Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har fått ny jobb og kommer veldig godt overens med den ene kollegaen. Denne kollegaen er kjent for å være notorisk utro og har generelt dårlig holdning i forhold til kvinner. Bruk og kast, tøm og røm osv. Jeg sitter og hører på når de snakker, hun der er så flott, hun skulle jeg pult hinsides. Om hun er opptatt ? Det driter kollegaen i , bare peise på. 

Nå er jeg redd for at mannen min blir påvirket, for han jatter liksom med når kollegaen snakker og er enig at hun eller hun er pulbar.

I tillegg sa mannen min helt ut av det blå at alle er utro og at single har et mye morsommere liv. 

Overreagerer jeg ? 

Anonymkode: 06a42...774

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, mannen din høres ut som en dust. Mannen min hadde holdt avstand til en sånn mann.

Anonymkode: 7319f...acd

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mannen min har fått ny jobb og kommer veldig godt overens med den ene kollegaen. Denne kollegaen er kjent for å være notorisk utro og har generelt dårlig holdning i forhold til kvinner. Bruk og kast, tøm og røm osv. Jeg sitter og hører på når de snakker, hun der er så flott, hun skulle jeg pult hinsides. Om hun er opptatt ? Det driter kollegaen i , bare peise på. 

Nå er jeg redd for at mannen min blir påvirket, for han jatter liksom med når kollegaen snakker og er enig at hun eller hun er pulbar.

I tillegg sa mannen min helt ut av det blå at alle er utro og at single har et mye morsommere liv. 

Overreagerer jeg ? 

Jeg hadde raknet fullstendig om min var sånn. Han var heldigvis aldri det som single heller, og tok avstand til de ekleste kameratene sitt snakk som gikk i de baner. Det merker jeg når jeg møter de, at de vet at han virkelig er ukomfortabel med det (og ikke fordi jeg er der. De gutta driter i det).

Du overreagerer ikke. Virker ikke som om typen din er trygg på seg selv og sin integritet og vil være en del av de kule. Som om dette var 8. Klasse fremdeles.

Anonymkode: db0fa...0b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Idiotisk påstand at single har det morsommere.  Jeg og min bedre halvdel har investert i flere nye leketøy denne sommeren. Om man er åpen for å utforske ting kan man også gjøre dette sammen. Jeg har flere ting på min bucket list som jeg ser fram til å gjøre med min bedre halvdel i løpet av nærmeste fremtid. ;) 

Anonymkode: 05ec9...d8e

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke akkurat du overreagerer nei. En ting er at han slenger seg med på sånn «gutta-prat», men at han sier til deg det om utroskap og at single har det mye morsommere…? Altså… 🤢

Anonymkode: 78144...f04

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt. Det viser holdninger du ikke trodde typen din hadde og/eller at han jatter med for å holde seg inne med en kompis med dårlige holdninger. Hjernen vil jo automatisk dra dit at man føler typen er truende til å være utro selv. 

Anonymkode: b21cc...ff1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du overreagerer ikke.
Uttaler han at single har det morsommere, så la ham bli singel, så kan han og kompisen pule de pulbare så mye han ønsker.

Anonymkode: 38879...5eb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I tillegg sa mannen min helt ut av det blå .....at single har et mye morsommere liv. 

Overreagerer jeg ? 

Hadde svart at det fort kunne la seg løse!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, du overreagerer ikke. Utrolig spesielt å si det til kona si.

Hadde mannen min sagt noe sånt, så hadde jeg hatt store problemer med å stole på ham. Jeg hadde lurt på om han faktisk drev med det han sa han skulle, eller om han møtte noen andre. Og den utryggheten er det han som hadde planta hos meg, og det hadde jeg ikke orket. Vi elsker og respekterer hverandre, og ingen av oss ville gått inn for å såre den andre på denne måten.

Har du tatt en ordentlig prat med ham i fht dette? Sagt det rett ut hvor lite sjarmerende det er å høre ham snakke om hvor pulbare andre damer er. Om han inkluderte seg selv da han sa at alle er utro? Har han lyst til å bli singel siden de har et morsommere liv? Det er ikke sikkert at han er like tøff i praten når han får tilsvar. Og jeg skjønner godt at du ikke klarte å komme med motsvar da han sa det sist. Det er ikke akkurat noe man forventer fra mannen sin.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det mest rare med denne tråden er at du sitter å hører på slikt prat. 
Virker som umodne menn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 19.09):

Overreagerer jeg ?

Du kan anse dette som innrømmelse om at han enten har vært, eller kommer til å være utro. Han virker til å lengte etter singellivet. Og at han bare jatter med denne kompisen/kollegaen, vel, det sier jo alt du trenger å vite om han. 

Din samboer har nok ikke så forskjellige tanker siden han kommer så godt overrens med denne fyren. Han er enten allerede påvirket, eller han bare rett og slett har holdt disse holdningene skjult for deg. 

Singellivet er faktisk bedre enn å ha samboere som dette. Du tar et valg hver dag om du vil være denne karen eller ei. Det står ikke bare på han.  

Anonymkode: 5ec55...ab2

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (7 timer siden):

Det mest rare med denne tråden er at du sitter å hører på slikt prat. 
Virker som umodne menn.

Ikke så rart når kollegaen er ganske høyrøstet av seg (brautete) og når de prater på telefon med høyttaler på. Jeg hører det meste fra stuen om mannen er ute på verandaen

Jeg tror han bare jatter med for etter en tlf samtale igår (mellom han og kollega) og vi satt på verandaen ilag, sa mannen til meg at jeg må ikke ta til meg alt denne kollegaen sier. Kollegaen sier mye idiotisk, sa han. Så det var jo litt godt å høre.

AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg svart: Men hvorfor er du ikke singel da?

Så jeg er fryktelig spent, på hva svarte du når mannen (som jeg må anta er ektemann, altså GIFT MED DEG) sa det? 

Anonymkode: 3404d...569

AnonymBruker
Skrevet

Det er udiskutabelt at å være singel potensielt sett er betydelig morsommere enn å være i et forhold. Er man et gjennomgående kjedelig menneske uten sosiale egenskaper, og en iboende desperasjon etter bekreftelsen en monogam relasjon gir så har jeg forståelse for at man tror at å være singel ikke er morsomt.

Et forhold bringer jo svært få positive aspekter med seg med mindre man ønsker familie. 

Anonymkode: 2af9c...c1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke så rart når kollegaen er ganske høyrøstet av seg (brautete) og når de prater på telefon med høyttaler på. Jeg hører det meste fra stuen om mannen er ute på verandaen

Jeg tror han bare jatter med for etter en tlf samtale igår (mellom han og kollega) og vi satt på verandaen ilag, sa mannen til meg at jeg må ikke ta til meg alt denne kollegaen sier. Kollegaen sier mye idiotisk, sa han. Så det var jo litt godt å høre.

Hvorfor snakker de med høytaler på? 

AnonymBruker
Skrevet

Når en gift mann uoppfordret sier "alle er utro og single har et morsommere liv", og han sier det når han vet at kona hører det, da hadde jeg tatt ham på ordet, hadde ikke giddet noe slikt.

Mannen din er falsk. Først sier han dette. Noen dager senere sier han at du ikke må ta til deg det kollegaen sier, for kollegaen sier så mye idiotisk.

Eh, nei, problemet er ikke at kollegaen sier idiotiske ting. Problemet er at din mann formidler idiotsike holdninger for en gift mann. Og så sier han at du ikke må ta det til deg... da har din mann bikket over i manipulering av deg, for han selv er tydelig med på å støtte kollegaens holdninger og stadig pleie omgang med denne kollegaen på fritiden. Dette stikker langt dypere hos din mann enn han (eller du) innrømmer.

Jeg hadde sagt at dette gidder jeg ikke, hvem er han utro med og hvor raskt ønsker han å bli singel?

Anonymkode: df5b7...77a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Alder på mannen  din?

Hvis han mener de single har det gøy så han heller bli singel.

Jeg var tidligere gift med en mann med slike holdninger.  Han var utro.  En grunn til at han er en eks.

Skrevet

Overreagerer jeg ? 

Det er slettes ikke sikkert at han ønsker livet til denne kollegaen eller at han engang liker denne kollegaen, men han virker som en fjomp som jatter med og alltid er enig med hva sistemann sier.

En mann uten ryggrad.

• Liker 1
Skrevet

Overreagerer jeg ? 

Du trenger ett lynkurs i feminisme. Da hadde du droppet den mannen så fort! Har dere barn? 

AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke om å være singel eller i et forhold. Det handler om å være tilfreds med seg selv og sitt liv. Noen er tilfredse med å være singel og alene, noen er ikke. 

Jeg var i et langt samboerskap, lengtet etter å bli alene. Så ble jeg det. Det var deilig i noen måneder, jeg trengte å være for meg selv. Etter hvert merket jeg at jeg ønsket å møte en mann igjen, en god og snill mann (I motsetning til eksen), jeg fikk troen på at et forhold kan være godt. Kjedet meg alene, var ikke helt tilfreds. Nå har jeg hatt kjæreste i ett år, og er ganske tilfreds. Vi ønsker å flytte sammen i løpet av et par år, da blir jeg nok enda mer tilfreds, siden vi bor et stykke unna hverandre nå, og ikke kan sees hver dag - mye savn..  så dette er individuelt. 

Spør mannen din, om han ønsker å være singel, om han ikke er tilfreds med samlivet deres? 

Anonymkode: 2f7bd...2e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...