Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå for tiden er det mye salg og jeg sa til venninnen min at jeg har vært å handlet på salg i dag. Hun spurte meg hva det var og hvor mye det ble før og etter pris. Så sier hun til meg at det er lite sofistikert å handle på salg og at jeg er umoralsk og virker fattig..? Hun mener at jeg burde handle dyrere plagg som ikke er fast fashion, men hennes plagg er også laget i Asia.. Men hun VET hvor plaggene hennes kommer fra..?

Anonymkode: e9ad4...f12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lite sofistikert? Hvis en venninne sa det til meg ville jeg ledd høyt, lenge og hjertelig. Hvis jeg så forsto at hun faktisk mente alvor, ville jeg nok revurdert hvem jeg omgås. 

Anonymkode: 102a4...cab

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå for tiden er det mye salg og jeg sa til venninnen min at jeg har vært å handlet på salg i dag. Hun spurte meg hva det var og hvor mye det ble før og etter pris. Så sier hun til meg at det er lite sofistikert å handle på salg og at jeg er umoralsk og virker fattig..? Hun mener at jeg burde handle dyrere plagg som ikke er fast fashion, men hennes plagg er også laget i Asia.. Men hun VET hvor plaggene hennes kommer fra..?

Ikke bry deg, hun er bare sjalu evnt bedreviter . Ikke fortell henne noe mer 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne skjønner jeg ikke helt. Det er da salg på klær i alle pris- og kvalitetsklasser? 

Anonymkode: db34c...b78

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så god råd. Men er veldig glad i klær, sko og vesker av god kvalitet. Så jeg passer veldig på salg, sånn så jeg får råd til å kjøpe ting av bedre kvalitet.

Tenker jo det bare er fornuftig å handle på salg.

Anonymkode: 49fd5...05b

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er dette en venninne.... egentlig....?

Anonymkode: afafc...f70

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er så mange merkelige mennesker som går rundt på denne planeten :sjokkblå:

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

At et plagg er dyrere betyr IKKE at det er etisk bedre. Den stakkars 12åringen som har lagd klærne får like lav lønn som de som syr for hm.

Tror jeg hadde svart at dette blir for dumt, at dere kan snakkes når hun klatrer ned fra sin høy, nysgjerrige, nedrevitende hest, og så lagt på.

Anonymkode: e784a...e30

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet

vært på salg selv i dag å har funnet mye fint

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Denne skjønner jeg ikke helt. Det er da salg på klær i alle pris- og kvalitetsklasser? 

Hun sikter til at jeg burde betale høyere pris for noe som varer lengre og er bærekraftig. Men synes det hun går med ser ut som en godt brukt sofa etterhvert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er dette en venninne.... egentlig....?

Anonymkode: afafc...f70

Jepp, men hun har aldri blitt sint for det før i dag. Vi har vært venner i noen år, men allerede andre gangen vi møttes pratet hun om bærekraft på klær å sånn og jeg har ikke råd til plagg i 1000kr klassen

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde droppet det snobbete uvesnet der 

Anonymkode: 99d75...cdd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Merker det er ferietid nå, alle disse trådene om venninnener som sier ditt og datt...

Anonymkode: 49c94...5c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun sikter til at jeg burde betale høyere pris for noe som varer lengre og er bærekraftig. Men synes det hun går med ser ut som en godt brukt sofa etterhvert.

Men altså, det er jo den samme varen om du kjøper den til fullpris eller på salg?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Det finnes plagg som er ekstra etisk produsert. 

Men det har ingenting med salget vs full pris å gjøre. 

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men altså, det er jo den samme varen om du kjøper den til fullpris eller på salg?

Jeg føler også det for hun kritiserer meg for å handle på H&M, men Zalando går helt fint mener hun. Men på Zalando vil det jo ha mer klimaavtrykk om du må returnere enn å kjøpe i en fysisk butikk. Så jeg skjønner ikke helt logikken. Er ikke Zalando Kina-jalla det også? Har aldri handlet der. 

AnonymBruker
Skrevet

På Zalando har de forskjellige merker, det er en nettbutikk. Kanskje har de strengere etiske krav til sine leverandører, du får spørre henne? Mye til lav pris på Zalando, og mye dyrere også. Kvaliteten varierer vel 😅

Anonymkode: 9ca4a...12d

Skrevet

Ho høyres missunneleg ut. Rett og slett

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så sier hun til meg at det er lite sofistikert å handle på salg og at jeg er umoralsk og virker fattig..?

Hun høres jo direkte dum ut med en slik uttalelse. 

Anonymkode: af6e3...beb

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, men hun har aldri blitt sint for det før i dag. Vi har vært venner i noen år, men allerede andre gangen vi møttes pratet hun om bærekraft på klær å sånn og jeg har ikke råd til plagg i 1000kr klassen

Trenger ikke å bruke tusen kroner plus på ett plagg for at det skal vare lenge og være bærekraftig. Plastikklær kan alle holde seg unna, den skal jeg være enig med henne om (antar det er noe av det hun fronter).

Anonymkode: af6e3...beb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...