Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere her som er kvalme i varmen ? Har vært kvalm i flere dager nå, og det er akkurat som da jeg var gravid. Og jeg er ikke gravid. Jeg har testa og jeg har hatt mensen. 

Ting lukter vondt, orker ikke å spise noe særlig, men drikker masse vann og saft, spiser frukt og grønnsaker i eninga.. 

Har ikke ac hjemme og kjenner jeg faktisk er lei av varmen 

Anonymkode: d9d76...854

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du i deg nok salt? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen. 

det hjelper med en kald dusj, føttene i en balje med kaldt vann og sånn fryseelement pakket inn i klut. 

Anonymkode: 25a3a...8a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også kvalm når det blir altfor varmt, føler meg rett og slett uvel.

Anonymkode: 396db...0f1

AnonymBruker
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (1 time siden):

Får du i deg nok salt? 

Tviler, spiser for det meste frukt og yoghurt. Men kan kanskje drikke ayran det er litt salt i det. Jeg liker ikke potetgull 😕

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner meg igjen. 

det hjelper med en kald dusj, føttene i en balje med kaldt vann og sånn fryseelement pakket inn i klut. 

Anonymkode: 25a3a...8a1

Takk for tips :D

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir også kvalm når det blir altfor varmt, føler meg rett og slett uvel.

Anonymkode: 396db...0f1

Holdt på Å si godt det ikke bare er meg, men det er utrolig kjedelig å føle seg sånn.😂

Skrevet

Jepp, jeg har det sånn.

Pass på å få i deg masse vann om du ikke klarer å spise. Gjerne farris/eplejuice blanding så du får i deg sukker og salt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan om så ta litt salt rett på tunga, men det er viktig å få i seg salt når det er så varmt og en både drikker og svetter mye.

Blir det feil i elektrolytter/salt balanse så blir en uvel, og kan i verste fall være farlig.

Oliven? Oliven i lake inneholder en del salt. Spekeskinke? Kokt egg med salt på? I sydlige strøk spiser de godt, lyst brød som dyppes biter i litt god olivenolje og så salt når en spiser.

Eller drikk Farris.

Anonymkode: f44c4...903

• Nyttig 1
Skrevet

Mange blir kvalme og/eller svimle fordi det blir feil i saltbalansen (elektrolytter) når det er så varmt. Man svetter og drikker vann og vasker ut salt. Når jeg er i sydligere strøk med over 35 grader over tid, så passer jeg på å spise salt spekemat etc., og klarer jeg ikke å spise nok, så kjøper jeg elektrolyttposer på apoteket. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Flere her som er kvalme i varmen ? Har vært kvalm i flere dager nå, og det er akkurat som da jeg var gravid. Og jeg er ikke gravid. Jeg har testa og jeg har hatt mensen. 

Ting lukter vondt, orker ikke å spise noe særlig, men drikker masse vann og saft, spiser frukt og grønnsaker i eninga.. 

Har ikke ac hjemme og kjenner jeg faktisk er lei av varmen 

Spis ingefær eller lag saft av sitroner og ingefær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...