AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Skrevet 22. juli Har et barn på 4 år. Til vår store overraskelse fikk vi beskjed om at det er 2 på vei denne gang! Jeg er passe satt ut, stressa og «shit, hva nå!?»! huset blir for lite, bilen for knotete, familie for langt unna! for ikke å snakke om risikosvangerskap, risiko for prematur fødsel, oppfølging osv osv. tips til bil? hvordan blir økonomien? hvordan blir det for eldste, vil hun føle seg utfor? 😰 noen som kan komme med betryggende og oppmuntrende ord til meg? Anonymkode: a5c1f...2ee
cafflatte Skrevet 22. juli #2 Skrevet 22. juli Pass på at barnet på 4 får nok oppmerksomhet. Eldste barn blir lett oversett uten at det er meningen. Dette går bra. Ta i mot all hjelp dere kan få. Venner fra barnehagen, naboer, kollegaer osv. Lurer på om dere får ekstra permisjon fra Nav, det kan dere sjekke ut. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #4 Skrevet 22. juli Det kommer til å gå kjempefint, men be om ta i mot all hjelp dere kan få. Eldste var 1,5 år da tvillingene ble født her, og det var et tøft første år- men nå som de er 4 og 5,5 er det veldig, veldig, veldig fint. sjekk om kommunen dere bor i har homestart og ta kontakt tidlig med dem. Hvis dere har råd, få tak i en barnevakt som kan være hos dere på ettermiddagene en dag eller to i uka, så dere er like mange voksne som barn innimellom. Ta noen måneder permisjon sammen i starten, dere får 15 ekstra uker som kan tas ut samtidig som ordinærkvoten. Vær rause med hverandre. Ta gjerne en time eller to i parterapi (Familievernkontoret tilbyr det gratis) FØR tvillingene kommer, så går dere godt rusta inn i en hektisk og tidvis slitsom periode. Ikke jobb lenge bare fordi du føler du må, ingen takker deg i andre enden og slutten på et tvillingsvangerskap er tungt. Gratulerer! Tvillinger er en lykke i livet! Anonymkode: b024b...e7c 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #5 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har et barn på 4 år. Til vår store overraskelse fikk vi beskjed om at det er 2 på vei denne gang! Jeg er passe satt ut, stressa og «shit, hva nå!?»! huset blir for lite, bilen for knotete, familie for langt unna! for ikke å snakke om risikosvangerskap, risiko for prematur fødsel, oppfølging osv osv. tips til bil? hvordan blir økonomien? hvordan blir det for eldste, vil hun føle seg utfor? 😰 noen som kan komme med betryggende og oppmuntrende ord til meg? Anonymkode: a5c1f...2ee Dette går bra, dette klarer dere 😃 Anonymkode: a7d53...72b
AnonymBruker Skrevet 22. juli #7 Skrevet 22. juli Eldste var 3.5 da tvillingene kom. Hadde lett svangerskap, som jordmor sa så fløy jeg gjennom. Jeg hadde ikke avlastning ei heller fra far, ja vi er skilt nå! Dette går bra. Anonymkode: 12cf8...abe
AnonymBruker Skrevet 22. juli #8 Skrevet 22. juli Tvillinger er det fantastisk kjekt, spennende og morsom å få. Gratulerer! 😊 Ikke er det totalt sett mer jobb heller, for det veies opp av selskapet og trygghet de har i hverandre, som en baby ikke har. Jeg også hadde først en og så fikk jeg tvillinger. Var myyyye mer sliten da jeg hadde bare en, som krevde meg hele tiden. Med tvillingene kunne jeg våkne selv om morgenen og de lå fornøyd og pludret med hverandre. Litt større hadde de bestandig lekekamerat tilgjengelig. Gutt og jente her, og det har også vært en artig opplevelse. De hadde tilgang på samme leker og lik oppdragelse, men vittig å se hvordan de likevel var veldig gutt og veldig jente. Så er jo barn uansett ulike, og det er ikke selvfølgelig, men i vårt tilfelle var det veldig interessant å se disse kjønnsforskjeller, tross likt utgangspunkt. Gled deg uansett til et fint eventyr. De som fødes som tvillinger er heldige, og jeg er så glad for at jeg fikk det. Mine tvillinger ønsker seg også tvillinger. Håper på det når de får barn. 😄 Anonymkode: 955d7...529 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #9 Skrevet 22. juli Venninnen min var 3 år da hun fikk tvillingsøstre. Nå(i 20-åra) er de gode venner. De henger sammen som erteris og har et svært godt forhold. Gjennom hele barndommen derimot, var det ganske tøft å være venninnen min. Tvillingene var svært krevende. Det var mer eller mindre skriking og grining fra de stod opp kl.6 til de gikk og la seg, samt sinneutbrudd og drama for alt. Moren var mildt sagt utslitt. Faren var ikke så altfor mye tilstede. De skilte lag. Moren innrømmer en gang at det hadde vært best å kun hatt venninnen min, for hun gikk litt for lut og kaldt vann. Anonymkode: 20cae...95b
AnonymBruker Skrevet 22. juli #10 Skrevet 22. juli Bil med tre komplette bakseter. Vi har hatt VW touran og digger den, der kan baksetene også flyttes i lengderetning, det kan hjelpe veldig med tre bakovervendte seter da et kan stå lenger foran/bak. Bæretøy har vært avgjørende, kan man ha et eller to barn festet til kroppen og faktisk ha ledige hender, og bare det med å kunne enkelt bære begge på en gang. Det går bra! Anonymkode: 2cc77...2b6
AnonymBruker Skrevet 23. juli #11 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har et barn på 4 år. Til vår store overraskelse fikk vi beskjed om at det er 2 på vei denne gang! Jeg er passe satt ut, stressa og «shit, hva nå!?»! Anonymkode: a5c1f...2ee Da er vi i samme båt - vi har også nettopp fått beskjed om at vi venter tvillinger, og har ei som er 4 når de blir født 🥰 følger denne tråden for alle mulige tips! Anonymkode: d8a04...e36 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli #12 Skrevet 23. juli Vi fikk tvillinger for 2 år siden (premature) og jeg er egentlig irritert over hvor mye «herregud-hva-nå» det var overalt. Det er ikke så dramatisk å få tvillinger som det høres ut som. Ja, det er 2 på en gang men det går bra👍🏼 Var litt styr med risikosvangerskap og de ble født i uke 28 - men vi ble godt ivaretatt og fikk all den informasjonen som vi trengte underveis💜 Det er ikke mye utstyr som du trenger dobbelt opp av, men noe er det såklart😄 Vi hadde en syvseter bil fra før, så vi slapp å kjøpe ny bil og det var plass til både tvillingene og storebror💙 Anonymkode: 85f16...94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå