AnonymBruker Skrevet 24. juli #21 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 19.02): Deffe? Anonymkode: 845ce...1c3 Deffe ja. spørsmålet var jo definerte armer? Det går ikke an og gjøre det punktvis med kosthold, men hvis man trenger tung styrke på armene før en deffer, vil det jo gi mest effekt på armene? Anonymkode: 79fcd...de8
AnonymBruker Skrevet 24. juli #22 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 19.22): Jeg har ikke lyst til at de skal bli større, gjerne mindre. Da hjelper kanskje utholdenhet mer enn styrke? Anonymkode: 941cd...39d Skulle du få definerte armer eller utholdende armer? 😅 tror du må operere / fettsuger om du ikke vil ha definerte muskler . Anonymkode: 79fcd...de8
AnonymBruker Skrevet 24. juli #23 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 11.31): Kan du ikke bare skrive norsk istedenfor tullesprog? Anonymkode: 894ba...275 cafflatte skrev (På 23.7.2025 den 11.39): Enig, jeg har aldri hørt det ordet før. Det var meg som skrev det først, ikke den dere siterer. Jeg visste ikke at det var tullesprog Eller et ukjent ord for dere. Det er norsk på Østlandet ihvertfal, men nå skulle jo ikke ts ha definerte armer allikevel. Anonymkode: 79fcd...de8
AnonymBruker Skrevet 24. juli #24 Skrevet 24. juli Tror du seriøst at visse matvarer går rett på armene og slanker dem? Rareste jeg har lest. Skulle liksom ja, spis rugbrød og epler, så skulle det gi folk slanke armer? Du må trene for å få dem mer definerte og muskuløse, men fettet fjerner kroppen din fra tilfeldige steder der den vil. Ikke fra stedene du vil. Ikke noe sted på kroppen er mulig å punktslanke. Anonymkode: 74ab9...855 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli #25 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): Deffing er vel bare å ligge i et kalorisk deficit (underskudd), altså å holde på muskler mens man går ned i fettprosent. Det du prater høres er vel mer korrekt å kalle prepping (preparation/forberedelse), som jo deffing er en del av. Men ikke det samme. Å trene kroppen til maks styrke/størrelse kalles bulking og er det omvendte av deffing. Er vel egentlig ikke uenig men ville bare belyse Anonymkode: c05cd...092 Enig, for meg og folk i mitt miljø er det noe vi drev med før sommeren og til spesielle anledninger. Vi lærte jo prinsippet av folk i treningsmiljøet da. Der er så vanlig ord her i Oslo at jeg ikke tenkte over at det ville bli debatt om det. Det er veldig effektivt da. Anonymkode: 79fcd...de8
AnonymBruker Skrevet 24. juli #26 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var meg som skrev det først, ikke den dere siterer. Jeg visste ikke at det var tullesprog Eller et ukjent ord for dere. Det er norsk på Østlandet ihvertfal, men nå skulle jo ikke ts ha definerte armer allikevel. Anonymkode: 79fcd...de8 Nei, det er ikke et norsk ord. Det er forkortelse og slang for definere. Å si "deffe" er gjerne noe man gjør når man er i miljøet for styrketrening og bodybuilding. Anonymkode: 74ab9...855
AnonymBruker Skrevet 24. juli #27 Skrevet 24. juli Trening, lette vekter med mange repetisjoner Anonymkode: 2be3c...365
AnonymBruker Skrevet 24. juli #28 Skrevet 24. juli Armhevinger hjelper på definisjon på armene Anonymkode: 64348...edf
AnonymBruker Skrevet 24. juli #29 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei, det er ikke et norsk ord. Det er forkortelse og slang for definere. Å si "deffe" er gjerne noe man gjør når man er i miljøet for styrketrening og bodybuilding. Anonymkode: 74ab9...855 Ja, det er forkortelse for og definere, så hva er det norske ordet for definere eller forkortelsen deffe? jeg er ikke i noe slikt miljø, og det er et helt vanlig ord her. Nesten alle deffer før sommeren, nå har jeg blitt så gammel at jeg gir f.. men hvis jeg skulle ha gjort noe for noen form for punkt definering eller generell definering hadde jeg lagt opp et program som ble avsluttet med 2-3 ukers deffing. Vann, kaffe, ut og gå. Veldig effektivt. hva gjør folk som ikke er i bodybuilding miljøet andre steder i landet for og få definerte armer, og hva heter på det på norsk? Anonymkode: 79fcd...de8
AnonymBruker Skrevet 24. juli #30 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Trening, lette vekter med mange repetisjoner Anonymkode: 2be3c...365 Hvorfor det! Forskning viser at repetisjoner i området 8-30 er mest effektivt for hypertrofi, under forutsetning at muskelen strekkes lengst mulig, at man innen 8-30 ikke har flere repetisjoner inne og at man gradvis over tid øker vektbelastningen. Anonymkode: 634ba...cc5 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli #31 Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (På 23.7.2025 den 19.16): Du må trene armene. Du vil ikke få så store muskler som du tror. Og musklene vil ta energi fra fettet rundt. Anonymkode: cc9a4...50f Æhh, nei! Muskler tar energi fra næringstoffer i blodbanen Anonymkode: ac9f1...805 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå