Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier- blir full grinings hver trilletur med mindre nurket sovner eller sover før vi går. Har greid å roe henne noen ganger, men tør foreløpig ikke gå særlig langt hjemmefra. Baby er riktignok kun 1 måned, så forventer egentlig ikke så mye enda. Men vi har ikke bil, og vogna blir et nødvendig onde fremover med helsestasjon, barselgruppe osv. På sistenevnte er det vel vanlig å trille tur som man sier, men hva om et av barna hyler hele veien? :P har anskaffet både bæresjal og bæresele som nødløsning skal sies, men ikke testet denne løsningen enda.

Er det noen som har tips til hvordan hjelpe baby å trives i vogna, ev om dette er noe som kan snu? Hører de som triller i vei fra barnet er nyfødt...

Anonymkode: 9f313...7f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min første stortrivdes i vogna omtrent fra dag en. Handler sikkert litt om hvordan type han var, men tror også det hadde noe å si at det var vinter, og mer lunt og trangt i vognbagen. 

Nr 2 var juni-bsrn, og ble 3-4 mnd før hun aksepterte vogna ordentlig. Brukte den hele veien, men hadde alltid med bæresele i kurven under, og den ble lenge brukt på hver tur. Hadde fokus på at hun ikke skulle mistrives for mye i vogna, og å unngå negative assosiasjoner. Og plutselig var det helt greit å sove der. 

Anonymkode: 2e1da...720

AnonymBruker
Skrevet

Min likte aldri bagdelen særlig godt. Bilstolen fungerte som regel bedre, men det løsnet ikke særlig før vi bytta til sittedelen ved ca 4,5 mnds alder. 

Ble ikke noe særlig til vognsover før 8-9 mnd, før den tid var det opp og se som var tingen. Frem til da var det stort sett tre lurer på 30 minutter, maks 45 på en god dag 🫠 Blid og fornøyd, bare veldig våken!

Anonymkode: 2c692...835

AnonymBruker
Skrevet

Mine to har ikke likt vogn før de var rundt tre måneder gamle. Før det var det bare bæresele som gjaldt omtrent, fikk dem sjelden til å sove dupp andre steder. Men så gikk det seg til av seg selv da de passerte tre måneder. Anbefaler virkelig bæretøy! Og man kan helt fint komme seg på helsestasjonen, barseltreff og alt mulig annet med babyen i bæresele. :) 

Anonymkode: f2f3e...c19

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Brukt bæretøy på 2 av 4 som hatet vogn. Kan "trille tur" med det og. 

Anonymkode: b70d4...c17

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min hatet også vogn. Vi har heller ikke bil, så bortsett fra turer i bæresele, var jeg helt stuck hjemme inntil vi byttet til sittedel (da var gutten 4 mnd gammel, mao veldig tidlig - men han var stor og kraftig). Da ble han fornøyd med en gang og vi kunne trille turer. 

Anonymkode: 0a8c7...91a

AnonymBruker
Skrevet

…og vil gjerne legge til at å ha kalesjen nede og en pute under hodet hjalp noen ganger da sønnen min kunne se ut. Det viste seg at han er svært nysgjerrig og hatet det da han ikke så ut av liggedelen. 

mtp søvn, så prøvde jeg til og med sleepytroll, men klarte ikke å lure han til å like vogn med hjelp av den heller. 

Anonymkode: 0a8c7...91a

Skrevet (endret)

Skjer det ute, inne eller begge deler? Er jo veldig varmt for tiden,  så kan det være varmen som spiller inn? 

Hvis det er varmen finnes det vifte en kan kjøpe til vognen.

Hvis ikke så ville jeg prøvd bæresele/bæresjal. Kan være lille trenger nærhet for å finne roen. 

Endret av Karmelia
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Som tittelen sier- blir full grinings hver trilletur med mindre nurket sovner eller sover før vi går. Har greid å roe henne noen ganger, men tør foreløpig ikke gå særlig langt hjemmefra. Baby er riktignok kun 1 måned, så forventer egentlig ikke så mye enda. Men vi har ikke bil, og vogna blir et nødvendig onde fremover med helsestasjon, barselgruppe osv. På sistenevnte er det vel vanlig å trille tur som man sier, men hva om et av barna hyler hele veien? :P har anskaffet både bæresjal og bæresele som nødløsning skal sies, men ikke testet denne løsningen enda.

Er det noen som har tips til hvordan hjelpe baby å trives i vogna, ev om dette er noe som kan snu? Hører de som triller i vei fra barnet er nyfødt...

Anonymkode: 9f313...7f1

Eldste fungerte ikke i vogn før han fikk sitte oppreist, men jeg hadde bil, så det gikk bra.

Nummer to og tre var lettere med vogn, men nummer tre trengte tilpasningstid. Korte turer i starten og lengre etter hvert. 

Anonymkode: 19ceb...4ff

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo varmt nå. Mulig derfor. Jeg brukte håndkle under baby på sommeren. Ikke så varmt som pledd. 

Rister vognen når du går? Er det nedover bakke etc. Kan hjelpe å skrå bunnen litt.

Anonymkode: ce0b1...dc9

• Liker 1
Skrevet

Storesøster hatet vogn, både våken og sovende de første 5 månedene. Begynte å kunne sove der da hun var 5 måneder, men å sitte der i våken tilstand kunne jeg først gjøre da jeg byttet til sportsdel da hun var 6 måneder. Lillesøster er 4 måneder og liker heller ikke vogna enda. Kan ligge der litt i våken tilstand, men maks 10 minutter. Hun sover enda ikke i vogna 😓

Babyer som ikke liker vogn liker ofte bæretøy. Jeg hadde ikke klart meg uten!

AnonymBruker
Skrevet

Min likte heller ikke vogn før han var gammel nok til sittedelen ved 6-7 mnd. vogna stod å støvet ned før det 😅 Brukte bæretøy!

Anonymkode: d4b9b...571

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...