louis Vuitton, og synes igrunnen at det var litt flaut at turister i byen fikk se det i paradegaten og ved alle de fine butikkene. Det er vel ikke akkurat slikt turistene vil se i et av verdens rikeste land. Hva tenker dere? Merker dere noe forskjell? Anonymkode: b95f1...560
AnonymBruker Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Hvorfor skal turister bli flaue? Når skal folk slutte med å påstå at Norge er verdens rikeste land? Det er masse tiggere på Oslo S, utenfor gunerius og nederst i Karl Johan. De tar t-banen for å tigge der. Anonymkode: 2ff9f...a8b 5 2
Gjest Floriamint Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det bare meg eller er det mindre rusmisbrukere og tiggere i Oslo Sentrum? Var i fjor sommer at jeg så en som tigget utenfor Louis Vuitton, og synes igrunnen at det var litt flaut at turister i byen fikk se det i paradegaten og ved alle de fine butikkene. Det er vel ikke akkurat slikt turistene vil se i et av verdens rikeste land. Hva tenker dere? Merker dere noe forskjell? Anonymkode: b95f1...560 Bare fint de får se alle sider av Norge. Stakkars folk håper de heller får litt av de som går forbi❤️😢
TuriSkogen Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli Hvorfor er det noe vi eller andre skal bli flaue for? Det finnes tiggere i alle land i hele verden. Og Norge er langt i fra verdens rikeste land. Vi er riktignok et av de dyreste, men det er noe annet. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli De er da like store som de alltid har vært? Anonymkode: 43926...c74 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #6 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Når skal folk slutte med å påstå at Norge er verdens rikeste land? Vi er vel på pallen Anonymkode: 6c0f7...449
Helene1982 Skrevet 22. juli #7 Skrevet 22. juli Rusmisbrukere og tiggere i Oslo er to ulike ting som regel. De fleste tiggere er reisende, ofte fra Romania, mens rusmisbrukere ofte selger =oslo. Jeg tror mange er varme om dagen og søker skygge, men ellers tror jeg det er som normalt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #8 Skrevet 22. juli I drammen har rumenerene ferie fra tiggingen. Og alle forsvinner sammtidig 😄 Anonymkode: a216a...c55 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #9 Skrevet 22. juli Jeg har ingenting imot å se tiggere og rusavhengige i byen. De skader ingen. Det som irriterer meg derimot er disse såkalte svenske kriminelle gjengene som raner folk. Anonymkode: 3565e...89f 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #10 Skrevet 22. juli Ser masser av rusmisbrukere i Oslo. Aldri sett så mange som i sommer. Jeg synes synd på dem. Synes vi bør prioritere å hjem dem, som er våre egne, før asylsøkerne Anonymkode: 23f2d...fee
AnonymBruker Skrevet 22. juli #11 Skrevet 22. juli Det er fortsatt mange rusmisbruker i Brugata utenfor Gunerius. Tiggere sitter ofte utenfor butikker, men jeg er enig det har blitt mindre av de de siste årene. Anonymkode: c1a4e...457 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #12 Skrevet 23. juli Jeg fatter ikke at politiet ikke får bukt med miljøet utenfor Gunerius, det er jo de samme som står der hver bidige dag, og de selger narkotika åpenlyst. De burde sittet i fengsel, der burde det være mulig å avruse dem. Sånn det er nå skaper de kaos og kvalm på matbutikken, kiosken osv. hele tiden. Det er ikke trivelig å jobbe i området. Tigging burde også vært forbudt, da hadde alle rumenerne reist hjem (eller til et annet land). Byen vår hadde vært SÅ mye tryggere og hyggeligere da. Anonymkode: a36e5...8e9 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli #13 Skrevet 23. juli Fortsatt mange rusmisbrukere i Oslo. Tiggerne fra Romania har ferie. Men antallet har gått ned de senere årene. Da folk gir mindre enn før. Så da har tiggerne begynt å gjøre mer som de gjør i andre europeiske storbyer. Å stjele og svindle. Vil ikke folk gi dem penger så får de ta dem😀 Anonymkode: 200c6...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #14 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 23.20): Er det bare meg eller er det mindre rusmisbrukere og tiggere i Oslo Sentrum? Var i fjor sommer at jeg så en som tigget utenfor Louis Vuitton, og synes igrunnen at det var litt flaut at turister i byen fikk se det i paradegaten og ved alle de fine butikkene. Det er vel ikke akkurat slikt turistene vil se i et av verdens rikeste land. Hva tenker dere? Merker dere noe forskjell? Anonymkode: b95f1...560 Hilsen en som har vokst opp innenfor et trygt stakittgjerde med puter under armene og skyggelapper godt klistret fast. Anonymkode: d5370...c53 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #15 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fatter ikke at politiet ikke får bukt med miljøet utenfor Gunerius, det er jo de samme som står der hver bidige dag, og de selger narkotika åpenlyst. De burde sittet i fengsel, der burde det være mulig å avruse dem. Sånn det er nå skaper de kaos og kvalm på matbutikken, kiosken osv. hele tiden. Det er ikke trivelig å jobbe i området. Tigging burde også vært forbudt, da hadde alle rumenerne reist hjem (eller til et annet land). Byen vår hadde vært SÅ mye tryggere og hyggeligere da. Anonymkode: a36e5...8e9 Og ellers har du det bra med deg selv? Anonymkode: d5370...c53
AnonymBruker Skrevet 24. juli #16 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg fatter ikke at politiet ikke får bukt med miljøet utenfor Gunerius, det er jo de samme som står der hver bidige dag, og de selger narkotika åpenlyst. De burde sittet i fengsel, der burde det være mulig å avruse dem. Sånn det er nå skaper de kaos og kvalm på matbutikken, kiosken osv. hele tiden. Det er ikke trivelig å jobbe i området. Tigging burde også vært forbudt, da hadde alle rumenerne reist hjem (eller til et annet land). Byen vår hadde vært SÅ mye tryggere og hyggeligere da. Anonymkode: a36e5...8e9 Det er stoff bak murene også. Og i tillegg får rusmisbrukere andre ting av helse i fengsel. Så bare tull at folk blir fri bak murene for slike ting. Når de kommer ut er de hekta på det. Drar ut å tar samme dose de gjorde når de kommer ut. Da ofte dør. Jobbet i rusomsorg å vet. Dette er folk som trenger hjelp ikke straff. De dom selger stoff de kan gjerne få livstid de ødelegger så mange liv. Anonymkode: b5f0c...f65
AnonymBruker Skrevet 24. juli #17 Skrevet 24. juli Litt på sidelinja, men likevel noe relevant. Hva tenker dere andre om dette?: https://kirkensbymisjon.no/tilbud-akuttovernatting/#oslo https://www.nrk.no/stor-oslo/for-fa-sengeplasser-pa-akuttovernattingen-til-kirkens-bymisjon-1.16466742 Anonymkode: 17cff...8d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå