AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Bor i hus fra tidlig 80-tall. Nå trenger det et strøk maling, og vi synes okergult med hvite detaljer er pent. Men passer det på et hus av denne typen? Og vil det bli merkelig med denne fargen på huset om vi monterer opp glass-rekkverk på verandaen? Huset har forøvrig 2 etasjer, sort tak og aluminiumsfargede takrenner og nedløpsrør. Anonymkode: ebada...295
AnonymBruker Skrevet 22. juli #3 Skrevet 22. juli Jeg hater gult. Synes det og sånn lys blå er veldig 90 tallet, men det er en personlig mening. Passer sikkert til huset. Men ville nok regnet med minst 2 strøk. Anonymkode: d85ad...db8 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres kjempeflott ut 😃 Anonymkode: 61c24...e7c Takk😊 Høres det ut som en bra farge med glass-rekkverk også? ts Anonymkode: ebada...295
AnonymBruker Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hater gult. Synes det og sånn lys blå er veldig 90 tallet, men det er en personlig mening. Passer sikkert til huset. Men ville nok regnet med minst 2 strøk. Anonymkode: d85ad...db8 Men nå var det jo ikke din personlige mening om fargen jeg spurte etter da… Ville heller aldri vurdert å male huset gult tidligere, men nå var det plutselig en farge som virket tiltalende. ts Anonymkode: ebada...295 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #6 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men nå var det jo ikke din personlige mening om fargen jeg spurte etter da… Ville heller aldri vurdert å male huset gult tidligere, men nå var det plutselig en farge som virket tiltalende. ts Anonymkode: ebada...295 Du spør jo om du kan bruke okergult til huset, da må du regne med andres meninger - selv om de ikke er som dine. Jeg er igrunnen enig i at okergult hører til 90 tallet. Anonymkode: 4c37c...538 8
Hulderen Skrevet 22. juli #7 Skrevet 22. juli Det høres veldig fint ut. Jeg sitter faktisk og ser på et okergult hus med sort tak akkurat nå. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #8 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Du spør jo om du kan bruke okergult til huset, da må du regne med andres meninger - selv om de ikke er som dine. Jeg er igrunnen enig i at okergult hører til 90 tallet. Anonymkode: 4c37c...538 Nei…. Jeg spurte om okergult ville passe til vårt hus, ikke om fargen var fin eller ei. At du synes okergult hører til 90-tallet er av null interesse for meg. ts Anonymkode: ebada...295 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #10 Skrevet 22. juli Siden du spør her, så tenker jeg at okergult og hvitt er ok, men glassrekkverk, svart tak og aluminiumstakrenner kanskje trenger et litt strammere fargevalg? Anonymkode: 21530...480 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #11 Skrevet 22. juli Jeg synes glassrekkverk blir en helt annen stil enn okergult med hvite detaljer. I hodet mitt krasjer det i hvert fall. Jeg ville gått for svart, brunt eller hvitt til glassrekkverk. Synes ikke glassrekkverk er noe særlig fint uansett, men respekterer at du, ts, vil ha det 😄 Anonymkode: 5f882...18a 7
sofie777 Skrevet 22. juli #12 Skrevet 22. juli Det spørs jo hvilken farge det er på husene i området og faktisk også om kommunen har et vedtak om fargekode i ditt område. Er det fargerikt, eller er det sørlandshvitt rundt deg. Det er ikke alltid bare bare å velge en farge. (En dame i Bergen fikk kjempetyn fordi hun malte sitt hus rosa, det var midt i det historiske området i byen.) 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #13 Skrevet 22. juli Okergult med hvitt forbinder jeg med nostalgi/litt romantisk stil. Hus fra 80-tallet tenker jeg sjeldent passer helt i den kategorien. Glassveranda tenker jeg er mer moderne, og da hadde jeg vurdert noe annet en oker. Anonymkode: b9dc9...e8a 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #14 Skrevet 22. juli Mine foreldre tok den gulfargen de ble så lei den etter kort tid. Håper dere blir fornøyd😃 Anonymkode: ce3f1...50b
Mymlen Skrevet 22. juli #15 Skrevet 22. juli Okergult kan bli litt sterkt i forhold til omgivelsene også, harde kontraster og farger kan være krevende for øynene. Hvite detaljer til gult er uansett veldig kledelig. Andre gulfarger jeg anbefaler å sjekke ut (bruker fargerike): Strågul Strand Sol Sommersol https://www.fargerike.no/farger/gul/?filter=extraDataList.usageArea%3AEksteriør&viewMode=Inspo&pageIndex=1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #16 Skrevet 22. juli Jeg synes du burde prøve noe annet enn hvite karmer. Så og si alle hus har hvite karmer, det er så kjedelig. Som om det er en regel som sier at vindu og dører må være hvite, for det kler liksom alt. Tvert imot synes jeg at det er få farger som kler å pares med hvitt. Jeg ville hatt mørke karmer, vindu og dører. Da vil den gule fargen stikke seg mer ut. Det vil se mer ut som noen faktisk designet det, og ikke bare "malte huset sitt". Hvis det er vanskelig å velge en mørk farge kan du be om å få blandet samme farge som på vegg, bare mørkere. Og ja, jeg synes gult høres bra ut! Anonymkode: ec4a4...a35
AnonymBruker Skrevet 23. juli #17 Skrevet 23. juli Hulderen skrev (19 timer siden): Hvordan ser huset ditt ut, er det omtrent som dette? Ja Anonymkode: ebada...295
AnonymBruker Skrevet 23. juli #18 Skrevet 23. juli sofie777 skrev (18 timer siden): Det spørs jo hvilken farge det er på husene i området og faktisk også om kommunen har et vedtak om fargekode i ditt område. Er det fargerikt, eller er det sørlandshvitt rundt deg. Det er ikke alltid bare bare å velge en farge. (En dame i Bergen fikk kjempetyn fordi hun malte sitt hus rosa, det var midt i det historiske området i byen.) Det er bare hvite hus rundt oss. Vi bor i et boligfelt, men på landet. Ingen vedtak fra kommunen ang. bruk av farger her. ts Anonymkode: ebada...295
AnonymBruker Skrevet 23. juli #19 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg synes glassrekkverk blir en helt annen stil enn okergult med hvite detaljer. I hodet mitt krasjer det i hvert fall. Jeg ville gått for svart, brunt eller hvitt til glassrekkverk. Synes ikke glassrekkverk er noe særlig fint uansett, men respekterer at du, ts, vil ha det 😄 Anonymkode: 5f882...18a Vi har hvitt hus, og ønsker ikke mørke farger. Det er derfor vi har landet litt på okergult. Vår tanke var at dette er et hus som "kler" de fleste farger. Ønsker oss glass-rekkverk (eller noe lignende) fordi vi har en fantastisk utsikt som pr. nå er sperret av det vanlige rekkverket. Anonymkode: ebada...295
AnonymBruker Skrevet 23. juli #20 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Siden du spør her, så tenker jeg at okergult og hvitt er ok, men glassrekkverk, svart tak og aluminiumstakrenner kanskje trenger et litt strammere fargevalg? Anonymkode: 21530...480 Hva tenker du er et litt strammere fargevalg da? ts Anonymkode: ebada...295
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå