AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Har fått feriepenger men så har sjefen kalt meg inn for arbeid mitt i ferien min så da lurer jeg på om noen vet hvordan det blir, har times lønn, lurer på når får jeg betalt den lønnen å hvordan blir det angående ferie lønnen min oppi dette? Anonymkode: bd6ac...ceb
AnonymBruker Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Du må kreve kompensasjon/nye feriedager. Viktigere spørsmål er: hvilken krise har oppstått på jobb som rettferdiggjør at sjefen beordrer på jobb en ansatt med timelønn? Anonymkode: f914b...0d5 17 10
AnonymBruker Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli Hvis du er beordret tilbake på jobb, skal jobben også dekke eventuelle kostnader du har for ferie som ikke du får benyttet og reiser hjem om du trenger dette. Det skal mye ril å kreve en ferie avbrutt Anonymkode: ec82e...7bd 7 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli Du har krav på tre uker sammenhengende ferie, så det kan bli dyrt for arbeidsgiver… Anonymkode: adb7a...75e 9 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli Har du timelønn får du betaling på den vanlige lønningsdagen, om det da ikke er så lite at de utbetaler det på neste vanlige lønn. Anonymkode: 78d4a...3be 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #6 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du må kreve kompensasjon/nye feriedager. Viktigere spørsmål er: hvilken krise har oppstått på jobb som rettferdiggjør at sjefen beordrer på jobb en ansatt med timelønn? Anonymkode: f914b...0d5 Mye jobb og for lite folk Anonymkode: bd6ac...ceb
AnonymBruker Skrevet 22. juli #7 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du har krav på tre uker sammenhengende ferie, så det kan bli dyrt for arbeidsgiver… Anonymkode: adb7a...75e Hvordan da dyrt? Har egentlig fått fire uker ferie men så måtte jeg inn igjen Anonymkode: bd6ac...ceb 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #8 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan da dyrt? Har egentlig fått fire uker ferie men så måtte jeg inn igjen Anonymkode: bd6ac...ceb Du må få igjen feriedagene dine. Og er det midt i ferien, slik at du ikke får tre uker sammenhengende, antar jeg de må gi deg ekstra feriedager slik at du får det. Anonymkode: adb7a...75e 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli #9 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må få igjen feriedagene dine. Og er det midt i ferien, slik at du ikke får tre uker sammenhengende, antar jeg de må gi deg ekstra feriedager slik at du får det. Anonymkode: adb7a...75e Ok Anonymkode: bd6ac...ceb
petterm Skrevet 22. juli #10 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du har krav på tre uker sammenhengende ferie, så det kan bli dyrt for arbeidsgiver… Anonymkode: adb7a...75e Det koster vel ikke arbeidsgiver noe i det hele tatt? Ts har rett på 3 uker sammenhengende ferie med 0 timer betaling. I og med at TS kun får timebetalt så risikerer TS færre timer fremover hvis hun ikke stiller opp. 6
Hedda-78 Skrevet 22. juli #11 Skrevet 22. juli Feriepengene dine blir ikke berørt. Feriepengene tjente du i løpet av fjoråret, men fikk dem utbetalt i år. At du må jobbe nå påvirker jo overhode ikke det du tjente i fjor. 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #12 Skrevet 22. juli Du har vel fått feriepenger. Og når du da får timebetalt for det du jobber får du betalt det du skal ha. Ferie er jo ulønnet. Men som andre sier har du krav på tre sammenhengende uker. Anonymkode: d732f...b49 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #13 Skrevet 22. juli Hør med fagforbundet ditt, TS, slik at alt blir gjort riktig i forhold til rettighetene dine. Anonymkode: 82e74...ee1 12
AnonymBruker Skrevet 22. juli #14 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan da dyrt? Har egentlig fått fire uker ferie men så måtte jeg inn igjen Anonymkode: bd6ac...ceb Hvis du var på reise så skal arbeidsgiver dekke alt du tapte og kostanden du har for å komme deg hjem før Anonymkode: fc2e2...dd3 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #15 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hør med fagforbundet ditt, TS, slik at alt blir gjort riktig i forhold til rettighetene dine. Anonymkode: 82e74...ee1 Ok skal gjøre det Anonymkode: bd6ac...ceb
AnonymBruker Skrevet 22. juli #17 Skrevet 22. juli Da får du vel ferie til gode. Anonymkode: 04ae2...b56
AnonymBruker Skrevet 22. juli #18 Skrevet 22. juli Amy71 skrev (4 minutter siden): Hvorfor har du timesbetaling? Er du tilkallingsvikar? Fordi firmaet har timesbetaling og nei har vært fast ansatt i fem år Anonymkode: bd6ac...ceb
AnonymBruker Skrevet 22. juli #19 Skrevet 22. juli 3) (Endring av fastsatt feriefritid, erstatning mv) Tiden for ferieperiode som arbeidstaker har mottatt underretning om, kan endres av arbeidsgiver hvis det er nødvendig på grunn av uforutsette hendinger. Slik endring kan bare foretas når avvikling av den fastsatte ferien på grunn av uforutsette hendinger vil skape vesentlige driftsproblemer, og det ikke kan skaffes stedfortreder. Arbeidsgiver skal på forhånd drøfte spørsmål om endring med arbeidstaker. Arbeidstaker har rett til å la seg bistå av en tillitsvalgt under drøftingen. Under drøftingen plikter arbeidstaker å gi opplysninger om merutgifter som vil bli krevet erstattet. Arbeidstaker kan kreve erstatning for dokumenterte merutgifter som følger av en omlegging av ferien. Merutgifter som arbeidstaker ikke har gitt opplysninger om under drøfting, kan bare kreves erstattet i den utstrekning de fremstår som nærliggende følger av omleggingen. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-04-29-21/KAPITTEL_2#KAPITTEL_2 Anonymkode: bf9d0...f69
AnonymBruker Skrevet 22. juli #20 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Har fått feriepenger men så har sjefen kalt meg inn for arbeid mitt i ferien min så da lurer jeg på om noen vet hvordan det blir, har times lønn, lurer på når får jeg betalt den lønnen å hvordan blir det angående ferie lønnen min oppi dette? Anonymkode: bd6ac...ceb Nettopp for slike saker, så skal du være fagorganisert. Da får du rettighetene dine uten problemer. Sannsynligvis ville du heller ikke fått ødelagt ferien på denne måten. Sjefer vet å utnytte de svakeste, noe dette viser. Anonymkode: 1da97...281 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå